background preloader

Artistes

Facebook Twitter

One of Many - Fondazione Nicola Trussardi. Human beings, gripped by ancestral fears and hallucinatory visions, are always at the center of Pawel Althamer’s universe.

One of Many - Fondazione Nicola Trussardi

One of Many, the Polish artist’s first major exhibition in Italy, presents a unique selection of his figurative sculptures, all focused on the theme of the portrait. Parco Sempione also becomes a stage where Pawel Althamer proclaims his challenge to classical sculpture: every day, for the entire duration of the show, a giant self-portrait of the artist—a balloon over twenty meters long—rises into the sky like some temporary public monument, outlandish and hypertrophic.

Offering himself up naked to the judgment of passers-by, the artist peers down at us like some new pagan divinity, expressing every person’s secret dream of taking flight. Inside Palazzina Appiani, One of Many continues with a selection of works in which Althamer, portraying his children and loved ones, multiplies himself into an infinite army of alter-egos and miniature idols. Comment la nature a redéfini les codes de l'art contemporain. Œuvre : Maurizio Cattelan.

Comment la nature a redéfini les codes de l'art contemporain

S’il apparaît aujourd’hui aisé de tracer un arc reliant le Land Art aux productions contemporaines, c’est aussi que les deux contextes socio-politiques ont beaucoup à voir l’un avec l’autre. La nature est si neutre, si dénuée d’intentions, de formes ou de sens, que toute œuvre la prenant pour sujet principal ne peut être que projection. Miroir tendu aux hommes qui s’y contemplent et s’y révèlent dans tout leur dénuement, mais aussi dans leur dimension d’êtres historiquement déterminés, il s’y lit les espoirs caressés par chaque époque d’horizons meilleurs.

Retour à la nature et rêves de refonder une civilisation en partant de zéro, place à nouveau laissée à l’innocence des sens ; rousseauistes, les récentes expositions autour du paysage, du jardin et de l’expérience immersive ? ABDOULAYE KONATE – La Galerie 38. Né en 1953 à Diré au Mali, Abdoulaye Konaté vit et travaille à Bamako.

ABDOULAYE KONATE – La Galerie 38

Artiste plasticien, il est une figure majeure de la scène artistique contemporaine de son pays et du continent africain. Après son diplôme à l’Institut National des Arts de Bamako obtenu en 1976, il poursuit ses études à l’Institut Supérieur des Arts Plastiques de La Havane à Cuba de 1978 à 1985. Après des débuts dans la peinture, sa pratique évolue dans les années 90 pour s’orienter vers le textile qu’il redécouvre et s’approprie pour réaliser ses œuvres. Le bazin, tissu traditionnel malien, est teinté avec des pigments dont il joue des nuances pour orchestrer une véritable symphonie de couleurs. Il compose avec des languettes de bazin qui, mises bout à bout et superposées, donneront des œuvres magistrales entre peinture, sculpture et installation. Deux grandes directions de force traversent son travail. 2002 Chevalier de l’Ordre National du Mali Chevalier de l’Ordre des Arts et des Lettres de la République Française.

20th – 21st centuries - Musée Unterlinden - WebMuseo. Discogs - Music Database and Marketplace. MOOC L’art moderne et contemporain en 5 gestes - DÉTRUIRE - Arrêt sur une œuvre moderne. Les Nouvelles d'Archimède 57 by 2zeset. BERNARD FAUCON - Site officiel. Mari Katayama - Artists - SAGE Paris. Born with physical develop mental challenges and with only two fingers on her left hand, Japanese artist Mari Katayama who represents Japan at Venice Biennale 2019, chose to amputate both her legs at the age of nine.

Mari Katayama - Artists - SAGE Paris

Since then she has transcend her condition by works she creates, using her own body as a living sculpture. In her photographic portraits, Mari Katayama is exploring the numerous challenges ascertaining to her physicality and identity, trying to show her memories of isolations she felt whilst growing-up. Mari Katayama invites us to her own reality, trying to prompt us to consider the forces shaping ideals of physical beauty.

The photography series of Mari Katayama offer a reflection on the physical challenges and psychological fears she faces every day. In her works, the viewer is allowing to emotionally connect to her world in which the image of a fragmented body and the phenomenon of the phantom limb is deeply sensed. Omer Fast in “Fiction” (SEGMENT) Melissa Ryke - Australian Contemporary Artist.