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Index page for Decibel Dungeon, a DIY hi-fi site for hi-fi lovers. How To Design & Build Your Own DIY Subwoofer. This article is all about how to build your own DIY subwoofer.

How To Design & Build Your Own DIY Subwoofer

When I first started researching DIY subwoofer building, I found out all of this stuff by trawling the internet and asking on forums. I think this guide will help people who want to build a subwoofer or two, but don't really know what's involved. For a relatively low budget and some time, you can make something that matches or beats the performance of a considerably more expensive commercial subwoofer. The reasons for this are simple. Commercial subwoofer manufacturers have to compromise to some degree with the size of the cabinet and the cost of components to be able to make something that appeals to the masses and is also cost-effective, so they can make a profit. Why Do I Need a Subwoofer? The reasons for this are simple.

If you take a soundtrack from a film, then, in some cases, the frequency range of the sounds in that film range from 10hz (which is below the human range of hearing) up to 20khz. Which Is Better? The Subwoofer DIY Page. Home Speaker – Build the Best Home Theater System + Speaker Boxes Design.

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Home Page. Humble Homemade Hifi. Constant directivity loudspeaker designs. --- What should they do?

Constant directivity loudspeaker designs

--- Design of loudspeakers --- Loudspeaker evaluation --- Accurate stereo --- Whatever happened? --- --- Room acoustics --- Sound field control --- Other designs --- System design --- ---- "Controlled Directivity" loudspeakers ---- Linkwitz Lab inspired designs ---- Engineering information ---- DIY designs On this web page I want to provide links to engineering information, to websites or forum discussions for the purpose of spreading learning and knowledge about controlled directivity loudspeaker designs. I expect that the list will point to different design approaches. Loudspeakers in a domestic setting are used in rooms that are acoustically small in the bass region where the wavelengths are long (e.g. 7.8 m at 50 Hz) and which become increasingly larger as frequency increases and wavelength decreases (e.g. 3.4 cm at 10 kHz).

I do not know how consistent the radiation pattern has to be. A 2-way loudspeaker with a 15" woofer and compression tweeter. Perfect 8. Page d'accueil d'un site sur la conception des baffles DIY. Vous ne trouverez pas beaucoup d exemples de Réalisations sur ce site.

Page d'accueil d'un site sur la conception des baffles DIY

Je préfère une approche plus générale, qui fait le tri entre les différents paramètres souvent contradictoires. Étant totalement indépendant de toutes contraintes commerciales, je privilégie les solutions relativement bon marché, et ne pousse pas à la consommation. Cependant, Les plans automatiques me permet de vous donner toutes les indications de construction, sans faire un chapitre spécifique à l'intérêt trop limité. 22 valeurs entrées une fois dans une table de la base de données, et vous avez votre plan recalculé à chaque fois. Votre plan n'y est pas ? Demandez le !!! La différence entre réalisation et plan automatique, est que la réalisation a effectivement été réalisée, le plan automatique est une indication avec une mise au point à terminer par vous même. Vous trouverez sur ce site quelques spécificités que vous aurez du mal à trouver ailleurs, ou que vous ne trouverez qu'ici : Un baffle plan de petite taille.

Loving Surf, Art and Music. DIY Audio projects including speaker and subwoofer designs, to gainclone and other amplifiers. Home Speaker – Build the Best Home Theater System + Speaker Boxes Design. Haute Fidélité : Stereolith, la stéréo avec une seule enceinte Diapason d'Or. Nous allons parler aujourd’hui, une fois n’est pas coutume, d’un produit absolument pas nouveau puisqu’il a été élu Diapason d’Or en 1989.

Haute Fidélité : Stereolith, la stéréo avec une seule enceinte Diapason d'Or

Plus qu’un produit, c’est tout un concept qui sera abordé dans cet article. Le principe Stereolith, à la base des enceintes du même nom, est sorti de l’imagination fertile d’un Suisse du nom de Walter Schupbach, en 1986. Il se base en grande partie sur la psychoacoustique, et part du postulat que la stéréophonie telle que nous l’envisageons est fausse, erronée. En effet, pour Walter Schupbach, la reproduction de la musique grâce à deux enceintes est une hérésie. En effet, on obtient là un erzatz de stéréo, une sorte de bi-canal.

Pour cela, il s’est basé sur la technologie dipôle, que l’on retrouve dans la plupart des enceintes d’effet arrière destinées aux systèmes multicanaux. Pour comprendre rapidement comment cela fonctionne, une petite explication s’impose. Monitor 232 : enceinte compacte avec des dimensions inférieures à 30 cm de côté. SingleSpeakerStereo.