Technologies et sciences des ingénieurs - projet de 3ème : table tactile multimédia. Educatouch | Bilan d'expérimentation : une table tactile au collège et à l'école. I. Plans et materiel - Multitouch France. Build Your Own Multitouch Surface Computer - Maximum PC. Software So now we’ve completed the hardware section. The process of building a multi-touch computer is far from over, though, we need to get the software installed and configured so that we can actually use the thing. The central software that powered our rig is Touchlib , an open source library which takes the visual data received by the camera and parses it into touch events, which can be used by other programs to provide multi-touch control. Some programs implement this library directly, allowing for standalone multi-touch apps, while others, such as those written in ActionScript, require an extra software layer to allow the program to receive touch input.
In this section, we’ll explain how we got both up and running. But, there’s something else we had to take care of first. Fortunately, PC users are famously unconcerned with what things are “meant to” do, and enterprising multi-toucher Alex Popovich has written a driver that allows the PS3 eye to be used with a computer. 1. 2. Mesa Multitáctil Casera (Multitouch Biggie) | boremanblog. ¿Qué es un Multitouch Biggie (MTbiggie)? Un Biggie Multitouch, MTbiggie para abreviar, es una mesa multitáctil de bajo costo. Se puede utilizar para una variedad de propósitos, incluyendo: el dibujo, SO navegación, juegos, entretenimiento y más.
He creado el Biggie Multitouch para mostrar a la gente cómo algo que parece complicado o “mágico” se puede hacer simple y de bajo costo. El MTbiggie utiliza el ” Frente de iluminación difusa “técnica multitouch, con la luz ambiente de infrarrojos y una cámara de infrarrojos de bricolaje . El MTbiggie es similar a la MTmini , pero incluye una imagen proyectada y cámara de infrarrojos (en lugar de una cámara normal). El MTbiggie no es la configuración más estable y robusto, pero es más fácil de construir. Para ver otros métodos de construcción de las pantallas multitáctiles más estables, ver la lista completa de pantalla multitáctil . Lista de piezas ¿Qué tal funciona y qué condiciones son necesarias? Software y Descargas Gratis Me gusta: Multi-touch Table | CSP Research & Development. Multi-touch displays are the natural evolution of the old touch screens as they are capable of recognising multiple touches at the same time.
This way of dealing with the hardware (and applications) opens up a host of new opportunities for human-computer interaction, enabling the objects on a screen to be directly manipulated by the user. For this reason these techniques are also known as natural user interfaces. There are different ways to create multitouch screens, depending on the context of use and the size required for the display. The techniques that allow the realization of multi-touch hardware, are based on different solutions such as capacitive, resistive, motion, orientation, pressure and so on.
The one we chose to implement our table is a computer vision based technique and is called Laser Light Plane (LLP). How LLP works. Each vision based techniques consist of a camera, an infrared light source and a display. Laser Light Plane CSP Mutlti-touch table. CSP Multi-Touch Table. Dr EM » Blog Archive » Multitouch table. Premier test de mon écran multitouch… Les détails de la construction du dispositif sont dans ce post (je précise que pour voir l’article dans son entièreté, il suffit de cliquer sur le titre ou sur le [...]) ci-dessous.
Il y a 4 mois, j’ai présenté une première version de l’installation “Homeostatic” lors de mon jury de fin d’études. La navigation dans le flux des mots des dépêches se faisait via un bic modifié pour émettre une lumière infrarouge, en somme un dispositif de pointage qui ne différait de la souris que par le fait que l’on cliquait directement sur la surface de projection (certaines palettes graphiques-écrans fonctionnent de cette façon). J’avais déjà dans l’idée de faire évoluer l’interactivité vers quelque chose de plus tactile, et surtout multi-entrées; au lieu d’avoir un curseur dirigé par une souris ou un bic, avoir autant de curseurs qu’il y a de points de contact avec le dispositif (si 10 doigts touchent l’écran, les 10 points doivent être interprétés).