background preloader

Carl Orff: Carmina Burana

Carl Orff: Carmina Burana

Samuel Barber (1910-1981) Biography[edit] Early years[edit] Childhood home of Samuel Barber in West Chester, Pennsylvania Barber was born in West Chester, Pennsylvania, the son of Marguerite McLeod (née Beatty) and Samuel Le Roy Barber.[2] He was born into a comfortable, educated, social, and distinguished American family. His father was a physician; his mother, called Daisy, was a pianist of English-Scottish-Irish descent whose family had lived in the United States since the time of the Revolutionary War.[3] His aunt, Louise Homer, was a leading contralto at the Metropolitan Opera; his uncle, Sidney Homer, was a composer of American art songs. Louise Homer is known to have influenced Barber's interest in voice. At a very early age, Barber became profoundly interested in music, and it was apparent that he had great musical talent and ability. Dear Mother: I have written this to tell you my worrying secret. Barber attempted to write his first opera, entitled The Rose Tree, at the age of 10. Middle years[edit]

Modéliser une action sur un système Les systèmes qui nous entourent sont mis en mouvement, restent immobiles ou encore tombent sur le sol s'ils sont lâchés… Ces observations nous amènent à introduire la notion d'action mécanique. Chaque action est modélisée par une force et représentée par un vecteur. I. La modélisation des actions mécaniques • Lorsque le milieu extérieur agit sur le système étudié, alors le milieu extérieur exerce une action mécanique sur le système. • Les actions peuvent s'exercer à distance lorsque le milieu extérieur ne touche pas le système ou elles peuvent être de contact lorsque le système et le milieu extérieur se touchent.Exemples : un aimant attire vers lui une bille en action. • Une action est modélisée par une force qui sera représentée par un vecteur. sont : direction : selon la droite d'action ; sens : dans le sens de l'action ; valeur ou intensité : de valeur F en newtons (N) ; point d'application : s'il s'agit d'une action de contact, au point de contact. II. . III. et . 10-11 N.m2 kg-2. m2

Séquence 2 – 6ème : attrape-rêves | musiquem.fr L’attrape-rêves fait référence à la culture amérindienne. Il s’agit d’un objet censé attraper les mauvais rêves. Pendant cette séquence nous essaierons de « capter » les relations possibles entre les rêves et la musique. Le rêve est un moment de confusion qui fait appel à la fantaisie de l’imagination. Il permet de créer des liens entre des éléments plus ou moins conscients. Les êtres humains, ainsi que certains animaux, sont absorbés par un flot de sensations, d’images et d’émotions. Télécharger la fiche du cours Votre mission Vous devez démontrer que vous êtes un attrape-rêve efficace. Le chant Thème de la création Exemples de réalisations Ressources complémentaires accéder au livret interactif pour s’entraîner Vidéos de Nicolas Olivier

Adagio for Strings History[edit] Barber's Adagio for Strings began as the second movement of his String Quartet, Op. 11, composed in 1936 while he was spending a summer in Europe with his partner Gian Carlo Menotti, an Italian composer who was a fellow student at the Curtis Institute of Music.[2] The inspiration came from Virgil's Georgics. In the quartet the Adagio follows a violently contrasting first movement (Molto allegro e appassionato) and is succeeded by music which opens with a brief reprise of the music from the first movement (marked Molto allegro (come prima) – Presto).[3] In January 1938 Barber sent an orchestrated version of the Adagio for Strings to Arturo Toscanini. Toscanini took Adagio for Strings on tour to South America and Europe, the first performances of the work on both continents. Composition[edit] Samuel Barber's Adagio for Strings is a short instrumental piece for orchestra. —Thomas Larson, on Adagio for Strings.[10] Critical reception[edit] Alexander J. Arrangements[edit] G.

Prudhomme : définition, étymologie, histoire. Employeurs et salariés connaissent bien les prud’hommes, cette juridiction qui leur est spécialement réservée pour régler leurs litiges nés de l’exécution ou de la rupture d’un contrat de travail. Mais pourquoi cette appellation ? Quelle est l’étymologie du mot prudhomme ? Quel est l’historique du Conseil de Prud’hommes ? Découvrez les origines du prud’homme. Aux origines des Prud’hommes. Les juridictions de 1ère instance en France portent toutes le nom de « tribunal », à l’exception d’une : le Conseil de Prud’hommes. Prudhomme : étymologie. Le terme prud’homme, ou prudhomme, apparaît au XIème siècle et se décompose ainsi : les termes « prode » ou « preux » qui proviennent de l’ancien français, et le terme « homme ». Prud’homme : l’historique. XIIIème siècle : la notion de juridiction d’exception émerge. Au Moyen-Âge, la justice est rendue en France par le roi, en vertu de ses pouvoirs dévolus par Dieu. XIVème siècle : les 1ers Prud’hommes sont officiellement institués à Paris.

Religious music David playing his harp (unknown artist, c. 960). The book of Psalms, included in the Jewish and Christian scriptures, and said to have been written largely by David, is one of the earliest collections of sacred music, and still plays a role in the liturgies of the two religions. Religious music (also sacred music) is music performed or composed for religious use or through religious influence. Christian music[edit] The earliest music in the Christian Church came from Jewish worship music. Hindu music[edit] Hindu music is music created for or influenced by Hinduism. Sikh music[edit] Jewish music[edit] The earliest synagogal music was based on the same system as that in the Temple in Jerusalem. Islamic music[edit] Rastafarian music[edit] Shintō music[edit] Shintō music (神楽) is ceremonial music for Shinto (神道) which is the native religion of Japan. Buddhist music[edit] Buddhist music is music for Buddhist ceremony or meditation. Zoroastrian music[edit] See also[edit] References[edit]

Les Rigolus et les Tristus Les Rigolus et les Tristus est une série de bande dessinée créée en 1969 par Jean Cézard (dessin et scénario) pour le journal Pif Gadget, qui est parue régulièrement jusqu’en 1973 en alternance avec les aventures d'Arthur le fantôme justicier. Des épisodes de la série ont été réédités par Pif Gadget dans les années 1980 et 1990, après le décès de l'auteur. Synopsis[modifier | modifier le code] Située dans la galaxie « Lépiédecheze », la planète des Rigolus et des Tristus est un monde bicolore, rouge et vert, sur lequel Arthur le fantôme débarque un beau jour avec son vaisseau spatial. L'idée plaît immédiatement aux lecteurs et la série acquiert sa propre autonomie, Arthur n'y faisant plus que de courtes apparitions. Les dialogues de la série sont riches en jeux de mots, particulièrement chez les Rigolus. Personnages principaux[modifier | modifier le code] Les Rigolus et les Tristus présentent une curieuse morphologie. Les Rigolus sont caucasiens et portent des vêtements rouges.

Church music Church music is music written for performance in church, or any musical setting of ecclesiastical liturgy, or music set to words expressing propositions of a sacred nature, such as a hymn. History[edit] Early Christian music[edit] Christianity began as a small, persecuted Jewish sect. Later, there is a reference in Pliny who writes to the emperor Trajan (61–113) asking for advice about how to prosecute the Christians in Bithynia, and describing their practice of gathering before sunrise and repeating antiphonally 'a hymn to Christ, as to God'. Gregorian chant[edit] The IntroitGaudeamus omnes, scripted in square notation in the 14th—15th century Graduale Aboense, honours Henry, patron saint of Finland Gregorian chant is the main tradition of Western plainchant, a form of monophonic liturgical chant of Western Christianity that accompanied the celebration of Mass and other ritual services. In its long history Gregorian Chant has been subjected to many gradual changes and some reforms.

Related: