L'electronique accessible avec Arduino
Arduino - Exemple d'application permettant de faire clignoter une Led toutes les secondes. Arduino, et son synonyme Genuino[2], est une marque qui couvre des cartes électroniques matériellement libres sur lesquelles se trouve un microcontrôleur (d'architecture Atmel AVR comme l'Atmega328p, et d'architecture ARM comme le Cortex-M3 pour l'Arduino Due). Les schémas de ces cartes électroniques sont publiés en licence libre. Cependant, certaines composantes, comme le microcontrôleur par exemple, ne sont pas sous licence libre. Le microcontrôleur peut être programmé pour analyser et produire des signaux électriques, de manière à effectuer des tâches très diverses comme la domotique (le contrôle des appareils domestiques — éclairage, chauffage…), le pilotage d'un robot, de l'informatique embarquée, etc. C'est une plateforme basée sur une interface entrée/sortie simple. Le projet Arduino a reçu un titre honorifique à l'Ars Electronica 2006[3], dans la catégorie Digital Communities.
GNU Emacs Lisp Reference Manual
This variable is set by major modes, as a buffer-local variable, to specify how to fontify text in that mode. The value should look like this: The first element, , indirectly specifies the value of font-lock-keywords. It can be a symbol, a variable whose value is the list to use for font-lock-keywords. It can also be a list of several such symbols, one for each possible level of fontification. The first symbol specifies how to do level 1 fontification, the second symbol how to do level 2, and so on. The second element, , specifies the value of the variable font-lock-keywords-only. The third element, , specifies the value of font-lock-case-fold-search. If the fourth element, , is non-nil, it should be a list of cons cells of the form ( . ). The fifth element, , specifies the value of font-lock-beginning-of-syntax-function (see below). All the remaining elements (if any) are collectively called .
TechShop
TechShop is a chain of member-based workshops that lets people of all skill levels come in and use industrial tools and equipment to build their own projects. They have three locations in California, one in North Carolina; now closing, one in Michigan, one in Texas, and one in Pennsylvania. Typical tools and equipment offered by TechShop include: TechShop offers safety and basic usage training on all the tools and equipment, and on various other topics. TechShop is affiliated with the Maker culture, and they participate in Maker Faires in the San Francisco Bay Area and North Carolina. History[edit] TechShop was founded by Jim Newton and Ridge McGhee. In October 2013, TechShop moved its original location from Menlo Park to San Carlos.[5] Partnerships[edit] TechShop opened partnership locations in Raleigh-Durham, North Carolina and Portland, Oregon. A location in Metro Detroit opened on May 4, 2012 in a 38,000 square foot facility in the suburb of Allen Park. References[edit] Coordinates:
hsmakerspacetoolsmaterials-201204.pdf
L'usinage accessible avec les FabLab
Un fab lab ou fablab[1] (contraction de l'anglais fabrication laboratory, « laboratoire de fabrication ») est un tiers-lieu de type makerspace[2] cadré par le Massachusetts Institute of Technology (MIT) et la FabFoundation[3] en proposant un inventaire minimal[4] permettant la création des principaux projets fab labs, un ensemble de logiciels et solutions libres et open-sources, les Fab Modules[5], et une charte de gouvernance, la Fab Charter[6]. Pour être identifié en tant que fab lab par la FabFoundation, il faut passer par plusieurs étapes de certification[7]. Les personnes intéressées peuvent également suivre une formation à la Fab Academy, qui donne des cours sur la fabrication numérique et les technologies associées[8]. Les fab labs forment un réseau mondial dynamique de fabrication numérique, composé de plus de 2 000 laboratoires à travers le monde, dont la mission principale est de démocratiser les processus de fabrication manufacturiers[9]. Sur les autres projets Wikimedia :
Code Snippets - Snipplr Social Snippet Repository
Main Page - Ace Monster Toys Wiki
Designing a School Makerspace
Makerspaces, STEAM labs and fab labs are popping up in schools across the country. Makerspaces provide hands-on, creative ways to encourage students to design, experiment, build and invent as they deeply engage in science, engineering and tinkering. A makerspace is not solely a science lab, woodshop, computer lab or art room, but it may contain elements found in all of these familiar spaces. Therefore, it must be designed to accommodate a wide range of activities, tools and materials. Diversity and cross-pollination of activities are critical to the design, making and exploration process, and they are what set makerspaces and STEAM labs apart from single-use spaces. A possible range of activities might include: Cardboard construction Prototyping Woodworking Electronics Robotics Digital fabrication Building bicycles and kinetic machines Textiles and sewing Designing a space to accommodate such a wide range of activities is a challenging process. Ask the Right Questions Going Forward
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