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95 typos gratuites et indispensables pour vos designs

95 typos gratuites et indispensables pour vos designs
C’est souvent un sacré casse-tête de trouver la typo idéale pour un projet. Il faut dire que les possibilités ne manquent pas ! Dans la foule de typos qui existent, comment faire rapidement le tri entre celles qui apporteront une véritable valeur ajoutée à vos designs et celles qui vous feront uniquement perdre votre temps ? Nous avons voulu vous donner un petit coup de pouce en commençant à faire le tri pour vous ! 1. par Shrenik Ganatra 2. par Veronica di Biasio 3. par Adilson Gonzales de Oliveira Jr. 4. par Simon Stratford 5. par Slava Kirilenko 6. par Jean Wojciechowski 7. par Osama El Khalfaoui 8. par Atipo 9. par Matthias Henri 10. par Pier Paolo 11. par Free Goodies for Designers 12. par Krisjanis Mezulis et Gatis Vilaks 13. par Ion Lucin 14. par Timo Kuilder 15. par Axel Bizon 16. par Lucas Almeida et Dmiti Goloub par Titus Prod 18. par Antonio Rodrigues Jr. 19. par Mikrojihad Inc. 20. par Filiz Sahin 21. 22. par René Bieder 23. par Cute Punk et Flou 24. par Tyler Finck 25. par Boris Bonev 26. 27. 28. Related:  Book preservation

coquita Générateurs CSS Les générateurs et outils CSS sont de plus en plus nombreux sur la toile, et facilitent la tâche des développeurs web en leur faisant gagner un gain de temps considérable, en particulier ceux qui génèrent du CSS3. Voici une liste non exhaustive de 21 ressources CSS à connaître et à tester dès maintenant ! 1. Bear CSS Bear CSS est un service qui permet de générer une feuille de style à partir d’un code HTML en prenant en compte les éléments et le balisage de la structure du document (id et classes CSS). 2. CSS Type Set est un service qui permet de gérer la mise en forme d’un texte dans une interface simple et intuitive. 3. Border Radius est un générateur déstiné uniquement à la propriété CSS3 border-radius qui permet de créer des coins arrondis sur un élément HTML. 4. 5. 6. 7. CSS3 Please est probablement l’un des tous meilleurs générateurs CSS3. 8. 9.

The new Adobe CS6 branding CS6 has just shipped & just like we did in 2010 we'll take a closer look at the design goals of this Creative Suite release. An inside look at how it is to do design work for a big company like Adobe. Each Creative Suite release starts with a list of technical requirements and design goals. Our host is Shawn Cheris, he will guide us through the process just as he did with the CS5 branding. Goals & Requirements Below you'll find what Adobe wanted to accomplish from an experience standpoint: Expressive. Shawn Cheris explains further: Our work is functional and must be optimized for the contexts in which it will be consumed. Legible. Start With Color Below I'll let Shawn Cheris take us through the process of the creation of the new Creative Suite release. Whenever we start thinking about a new Creative Suite release, we like to start with the colors—and by extension—the icons. In terms of value and saturation, prior vintages varied quite a bit. We finally landed on the forms you see below.

La reliure autrement | bcul Manuel pour la reliure et la réparation des livres destinés à la conservation à long terme Les fiches techniques décrivent des interventions ne demandant pas une formation spécialisée dans le domaine de la restauration, destinées à réparer soigneusement et durablement des ouvrages anciens et modernes qui ne nécessitent pas une restauration complexe. Pour les cas où la reliure d’origine est perdue ou inutilisable, divers types de reliures de remplacement sont proposés. Voir aussi l‘Index par type de problème et les Droits d’auteur en bas de page 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. Trucs et astuces, références, fournisseurs Trucs et astuces Reliure et restauration : ouvrages de référence Fournisseurs

Les meilleures ressources pour créatifs, graphistes et webdesigners Lorsqu’on travaille dans le graphisme, le webdesign, l’intégration ou tout ce qui touche au front-end d’un site web, il est nécessaire de disposer de nombreuses ressources pour mener à bien son projet. En effet, lors de la création d’un site ou d »une maquette, il faut bien souvent réfléchir aux typographies, aux couleurs, aux textures, aux icônes, aux photos de fond… Aujourd’hui de nombreuses ressources existent pour aider les professionnels à faire des choix rapides et plus faciles. Voici quelques sites indispensables à bookmarker. Choisir et reconnaître une typographie La typographie est un élément essentiel de l’identité du site ou projet web. Google Fonts : La ressource la plus utilisée et la plus connue, le site offre l’hébergement de plusieurs centaines de polices, spécialement pour le web. Choisir sa palette de couleurs Utiliser les bonnes textures Le choix des textures est lui aussi important, et offre de très nombreuses possibilités. Des icônes libres de droits

22dca929d39449739339bfa61f4d6bd0 Bookbinder of the Month: Mark Cockram – Flash of the Hand Bound in 2010, this is just one binding of Lysistrata that Mark Cockram has bound. Grabbing illustrations from the text for both the cover design, doublures and endpapers; Mark transforms them into a visual experience rarely seen on a book. The cover mimics that of a fresco painting. The book was bound in fair goat which was hand-dyed and the design was initially blind tooled onto the leather. Mark handcrafted 7 new tools for the book, which were modified throughout the tooling process. He discusses his technique more in depth below. This binding is by far my most favorite from your portfolio. Though gold leaf and other metals are used in bookbinding, gold leaf and the like tend to be used in a static manner. With the 2010 Lysistrata I wanted to echo the illustrations in the text block. I do not think that I have to say that in some of my work I am spontaneous with the 2010 Lysistrata captureing some of that working style.

4 typographies gratuites pour vos créations Web et Print Publié par Team8 le / Son profil Voici une sélection de 4 typographies gratuites à utiliser dans vos templates graphiques et vos créations print (affiches, flyers, logos…) 1 – Bizon Typeface Télécharger la typo 2 – Besom Télécharger la typo 3 – Cabron Télécharger la typo 4 – Xplor Télécharger la typo A propos de Team8 aka Damien Team8 Bonjour, je m'appelle Damien, je suis graphiste Print & Web chez Team8 et formateur certifié sur tuto.com.

Identité visuelle : signification des couleurs (infographie) - Studio graphique Bruxelles "Nous sommes tombés sur Deligraph par hasard, et nous avons été tout suite convaincus de leur professionnalisme et bon sens pour les changements que nous voulions effectuer sur notre site. Ils ont été très proactifs dans leurs propositions d'amélioration, et ont montré une très bonne capacité de compréhension et de sensibilité pour nos demandes." Elba EstradaFair Trade Advocacy Office "Nous avions beaucoup d'attentes pour notre nouveau site internet. Ces attentes ont été largement comblées, et ce grâce à Deligraph qui a parfaitement pu intégrer nos besoins mais aussi nos envies, dans cet outil essentiel de notre communication. Très réactif et à l'écoute de chacune de nos requêtes, Deligraph a su mettre en valeur nos activités dans un site web créatif et clair. "Nous avons découvert Deligraph au hasard d'une recherche sur Internet. "L’asbl Les Sentiers de Grande Randonnée tiennent à remercier la société Deligraph pour la réalisation de leur nouveau site web.

Tutorial: Top Secret Belgian Binding – Flash of the Hand The Secret Belgian binding is just one of many structures on my long list models to make. With the aid of a tutorial posted on the BookArtsWeb tutorial and references page, I was on my way to checking this structure off my list. Unfortunately the link seems to be broken now. However, within this post you’ll find my instructions, which are very comprehensive and any skill level can complete this simple structure in a matter of hours. So let’s get started*: *This tutorial is for a modified version I’m calling the Top Secret Belgian. MATERIALS: – binder’s board for 2 covers and 1 spine piece– decorative paper– paper to line covers and spine piece (aka paste downs)– colored thread– text block (3-5 signatures, about 3-4 folios each)– PVA– wax TOOLS: – needle– bone folder– glue brush– scalpel (preferably with curved blade)– x-acto– scissors– pencil– triangle– awl– dividers (optional) STEP ONE: For this tutorial I bound a copy of The Yellow Wallpaper by Charlotte Perkins Gilman. Ta-da!

Here’s looking at you kid: Under the microscope with leather - Collection Care blog We recently posted about parchment and how our conservators treat parchment collection items, but what is the difference between leather and parchment? Parchment and leather are both made from animal pelts, but parchment does not undergo tanning as leather does. The process of tanning traditionally used tannin which is an acidic chemical compound making material less prone to decomposition - including molting and holding odours. Good leather is waterproof and more durable than parchment. Due to the variety of material in our collections, we have samples of different animal leathers in our conservation studios. Calf The most frequently used tanned skin for binding was calfskin. Figure 1: Calf leather at 100x magnification Goat Microscopy of goat leather shows two rows of follicles of different sizes indicative of a two-coated fleece. Figure 2: Goat leather at 100x magnification. Kid Young goats show a similar skin structure to the adult goat, but follicles are not as apparent in kid hides.

Bookbinding Technique of the Month | The American Bookbinders Museum It seems to me an interest in bookbinding is an interest that goes beyond the love of books and the act of reading: it’s really a preoccupation with how things come to be, an origin story for an object so ubiquitous we forget it had to be sewn and stitched together in the first place. It’s a desire to know where this amazing thing comes from. For me, it’s not only an aesthetic interest in the formal object but one that I know stems from wanting desperately to understand how those written words or printed images came into existence, in all senses, how they got on that page, how the ideas of another ended up in front of me. Big statement: Bookbinding (with a capital B) is an attempt to apprehend the genius of art through the mechanics of its physical production. Like if I break it down enough—if I can identify the correct execution of a Coptic stitch—all will become clear. We began, as all books do, with the page(s). This—compact, exposed 72-page assemblage—is the book block.

Making an Islamic Binding | Current Projects Making an Islamic Binding Posted by hjones78 on September 25, 2014 · 3 Comments By Hillary Jones From the earliest surviving examples in the 9th century, Islamic binding represents not only the incredibly varied talents of centuries of artists, but also the historical influences of the Islamic culture, and the mixing of Islamic artistic traditions across both kingdoms and continents. In May 2014, the book conservation postgraduates faced the task of condensing this long-standing and rich tradition into three intensive but rewarding days. A Bit of History: The Islamic codex was developed in part due to a need for a complete and tangible recording of the Qur’an that could be easily transported as Islam spread. So you want to make a model? One quire—made up of 2 folded sheets of A4 printer paper. To Create the Textblock: We folded and pressed 40 sheets of A4 paper into quarternions. Finishing up the Islamic chevron Boards (from left to right): foredge flap, foredge strip, bottom board, top board.

Conservation Book Repair, a training manual by Artemis BonaDea Conservation Book Repair: A training manual by Artemis BonaDea Illustrated by Alexandria Prentiss Alaska State Library, Alaska Department of Education, 1995 Download Files Many conservation book repair programs in Alaska owe much to the author of this work. In 1990, the Continuing Education Committee of the Alaska Library Association (AkLA) and the Library Coordinators of the Alaska State Library identified training in book repair and conservation as a high priority. As the workshops came to an end, this book began to take shape. The Alaska State Library and the Alaska Library Association collaborated in producing this publication, but primary credit must go to Artemis BonaDea who has worked very hard to make this a successful publication. Kathryn H.

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