Kinect - Medien Wiki The Microsoft® XBOX 360 Kinect is a motion controller developped by PrimeSense. It projects a pattern with infrared light and calculates a depth image using a camera. It also has a color camera and four microphones. About Blogs and portals Software Applications CocoaKinect App Freenect by Robert Pointon Synapse generates sceleton data and provides it as OSC[[OSC|Open Sound Control]] ofxFaceTracker provides face metrics (orientation, eye and mouth open/closed) over OSC[[OSC|Open Sound Control]] codelaboratories.com/kb/nui TUIO Kinect lets you define a depth range where multiple blobs can be detected. SDKs, Frameworks and Libraries Depth image openkinect.org Drivers, Installation pix_freenect for Pd[[Pure Data]] a dataflow programming environment (incl. binaries work without any compiling) fux_kinect Object for Pd[[Pure Data]] a dataflow programming environment ofxKinect openFramworks Kinect integration vvvv kinect integration Skeleton data Successors/Competitors
not_available I find my life is more fulfilling when I am working on at least one creative side project. Together these projects have taken me on a journey through numerous interesting cognitive landscapes and helped keep my mind fresh for other challenges. My art tends to make use of new technologies – I enjoy the feeling of discovering the first artistic possibilities of a new medium. Working on such projects also gives me the well-rounded feeling of pulling on a variety of skills from both the technical and artistic sides Here’s a sample of what I’ve done in the last couple of years: Depth-Sculpting Reality with the Kinect 3D camera The Kinect 3D camera (made by PrimeSense) captures the world in true 3D, acquiring distance information along with color in real time. Wood grain for artistic visualization This series of projects explores the use of wood grain as an artistic visualization tool. Specific designs with videos showing how the light dances over the surface as it’s moved: Custom car Ephemerisle:
L'auteur comme fiction : Guilleragues Atelier de théorie littéraire : L'auteur comme fiction : Guilleragues Dans l'anthologie d'Alain Brunn (L'Auteur, GF-Corpus, Flammarion, 2000), on lira le texte XIII, p. 108-109 : l'Avis " au lecteur " de l'édition originale des Lettres portugaises (1669), un extrait d'un article de Boissonade datant du Premier Empire (1810), l'extrait de la Promenade de Saint-Cloud de Guéret relatif aux LP et contemporain de leur première édition, la position de Rousseau dans la Lettre à d'Alembert (1758) sur " l'auteur " des LP, et l'extrait du Privilège d'imprimerie de la première édition, tardivement retrouvé. L'édition des LP signalée par A. 1. — On notera que la question de l'attribution recouvre ici celle du statut du texte : dans un cas, le texte est " référentiel ", dans l'autre, il est fictionnel. 2. — Il n'est pas sûr que l'alternative soit aussi nette, tant pour l'attribution que pour le statut. c) le cas d'une œuvre d'imagination effectivement produite par une religieuse (portugaise ou non)
Penser l’archive audiovisuelle pour la recherche en danse - Université Nice Sophia Antipolis Penser l’archive audiovisuelle pour la recherche en danse Etude de cas: le Fonds d’Archives Numériques Audiovisuelles Bagouet-Carnets Bagouet de FANA Danse Contemporaine L’usage diversifié de la vidéo dans les pratiques chorégraphiques artistiques depuis les années 1960, relayé depuis une dizaine d’années par les possibilités de diffusion numérique change et devrait changer encore profondément les méthodologies et les constitutions d’objets d’étude et des sources pour la recherche en danse. Face à cette prolifération des documents audiovisuels, nous voudrions réfléchir cette mutation pour la recherche en danse, poser globalement la question du document audiovisuel mais aussi de ses cadres d’archivage numérique comme « sources » pour l’histoire et l’esthétique de l’art chorégraphique. La recherche en danse entre France et Italie : approches, méthodes et objets
Kinect Graffiti Tool by Jean-Christophe Naour (@njc002) #processing Kinect Graffiti Tool is work in progress by Jean-Christophe Naour, Seoul (Korea) based designer. Idea behind the project is to use Kinect to track the motion of graffiti, not too dissimilar from Graffiti Analysis project by Evan Roth. Instead of visualising only hand gestures, Jean-Christophe’s Processing application visualizes body and drawing trough different angles in realtime, attempting to understand surrounding space, etc…using light painting as a reference. This clip and images below show the latest test, focused on the generation of 3d strokes + openGL mapping. Earlier version also included at the bottom of the post. Libraries used: peasycam (camera), controlP5 (gui/control), oscP5 (osc), opengl (textures), toxiclibs (3d vertex, vectors).
Daniel Shiffman The Microsoft Kinect sensor is a peripheral device (designed for XBox and windows PCs) that functions much like a webcam. However, in addition to providing an RGB image, it also provides a depth map. Meaning for every pixel seen by the sensor, the Kinect measures distance from the sensor. This makes a variety of computer vision problems like background removal, blob detection, and more easy and fun! The Kinect sensor itself only measures color and depth. However, once that information is on your computer, lots more can be done like “skeleton” tracking (i.e. detecting a model of a person and tracking his/her movements). What hardware do I need? First you need a “stand-alone” kinect. Standalone Kinect Sensor v1. Some additional notes about different models: Kinect 1414: This is the original kinect and works with the library documented on this page in the Processing 3.0 beta series. SimpleOpenNI I’m ready to get started right now What is Processing? What if I don’t want to use Processing?
not_available L'explosion du financement participatif : en Auvergne aussi - France 3 Auvergne économie Le crowdfunding, autrement dit le financement participatif, a explosé l'an dernier. 150 millions d'euros ont été levés dans toute la France auprès d'un million de contributeurs. Et contrairement à la réputation des Auvergnats, la région n'est pas la dernière lorsqu'il faut sortir le chéquier. Béatrice Nguyen et Céline Paulhiac Publié le 25/02/2015 | 13:24, mis à jour le 25/02/2015 | 13:24 Pour restaurer des oeuvre d'arts ou des bâtiments historiques, les internautes français auraient offert près de 3 millions d'euros l'an dernier. Le recours au financement participatif vient souvent en complément du financement classique, selon Auvergne Nouveau Monde. Même les banquiers voient l'intérêt des plate-formes de financement participatif. Pour alléger leurs dépenses, certaines collectivités vont chercher sur internet l'argent qui leur manque pour entretenir leur patrimoine. Le financement participatif Reportage : Céline Paulhiac, Laurent Pastural, Alexandre Jais et Sébastien Bonnetot.
LES CHEMINS DE L’INCONNAISSANCE Codasign libfreenect/OpenNI2-FreenectDriver at master · OpenKinect/libfreenect not_available Intent! It’s Fucking Magic! | Genderbitch: Musings of a Trans Chick Crossposted to Questioning Transphobia Warning: This post is sarcastic to such a point as you may actually slip in the pools of sarcasm that are dripping off of it. Please walk carefully. The caution cones are there for your protection. Also, we totally didn’t intend for you to slip so we’re not responsible if you do. Today, someone said a slur. So if you out a trans woman? See, the great thing about this thaumaturgy is that it protects anything a privileged asshole says! So say, if you make a bunch of racist jokes, instead of contributing to the systemic oppression of POC, the bewitching might of Intent (I’m capitalizing the I now, to give it proper respect as a primary element) spreads out, blocking every single person from fully hearing the awful racist shit you just said, further preventing them from internalizing it and using it to justify actions. But you see, it goes further than that. Intent is so unbelievably epic that it doesn’t just cover slurs. Isn’t that magical? Like this: