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What Is a Print?

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Impression multicouleurs, multichromie, hexachromie, marché I - Introduction Internet engendre un bouleversement culturel considérable dans son association aux autres médias (papier, radio, TV TNT, téléphonie mobile). Il induit de profondes mutations dans la culture de travail et du commerce et introduit l’achat et l’appel d’offres en ligne (e-commerce) ainsi que l’échange de données à distance. Le Web dynamique est devenu la solution complète de communication. Une solution à moindre coût avec les avantages certains du feed-back, de la veille technologique et concurrentielle, de l'analyse de marché et de la réactivité. Des inventions dignes des meilleurs films de science-fiction ont vu le jour : miniaturisation, flexibilité, interpénétration avec le numérique et le Net. Imaginons l’avenir alors : plus de livres encombrants, plus de journaux dans les kiosques ou de magazines. Conséquences : Bouleversement des processus de production, aujourd'hui automatisés et numérisés, ainsi que des compétences et prérogatives. Format de fichier. II-3 - Xchromie

Making Colour | Exhibitions and displays From lapis lazuli to cobalt blue, to dazzling gold and silver – travel through the story of colour with the National Gallery. ‘Making Colour’, the first exhibition of its kind in the UK, invites you on an artistic and scientific voyage of discovery. From sparkling minerals to crushed insects, learn about the surprising materials used to create pigments and the incredible journeys made by artists in their pursuit of new hues. Span hundreds of years from the early Renaissance to the Impressionist movement as you take in displays of paintings, mineral specimens, textiles, ceramics and glass. Journey from lapis lazuli to cobalt blue, ancient vermilion to bright cadmium red, through yellow, orange, purple and verdigris to deep green viridian – in a series of colour-themed rooms. ‘Making Colour’ is complemented by an interactive display that introduces a new world of contemporary scientific thought on colour. ‘Making Colour' is part of the 'National Gallery Inspires' programme of exhibitions.

TOUTES LES TECHNIQUES DE GRAVURE La gravure La gravure est la plus ancienne manifestation de la pensée humaine expimée d'une manière durable sans l'usage de la parole. Elle remonte aux temps les plus reculés, elle traduisit par les dessins sur bois, exécutés par les premiers graveurs qui méritèrent ce nom. : Wogelmuth (1431-1519), Schauffein (1490-1539) Albert Dürer (1471-1528), Peulinger (1465-1547), qui le premier tenta d'imprimer en couleurs des gravures sur bois, et sous la direction duquel fut exécutée la Marche triomphale de l'Empereur Maximilien. Ce travail formidable qui occupa pendant trois années 17 graveurs fut dessiné et gravé avec la participation de Dürer et Burgmaïr. Gravé sur des planches de poirier, conservées à la Bibliothèque Impériale de Vienne, il ne compte pas moins de 135 tableaux d'une longueur totale de 54m sur 0,37m de hauteur. La gravure à l'eau forte La gravure sur cuivre en relief

La lithographie La lithographie est l'une des techniques emblématiques de l'imprimerie au XIXe siècle. Mêlant art et technologie, cette technique a non seulement révolutionné l'affiche et l'illustration, permettant ainsi le développement de nouvelles formes d'expression, mais aussi la façon d'imprimer. L'invention d'Aloys Senefelder inaugure en effet un nouveau mode d'impression et d'expressionde de type planographique. L'invention de la lithographie La lithographie est une technique d'impression et de reproduction des textes et des images mise au point fortuitement, entre 1796 et 1797, par Aloys Senefelder, un auteur dramatique allemand qui cherchait le moyen d'imprimer ses pièces à moindres coûts . Pierre lithographique. L'invention de Senefelder va faire l'objet de plusieurs améliorations, dont certaines dues à l'inventeur lui-même. Tout d'abord sur le support. Un deuxième type d'améliorations concerne les presses lithographiques. La "bête à cornes", fabricant Turbelin. Les usages de la lithographie

A Building That Resembles What It Stores: Salt for New York City’s Roads Photo Imagine a coarse chunk of gray salt 69 feet high. The $20 million Spring Street Salt Shed, nearing completion on the Manhattan waterfront, has drawn curious stares from drivers along West Street and from pedestrians and bicyclists in Hudson River Park. Folded, creased, dimpled and chamfered, its windowless, enigmatic facade is like a monumental work of origami. But once you know what it is — a concrete shed where 5,000 tons of de-icing salt for the roads of Lower Manhattan will be stored this winter — you’ll have a hard time getting the image of a giant salt grain out of your mind. “In some ways, it’s the simplest building I’ve ever designed and in some ways, it’s the most complicated,” said Richard Dattner, 78, who founded Dattner Architects 51 years ago. The complexities begin with politics, because the shed is associated with the enormous — and enormously unpopular — Department of Sanitation garage across Spring Street, which Mr. Mr. Ms. Mr. “They will wonder,” Mr. Photo Mr. Ms.

www.estampe.net ACIDE Voir MORSURE ACIDE ( lavis à l'- ) Voir LAVIS ACIER ( gravure sur - ) Cette technique de gravure apparaît au XVIIIe siècle, bien que divers essais aient été faits sur plaques de fer avant cette époque, notamment par Dürer. ACIÉRAGE Opération de dépose, par le procédé galvanique, d'une très mince pellicule de fer sur une plaque de cuivre, destinée à renforcer la résistance de ce métal lors du tirage. AFFÛTAGE Opération consistant à rendre plus aiguë ou plus tranchante la pointe ou la lame d'un outil de gravure. ALUMINIUM Ce métal est parfois utilisé avec les méthodes lithographiques ou dans le procédé au Carborundum*. À PLAT ( impression - ) On nomme aussi planographie, la technique dont l'élément d'impression ne possède ni relief ( comme la gravure sur bois* ), ni creux ( comme la gravure en taille-douce* ). AQUATINTE Procédé de gravure en creux sur métal qui fait partie de la technique à l'eau-forte*. ARRACHAGE Accident d'impression. BARRÉE ( épreuve - ) Voir ÉPREUVE.

Be More Creative: 7 Things to Learn From Leonardo da Vinci I'm going to go out on a limb here and say that since his death, the world has never really had another Leonardo da Vinci. While his name might conjure up images of famous works of art such as the Mona Lisa, The Last Supper, or The Vitruvian Man, he was much more than an artist. In fact, he was an architect, musician, mathematician, engineer, inventor, expert in anatomy, geologist, mapmaker, and botanist. In short, he was a genius. Genius and creativity are closely linked. Michael Gelb--someone who makes his living teaching companies how to innovate--has written 13 books on creativity and innovation. Gelb says the fodder for his book came from studying Leonardo's notebooks. Here's what Gelb learned from the Italian master about what you need to be most creative. Curiosity Children are curious by nature, but as we grow up much of our inquisitiveness ebbs. "Almost all children in their natural state ask lots of questions. Independent Thinking Sharpen Your Senses Embrace Uncertainty Other Tips

Printing press by Emily Lynch on Prezi Art History Today MoMA : la gravure dans tous ses états - Gone Fishing Qu'est-ce qu'une gravure ? Le MoMA propose un petit tutoriel interactif en anglais, simple et bien fait, des quatre principales techniques utilisées. Pour comprendre ce qui différencie gravure sur bois, gravure à l'eau-forte, lithographie et sérigraphie. Les anglicistes peuvent utiliser directement le tutoriel en cliquant sur l'image ci-dessous. La gravure est une œuvre d'art créée à partir d'un processus de tranfert indirect de l'encre sur le papier. Gravure sur bois / Woodcut Cette technique, la plus ancienne, apparue en Chine au IXe siècle, arrive en Europe au début du XVe ; elle est alors utilisée pour imprimer les tissus, textiles et cartes à jouer. 1. 2. 3. 4. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Lithographie / Lithography Inventée en 1798 par l'Allemand Aloys Senefelder, la lithographie (du grec lithos, pierre, et graphein, écrire) ou impression à plat connaît son véritable essor au XIXe, avec Bonnard et Toulouse-Lautrec parmi d'autres. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 1. 2. 3. 4.

Art and the art world Famous Artists | Practical Pages Welcome! These pages are free! You may download them for your own personal use, but if you would like to share the files, I humbly ask that you please link back to my blog. Enjoy!Blessings, Nadene Charlotte Mason taught art appreciation in this way ~ “Children should learn pictures, line by line, group by group, by reading the pictures themselves. Famous Artists featured: Pablo Picasso, Paul Jackson Pollock, Henry Matisse, Georgia O’Keeffe, Michelangelo di Lodovico, Leonardo da Vinci, Johannes Vermeer, Rembrandt van Rijn, Raffael Sanzio da Urbino, Sandro Botticelli, Anthony van Dyck, Francisco Goya, Auguste Rodin, Peter Paul Rubens, Salvador Dali, Henry Moore. (Click each title for your download) Art Appreciation Lessons Pop over to my Art Pages for all our art appreciation lessons, links and activities. 1. This download includes a portrait picture, a mini-gallery of their works and a brief biography of each artist. Pictures, mini-gallery & biography on each artist 2. 3. Leonardo da Vinci

Sculpture Techniques Bronze casting Patinated bronze plaque, Solomon and the Queen of Sheba, Giuseppe Piamontini, about 1700-10. Museum no. A.32-1959, © Victoria and Albert Museum, London Bronze is an alloy of copper and tin, and often also contains lead or zinc. Bronze has been used in Europe since antiquity to produce tools, weapons, sculpture and decorative works. There are two basic methods of casting a bronze. In the 'direct' method, the original wax model is used and therefore destroyed. Explore bronze objects in Search the Collections Video: How was it made? View transcript of video This video is silent This video shows one method of casting a figure in bronze. This is repeated until the wax is the desired thickness. The bronze is skimmed to remove impurities. Stone carving Statuette, Judith with the Head of Holofernes, North France, about 1550, carved marble. For centuries sculptors have used stone for figurative carvings and ornamental architectural work. Wood carving Ivory carving Shell cameos

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