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Materials - GeoGebra

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businessinsider GeoGebra Manual Qu'est GeoGebra ? GeoGebra est un environnement mathématique dynamique qui allie géométrie, algèbre et calculs. Il a été développé pour apprendre et enseigner les mathématiques par Markus Hohenwarter et une équipe internationale de programmeurs. Ce manuel recense et documente toutes les Commandes et Outils de la dernière version disponible. En fonction de votre matériel et de vos préférences, vous pouvez actuellement choisir entre deux versions de GeoGebra "Classique", GeoGebra pour Ordinateurs nommé GGb5 et GeoGebra pour Tablettes nommé GGb6. Pour la version Web et Tablettes un GGbRecueil est en cours de réalisation, avec exploitation des "Mise en pratique ...". Installer GeoGebra Le Guide_d'installation doit vous aider à installer et intégrer GeoGebra sous de nombreux systèmes d'exploitation. Référence:FAQ_Installation Créer des constructions dynamiques Gérer l'interface utilisateur de GeoGebra La fenêtre principale est divisée en Vues. Publier votre travail

Octave Online: Free Interface compatible with MATLAB travailler la symétrie axiale avec le logiciel GeoGebra Classes de Cycle 3. Compétences disciplinaires : – Tracer, sur un quadrillage, la figure symétrique d’une figure donnée par rapport à une droite donnée. – Compléter une figure par symétrie axiale. Compétences du B2i : – S’approprier un environnement informatique de travail. – Créer, produire, traiter, exploiter des données.Préalable aux séances :Installation de Geogebra (barre d’outils paramétrée).Appropriation du logiciel par l’enseignant.Préparation d’exercices Geogebra à proposer aux élèves. Déroulé de la séquence : Première séance – Réactivation de la notion de symétrie. Séance suivante(facultative) – Entraînement-révision de la notion de géométrie.L’enseignant pourra faire un choix parmi les exercices proposés dans notre sitographie consacrée à la notion de symétrie axiale. En fonction de l’équipement informatique dont il dispose, l’enseignant pourra choisir de proposer ces exercices à la classe entière ou à des groupes d’élèves. Deuxième séance – Découverte de GeoGebra. La consigne

Prata om spel | Verktyg, övningar och kunskapsbank för arbete med spel om pengar i skolan Tidsåtgång: 2-3 pass x 40 minuter Pedagogisk metod och tillvägagångssätt Övningen består av fyra olika delar A, B, C och D. Låt eleverna arbeta i par. Varje par arbetar med en del i uppgiften. Flipped classroom – Låt eleverna se följande film från UR före övningen och be dem sammanfatta de viktigaste de lärde sig om sannolikhet från filmen. Till övningen hör även artikeln Sannolikhet och spel Nyckelord Sannolikhet, slump, lotter Genomförande: Ladda ner elevmaterialet genom att klicka på länken. Artikel kopplad till övning Quiz för uppföljning Bilagor Elevmaterial - Sannolikhet och spel

The Missing Dollar | Math Tricks January 15th, 2017 by Steven Pomeroy | Filed under Math Puzzles. Here is a puzzle that goes back at least to the 1930s. It may make you scratch your head – or worse: Three salesmen check into a hotel room. The clerk says the bill is $30, so each salesman pays $10. Tags: Missing Dollar Puzzle NP med GeoGebra - GeoGebraBook Ladda ner proven: Först och främst: vi kastar inte ut papper och penna, absolut inte. De färdigheterna testas på delarna B och C. Man behöver kunna både räkna för hand och använda sig av digitala hjälpmedel. Enligt skolverket. Vi hävdar med bestämdhet att miniräknare, även grafritande och symbolhanterande, är underlägsna GeoGebra. Sveriges Matematiklärarförening » π-dagen Det är snart dags att fira π-dagen igen! Tisdagen den 14 mars är det dags. Vi räknar med att matematiken flödar kring detta datum i Sveriges alla skolor och SMaLs lokalavdelningar! π-dagsinspiration : Planeringschecklista för dig som vill fira π-dagenHur många cirklar ser du? Kuriosa om πOmkrets och diameterOlika sätt att beräkna πHur stor area har Dr πs glasögon? Nalle Pi bor numera i Lund.

immersivemath: Immersive Linear Algebra immersivemath Watch this video to learn more. Or start reading by clicking on the links below. Table of Contents Preface A few words about this book. Chapter 1: Introduction How to navigate, notation, and a recap of some math that we think you already know. Chapter 2: Vectors The concept of a vector is introduced, and we learn how to add and subtract vectors, and more. Chapter 3: The Dot Product A powerful tool that takes two vectors and produces a scalar. Chapter 4: The Vector Product In three-dimensional spaces you can produce a vector from two other vectors using this tool. Chapter 5: Gaussian Elimination A way to solve systems of linear equations. Chapter 6: The Matrix Enter the matrix. Chapter 7: Determinants A fundamental property of square matrices. Chapter 8: Rank Discover the behaviour of matrices. Chapter 9: Linear Mappings Coming soon! Chapter 10: Eigenvalues and Eigenvectors Chapter 11: Factorization

The Seven Sins of Statistical Misinterpretation Statistics is a useful tool for understanding the patterns in the world around us. But our intuition often lets us down when it comes to interpreting those patterns. In this series we look at some of the common mistakes we make and how to avoid them when thinking about statistics, probability and risk. 1. Assuming small differences are meaningful Many of the daily fluctuations in the stock market represent chance rather than anything meaningful. You can avoid drawing faulty conclusions about the causes of such fluctuations by demanding to see the “margin of error” relating to the numbers. If the difference is smaller than the margin of error, there is likely no meaningful difference, and the variation is probably just down to random fluctuations. 2. We often hear generalisations about how two groups differ in some way, such as that women are more nurturing while men are physically stronger. You can avoid this error by asking for the “effect size” of the differences between groups. 3. 4. 5.

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