background preloader

ROMERO BRITTO

ROMERO BRITTO

Keith Haring: 1978–1982 Keith Haring (American, 1958–1990). Untitled, 1980. Sumi ink on Bristol board, 20 x 26 in. (50.8 x 66.0 cm). Collection Keith Haring Foundation. © Keith Haring Foundation March 16–July 8, 2012 Keith Haring: 1978–1982 is the first large-scale exhibition to explore the early career of one of the best-known American artists of the twentieth century. The exhibition chronicles the period in Haring’s career from his arrival in New York City through the years when he started his studio practice and began making public and political art on the city streets. Keith Haring: 1978–1982 is curated by Raphaela Platow. This exhibition is made possible by Lisa and Dick Cashin with additional support provided by the Stephanie and Tim Ingrassia Contemporary Art Exhibition Fund. is print media sponsor. Media Video A panel discussion on Haring's artistic language, moderated by Dr. Keith Haring Tumblr The Keith Haring Foundation is posting Haring's journals to Tumblr throughout the exhibition. Playlist

Wookieepedia, the Star Wars Wiki Kinetica Artfair - Kinetica Art Fair Histoires des arts Un document réalisé par Patrick STRAUB CPDAV Bas-Rhin Photo Patrick Straub "Le cahier personnel d'histoire des arts « matérialise de façon claire, continue et personnelle le parcours suivi en histoires des arts tout au long de la scolarité » A chacun des trois niveaux (École, Collège, Lycée), l’élève garde mémoire de son parcours dans un “cahier personnel d’histoire des arts”. A cette occasion, il met en œuvre ses compétences dans le domaine des TICE, utilise diverses technologies numériques et consulte les nombreux sites consacrés aux arts. Illustré, annoté et commenté par lui, ce cahier personnel est visé par le (ou les) professeur(s) ayant assuré l’enseignement de l’histoire des arts. Il permet le dialogue entre l’élève et les enseignants et les différents enseignants eux-mêmes * encart du BO n°32 du 28 août 2008 Que veut-on que les enfants apprennent ? Cette question est fondamentale. La réponse institutionnelle est la suivante : * encart du BO n°32 du 28 août 2008 Des connaissances 1. 1.

1000 Awesome Things | A time-ticking countdown of 1000 awesome things fabian oefner: black hole - paint modeled by centripetal force mar 13, 2013 fabian oefner: black hole paint modeled by centripetal force fabian oefner: black hole – paint modeled by centripetal forceimage courtesy fabian oefner ‘black hole’, the series of images by swiss artist fabian oefner demonstrate sequences of paint modeled by centripetal force. the setup is utilizes a drill and a high-speed camera capable of creating flashes as short as a 1/40000 of a second. to photograph the moment, a sensor is connected to the drill, which sends an impulse to the flashes – freezing the motion of the paint. the various shades of the acrylic splashes are then immediately captured in detail when switched on – creating a black-hole effect that contrasts against the vibrant spraying forms. the series of images demonstrate sequences of paint modeled by centripetal forceimage courtesy fabian oefner the setup is utilizes a drill and a high-speed camera capable of creating flashes as short as a 1/40000 of a secondimage courtesy fabian oefner via dvice

L'Impressionnisme - Alfred SISLEY Fils d'un riche négociant britannique établi à Paris, Alfred Sisley nait à Paris en 1839. Son père l'envoie en Angleterre à Londres, où il suivra une formation commerciale de 1857 à 1861, mais le jeune Sisley préférera, malgré la volonté parentale, se destiner à la peinture plutôt qu'au commerce : il entre aux Beaux-Arts en 1862, et à l'atelier de Gleyre, où il fait la connaissance de Renoir, Monet et Bazille. En 1864, en même temps que ses amis, il quitte l'École des Beaux Arts, au moment où Charles Gleyre cesse d' y enseigner, et se consacre à la peinture en plein air, dans la région de Fontainebleau, à Chailly-en-Bière, puis à Marlotte de 1865 à 1866, en vivant grâce à la sécurité matérielle que lui offre son père. Il sera admis au Salon en 1866, 1868 et 1870. Ses tableaux dénotent son vif intérêt pour les impressions colorées des arbres et des édifices, et pour le jeu changeant de la lumière et des nuages au-dessus du paysage.

Mandala Art Therapy & Healing Idea | Healing Mandalas History & Meaning of the Mandala The Mandala (Sanskrit for “circle” or “completion”) has a long history and is recognized for its deep spiritual meaning and representation of wholeness. Many people and cultures have vouched for the mandala’s intrinsic meaning. Buddhists, Tibetans, and Hindus have all derived meaning from the mandala and its captivating beauty. Psychoanalyst Carl Jung has called it “a representation of the unconscious self.” The mandala is widely recognized as a meaningful reflection of its creator. Mandalas can be seen all around us, but are not just people-centric. The “circle with a center” pattern is the basic structure of creation that is reflected from the micro to the macro in the world as we know it. On our planet, living things are made of cells and each cell has a nucleus — all display circles with centers. This couldn’t have been explained more beautifully. Utilizing the Concept of Mandalas in Art Therapy

Des livres pour initier les enfants à l'art Mettre l’art à la portée des enfants, les initier à la peinture, la photographie ou la sculpture, nous avons sélectionné des livres qui cherchent à éduquer l’œil de nos bambins et à éveiller leur sensibilité artistique. Des livres très ludiques que nous vous encourageons à parcourir avec eux. Et une initiation à l’art que nous vous incitons à poursuivre en visitant les nombreuses expositions ou musées qui proposent des visites adaptées aux enfants et aux familles. Mes 10 premiers tableaux, une initiation à l’art pour les petits On part à la découverte de dix tableaux connus. L’enfant est amené à découvrir chaque œuvre par un ou plusieurs détails à travers une découpe, comme par un petit bout de la lorgnette, avant de découvrir le tableau dans son ensemble. Un livre très ludique adapté aux plus jeunes, qui permet toutes sortes d’interprétations. Mes 10 premiers tableaux, Marie Sellier, chez Nathan, 13,90 €. Le grand livre d’activité du Centre Pompidou, l’art moderne est un jeu d’enfant

Artist Hong Yi Plays with her Food for 30 Days For almost every day last month Malaysian artist/architect Hong Yi (who often goes by the nickname Red) created a fun illustration made with common (and occasionally not so common) food. Her parameters were simple: the image had to be comprised entirely of food and the only backdrop could be a white plate. With that in mind Yi set out to create landscapes, animals, homages to pop culture, and even a multi-frame telling of the three little pigs. The project, which still appears to be ongoing, has been documented heavily around the web, but if you haven’t seen it all head over to her Facebook and read an interview on designboom.

Related: