Facebook Study: Users, More Than Algorithms, Choose What News to See
Ever wonder how much news Facebook’s algorithm may be sorting out of your News Feed that you don’t agree with politically? Not much, the social network says. Facebook studied millions of its most political users and determined that while its algorithm tweaks what you see most prominently in your feed, you’re the one really limiting how much news and opinion you take in from people of different political viewpoints. In an effort to explore how people consume news shared by friends of different ideological leanings, Facebook’s researchers pored over millions of URLs shared by its U.S.-based users who identify themselves in their profiles as politically liberal or conservative. The work, which sheds more light on how we glean information from our ever-growing, technologically enhanced tangles of social connections, was published in a paper in Science on Thursday. The researchers also looked at the impact of Facebook’s News Feed ranking algorithm on the kind of news you see.
« Daesh nous empêche de voir que la question majeure est politique » par Pauline Graulle | Politis
Politis : Comment analysez-vous ce qu’il s’est passé à Nice la semaine dernière ? Roland Gori : La prudence serait de dire qu’on ne sait pas. Que l’on a besoin de temps pour préciser les données à recueillir par des enquêtes, et de temps pour une analyse multidimensionnelle mobilisant la pensée. Nous avons besoin de temps pour penser ce qui nous arrive, et comment nous en sommes arrivés là. Nous avons besoin de comprendre ce qui rapproche chacun de ces meurtres de masse et ce qui les différencie les uns des autres. Globalement, nous réagissons trop vite. Quelle est la responsabilité des médias ? Les médias ont une grande responsabilité dans cette affaire : ils participent à la « star académisation » de passages à l’acte criminel, pour certains immotivés – au sens quasi-psychiatrique du terme – réalisés par des personnalités plus ou moins pathologiques n’ayant aucun rapport personnel avec leurs victimes. Qu’avez-vous pensé de la réaction des (autres) politiques ? Alors que faire ? Et sinon ?
German nuclear plant infected with computer viruses, operator says
Study: People Who Overshare on Facebook Just Want to Belong — The Atlantic
Some people find it easier to be their "true selves" online, but posting too much on Facebook doesn't get users the attention they seek. Every time you cringe, roll your eyes, and mute an annoying friend on Facebook for oversharing, you could be invalidating someone who just wants to belong. A study, conducted by Gwendolyn Seidman of Albright College and published in Computers in Human Behavior, examines how people use Facebook to express their “true selves.” The true self is a concept first named in 2002—the idea that we possess qualities we’d like to be recognized for, but that we normally find ourselves unable to express in day-to-day life. Perhaps he finds it easier to be nice to people online, though. On many corners of the Internet—comment sections, forums, even Tumblr and Twitter to some degree—interactions take place mostly with strangers. Unfortunately, the catharsis of posting those sad quotes may only make people lonelier in the end.
Etats-Unis: vidéos et réseaux sociaux changent la perception du maintien de l'ordre sur Orange Actualités
Etats-Unis: les derniers instants de victimes sont captés dans des vidéos diffusées aussitôt sur les réseaux sociaux C'est devenu presque courant: un homme ou une femme noirs meurent sous les balles de la police, leurs derniers instants sont captés dans des vidéos diffusées aussitôt sur les réseaux sociaux, alimentant les accusations de préjugés ou de brutalités par la police américaine. "Ce que l'on qualifie de brutalités ou mauvais comportements par la police est matière à interprétation, et jusqu'à présent c'étaient les services de police et les gros bonnets" qui s'en chargeaient, explique Christopher Schneider, professeur de sociologie à la Brandon University au Canada et auteur du livre "Policing and Social Media" (le maintien de l'ordre et les réseaux sociaux), sorti cette année. "Mais maintenant ces vidéos sont mises en ligne immédiatement après l'incident et les brutalités peuvent être jugées par nous tous", souligne-t-il. M. - 'Du côté des gens bien' -
Tay, Microsoft's AI chatbot, gets a crash course in racism from Twitter | Technology
Microsoft’s attempt at engaging millennials with artificial intelligence has backfired hours into its launch, with waggish Twitter users teaching its chatbot how to be racist. The company launched a verified Twitter account for “Tay” – billed as its “AI fam from the internet that’s got zero chill” – early on Wednesday. The chatbot, targeted at 18- to 24-year-olds in the US, was developed by Microsoft’s technology and research and Bing teams to “experiment with and conduct research on conversational understanding”. “Tay is designed to engage and entertain people where they connect with each other online through casual and playful conversation,” Microsoft said. “The more you chat with Tay the smarter she gets.” But it appeared on Thursday that Tay’s conversation extended to racist, inflammatory and political statements. One Twitter user has also spent time teaching Tay about Donald Trump’s immigration plans. Others were not so successful.
Your Network’s Structure Matters More than Its Size
A recent study by Schlesinger Associates for Augure found that 75% of marketers consider finding the right influencers the most challenging aspect of an influencer marketing strategy. Perhaps that’s due to a misguided approach in which the size of someone’s following is treated as the primary benchmark of their influence. New research shows that you only need handful of influencers to give the impression that everyone is talking about your brand. Researchers at the University of Southern California recently uncovered the majority illusion, a paradox within social networks that makes some ideas, behaviors, or attributes appear widespread even when they are not. Since we can’t keep an eye on what the entire world is up to, we’re limited to witnessing what our social network says and does. At times, well-connected members within our network can skew our perception of how common an idea or behavior actually is. If that sounds a bit complicated, stay with me.
Ce que l’on apprend sur les Communs en lisant Frédéric Lordon – – S.I.Lex –
C’est ma participation à Nuit Debout qui a fini par me donner envie d’ouvrir les livres de Frédéric Lordon, sans trop savoir ce que j’allais y trouver. C’est dans la BiblioDebout que j’ai commencé à feuilleter quelque uns de ces ouvrages, avant que l’ami Silvère Mercier ne me prête le livre Capitalisme, désir et servitude. Marx et Spinoza paru en 2010. Jusqu’à présent, j’avais des idées relativement vagues à propos des thèses de Frédéric Lordon, essentiellement tirées de l’excellente vidéo qu’Usul lui a consacré dans sa série « Mes chers contemporains ». Et je me rends compte surtout que j’étais beaucoup trop éloigné de la philosophie de Spinoza, dont les concepts jouent un rôle central chez Lordon, pour réellement saisir ce que je pouvais en grappiller par le biais de recensions indirectes. Une relecture de Marx à la lumière de Spinoza L’intérêt principal de l’ouvrage consiste à opérer une relecture des théories de Marx à la lumière de la philosophie de Spinoza. J'aime : Sur le même thème