Free Comics Comics > Free Comics Comics > Free Comics Psicología de la Gestalt La psicología de la Gestalt (también psicología de la forma o psicología de la configuración) es una corriente de la psicología moderna, surgida en Alemania a principios del siglo XX, cuyos exponentes más reconocidos fueron los teóricos Max Wertheimer, Wolfgang Köhler, Kurt Koffka y Kurt Lewin. El término Gestalt proviene del alemán, fue introducido por primera vez por Christian von Ehrenfels y puede traducirse, aquí, como "forma", "figura", "configuración", "estructura" o "creación".[1] El todo es mayor que la suma de las partes. Con él se ha identificado con mayor frecuencia a esta escuela psicológica. El axioma pretende explicar que la organización básica de cuanto percibimos está en relación con una figura en la que nos concentramos, que a su vez es parte de un fondo más amplio, donde hay otras formas. La escuela de la Gestalt[editar] Dos universidades fueron las que obtuvieron los primeros resultados experimentales. Leyes o principios de la Gestalt[editar] Gestalt y diseño[editar]
Mickey Mousing Mickey Mousing occurred with forms of the Villain's Theme, such as with steps synchronized with the notes[1] Play In animation and film, "Mickey Mousing" (synchronized, mirrored, or parallel scoring) is a film technique that syncs the accompanying music with the actions on screen. Examples[edit] The first known use of Mickey Mousing was in Steamboat Willie (1928), the first Mickey Mouse cartoon by Walt Disney, scored by Carl Stalling.[3] In the 1931 Van Beuren Studios animated short Making 'Em Move the "Mysterioso Pizzicato" theme is Mickey Moused to the action first to produce a 'false sense of foreboding' as a curious visitor enters the animation factory, and then again to accompany the villain in a cartoon-within-a-cartoon.[1] The entrance: C Eb G C' | Ab------- G------ :|| step step step step | stop/shhh door--- :|| Criticism[edit] "It is interesting that Mickey Mousing has come to represent the worst excesses of the Hollywood film score. See also[edit] Notes[edit] References[edit]
Hannibal sound designer on how to scare people with music on 99 Percent Invisible. Photo by Sheila Sund/Flickr Roman Mars’ podcast 99% Invisible covers design questions large and small, from his fascination with rebar to the history of slot machines to the great Los Angeles Red Car conspiracy. Here at The Eye, we cross-post new episodes and host excerpts from the 99% Invisible blog, which offers complementary visuals for each episode. This week's edition—about scary music in films and TV—can be played below. Or keep reading to learn more. People who make horror movies know: If you want to scare someone, use scary music. There are two fundamental ways to make music scary. The second way horror movie music makes you feel uneasy is to go the other direction: low grumbling sounds. Mix these two and you’re on your way to creating a classic scary soundtrack. Composer Brian Reitzell’s score for Hannibal lives half in music, half in sound design. To produce a revving sound, Reitzell slid his fingers up and down the neck of a bass. Photo by Feliciano Guimaraes/Flickr
Marvel Studios and the Marvel Cinematic Universe # Adpocalypse: ¿el final de los youtubers? – Hitbites #YouTubeIsOverParty En septiembre de 2016 algunos creadores de YouTube se encontraron repentinamente con notificaciones de bloqueo en la monetización de sus videos, diciendo que no se mostraría publicidad en esos contenidos porque contenían material que no era “advertiser friendly” (apto para anunciantes). Algunos creadores de YouTube generan cantidades sustanciales de dinero mediante la publicidad en sus vídeos. Para muchos usuarios no estaba clara la razón de la penalización, para otros simplemente parecía una penalización injusta. Philip DeFranco, uno de los creadores con más tiempo en la plataforma subió un video llamado “YouTube está cerrando mi canal y no estoy seguro de qué hacer”, en el que habló de obtener más de 40 notificaciones diciendo que sus videos se consideraron inadecuados para la publicidad y que se eliminaría la monetización de ellos. Y este fue solo el comienzo… Canales de controversias como h3h3 y PiewDiePie sintieron las consecuencias.
What is Audience Engagement and how do You Measure it? Many online publishers have spent the last few years trying to attract as many visitors to their website and apps as possible. However, due to several developments such as the fact that the number of ad-blocker users skyrocketed in 2015, publishers were forced to rethink their online strategy and started putting a greater focus on maximizing loyalty and engagement. Enhancing audience engagement is important, because engaged users are more likely to trust a publisher’s brand. They return more often to the website, visit more pages during a session and are more inclined to sign up for an email newsletter. The definition of audience engagement So logically, the publishing industry has been talking about audience engagement a lot lately. the fact of being involved with something;the process of encouraging people to be interested in the work of an organization, etc. Even though the definition is still quite vague, it implies a happy feeling, people who like what you do or who you are.
Documentary Film Makers in Delhi NCR, India | Razzmatazz Films While Mumbai is the heart centre of commercial film production in India, one finds many documentary filmmakers in Delhi. That’s probably because Delhi is a centrally located gateway to a wide range of destinations, heritage sites, historical locations and pilgrimage centres. In short, Delhi takes you to places that have stories – and that’s what documentary film production is all about: stories… stories that educate, inform and engage… stories that stir passion and emotions… stories that empower. Documentary filmmakers aren’t just film makers – they are storytellers, recreating in a new medium the ancient art of weaving tales. At Razzmatazz Films, we have created a talent pool of all the specialised resources required for documentary film production in Delhi directors, art directors, writers, scriptwriters, cinematographers, sound engineers, sound recording technicians, editors, music directors, etc. You can choose to work with us using two models.
Earth 199999 La sociedad disciplinaria desde el punto de vista foucaultiano Foucault sitúa a la Europa de finales del siglo XVIII y principios del XIX como el momento fundacional de una nueva sociedad, la disciplinaria. Si bien, la disciplina se convierte en la forma más difundida de dominación, con anterioridad, existían otras formas de ejercicio de la misma: La esclavitud: instalada en sobre una relación de apropiación de los cuerpos. La domesticidad: fundada a partir de una relación de dominación "constante, global, masiva, no analítica, ilimitada y establecida bajo la forma de la voluntad singular del amo, de su capricho". La del Vasallaje: a través de una relación de sumisión en extremo codificada "que atañe menos a las operaciones del cuerpo que a los productos del trabajo y a las marcas rituales del vasallaje". La del ascetismo o las de tipo monástico: que se conforman para garantizar privaciones y aunque implica la obediencia a otros su objetivo es el de aumentar el dominio de cada cual sobre su propio cuerpo. (Foucault, M; 1976, pág. 141) a. b. c. a. b. c.
AT&T se reinventa con la compra de Time Warner | Economía La rápida evolución de la distribución de contenido audiovisual está obligando a las compañías tradicionales de medios y telecomunicaciones en Estados Unidos a transformarse. Time Warner, una de la mayores fábricas de producción de películas y programas televisivos, decide ponerse así en manos del operador de móviles AT&T, una de las principales empresas que controla el acceso a Internet y a los canales de televisión de pago. La operación está valorada en 108.700 millones de dólares cuando se incluye la deuda. Jeff Bewkes, consejero delegado del conglomerado de entretenimiento, llevaba tiempo abierto a negociar siempre que la oferta fuese justa. AT&T valora con su propuesta a Time Warner en unos 85.400 millones de dólares (78.000 millones de euros). En concreto, paga 107,5 dólares por título, a partes iguales en efectivo y acciones. Respuesta a los cambios Las dos compañías llevan un siglo respondiendo a los cambios que viven sus respectivas industrias. La amenaza de Trump
The Journey This EFL lesson is designed around a short film commissioned by John Lewis as their Christmas TV commercial. Students practice vocabulary related to journeys and Christmas, prepositions, song lyrics, speaking and writing. I would ask all teachers who use Film English to consider buying my book Film in Action as the royalties which I receive from sales help to keep the website completely free. Language level: Intermediate (B1) – Advanced (C1) Learner type:Teens and adults Time: 60 minutes Activity: Watching short film, completing the lyrics of a song, speaking and writing Topic: Journeys and Christmas Language: Narrative tenses, prepositions and vocabulary related to Christmas Materials: Short film and song lyrics Downloadable materials: the journey lesson instructions the power of love lyrics Support Film English Film English remains ad-free and takes many hours a month to research and write, and hundreds of dollars to sustain. Step 1 Have you ever built a snowman? Step 2 Step 3 Step 4 Step 5 Step 6
Six Degrees of Agent Coulson An error occured setting up the page, so the site probably won't work correctly. You might be able to run it in a different browser though. Find the shortest path from: to: Not everyone in the selected media are connected. Find distances to characters from: Choose which media to use characters and connections from For their help with this project, my thanks go to: /u/Jetpack-Guy & /u/batteryChicken (concept) /u/Spatula26 (so many connections) /u/gusefalito (connections) /u/_illogical_ (file format advice) /u/zzuxon (character distances tab idea) Características farmacológicas de las drogas recreativas (MDMA y otras anfetaminas, Ketamina, GHB, LSD y otros alucinógenos) | Lorenzo Fernández | Adicciones El archivo PDF seleccionado se debe cargar aquí si su navegador tiene instalado un módulo de lectura de PDF (por ejemplo, una versión reciente de Adobe Acrobat Reader). Si desea más información sobre cómo imprimir, guardar y trabajar con PDFs, Highwire Press le proporciona una guía útil de Preguntas frecuentes sobre PDFs. Por otro lado, puede descargar el PDF directamente a su ordenador donde podrá abrirlo con un lector de PDF. Para descargar el PDF, haga clic en el enlace anterior. Pantalla completa Pantalla completa desactivada Enlaces refback No hay ningún enlace refback.