Renée Green Renée Green (born 1959, Cleveland, Ohio) is an artist, writer, and filmmaker. Her pluralistic practice spans a broad range of media including sculpture, architecture, photography, prints, video, film, websites, and sound, which normally converge in highly layered and complex installations. Green studied art at Wesleyan University, with an intermediary year at the School of Visual Arts in New York. Green also attended the Radcliffe Publishing Procedures Course, at Harvard University, Cambridge, MA. In 1989 she was a participant in the Whitney Museum of American Art Independent Study Program (ISP). Green wrote Discourse on Afro-American Art as her graduating thesis from Wesleyan University, a “textual analysis of criticisms, which were written by both Black and White critics from the 1920s and the 1960s.[1]” A seminal influence was Green’s participation in cataloging Sol LeWitt’s donated collection to Wadsworth Atheneum. Work[edit] Projects[edit] Secret (1994). Elsewhere? Awards[edit]
Taryn Simon Voir le portrait filmé : Taryn Simon (née en 1975) élabore depuis plusieurs années une œuvre ambitieuse, résultat d’un processus de recherche et d’investigation aussi discret que rigoureux. Ses pièces mélangent photographie, texte et graphisme dans le cadre de projets conceptuels qui traitent de la production et de la circulation de la pensée comme des politiques de représentation. Taryn Simon examine la structure et le poids du secret ainsi que la précarité des mécanismes de survie. L’exposition au Jeu de Paume présente un ensemble d’œuvres réalisées par Taryn Simon depuis 2000. Dans An American Index of the Hidden and Unfamiliar, Taryn Simon établit l’inventaire de ce qui demeure caché et soustrait au regard à l’intérieur des frontières des États-Unis. Contraband dresse l’inventaire des articles saisis par les douaniers américains à l’aéroport international John F. Les vidéos de l’artiste seront également exposées. Commissaire : Ami Barak, commissaire d’exposition et critique d’art
FRONT WINDOW : JORGE SANTOS Taryn Simon : la face cachée des images | Le blog de Thierry Hay Après la Tate Modern de Londres, la Nueue Nationalgalerie de Berlin et le MoMA de New York, le musée du Jeu de Paume à Paris présente jusqu'au 17 mai 2015, les travaux photographiques de Taryn Simon, une artiste qui s'interroge sur la nature du secret. Découverte d'une photographe d'investigation et de recherches artistiques révélatrices du mode de fonctionement de notre société contemporaine. Beaucoup de journalistes ont déjà pris place dans le hall du Jeu de Paume. On a installé une estrade et des micros. Une éclaireuse Elle est là. Portrait Taryn Simon. Taryn Simon, photographe, passe son temps à mettre en avant ce que les gouvernements préfèrent cacher. Innocents C'est la première série des cinq que présente le Jeu de Paume. Taryn Simon : Larry Mayes, scène de l'arrestation, The Royal Inn, Gary, Indiana. J'observe aussi Troy Webb, qui est retourné dans le bois où la justice américaine l'a accusé d'avoir commis un enlèvement et un viol. Offre chinoise Je poursuis cette visite. Le butin
Amadeo de Souza Cardoso Amadeo de Souza-Cardoso (14 November 1887 – 25 October 1918) was a Portuguese artist. Life[edit] Amadeo was born in Mancelos, a parish of Amarante. In 1913, Amadeo de Souza Cardoso participated in two seminal exhibitions: the Armory Show in the USA, that travelled to New York City, Boston, and Chicago, and the Erste Deutsche Herbstsalon at the Galerie Der Sturm in Berlin, Germany, directed by Herwarth Walden. Amadeo met with Antoni Gaudí in Barcelona in 1914, and then left for Madrid, where the shock of World War I was already underway. Work[edit] In 1912 he published an album with twenty drawings, and copied the story of Gustave Flaubert, “La Légende de Saint Julien to l'Hospitalier”, in a calligraphic manuscript with illustrations, but these early works attracted little notice. In 1925, a retrospective exhibition in France of the painter’s artwork was well received by the public and critics. Selected artworks[edit] Bibliography[edit] External links[edit]
Edwin van der Heide - Home www.garlandfielder.com | 2007 portfolio Untitled (Yellow Contortion) wood & paint, 12"x12" sliced 2007 Untitled (Aqua Contortion) wood & paint, 12"x12" sliced 2007 Untitled (Blue Contortion) wood & paint, 12"x12" sliced 2007 Untitled (Blue & Red Contortions) wood & paint, each 12"x12" sliced 2007 Untitled (Red Contortion) wood & paint, 12"x12" sliced 2007 Untitled (Aqua & Blue Contortions) wood & paint, each 12"x12" sliced 2007 Untitled (Yellow Contortion) wood & paint, each 12"x12" sliced 2007 Spindle 1 Acetate on Mylar & magnets, 18"x18"x1" 2007 Spindle 2 Acetate on Mylar & magnets, 18"x18"x1" 2007 Spindle 3 Acetate on Mylar & magnets, 18"x18"x1" 2007 Untitled wood & paint, 50 "x47" 2007 Untitled wood & paint , 15"x13" 2007 Untitled wood & paint, 17"x17" 2007 Untitled wood & paint, 17"x12" 2007 Untitled wood & paint, 11"x18"x9" 2007 Untitled wood, Vinyl & paint, 50"x66"x24" 2007 Untitled (two pieces) wood, Vinyl & paint, 21"x18"x5" 2007 Untitled (Black Contortion 01) Acrylic on canvas, mounted on wood, 42" x 42" 2007
Brief Epigrams Paintants Corporation - Fabian Marcaccio