A Radically Flexible Classroom Visualizing Information for Advocacy Summary available Thank you for joining Tactical Technology Collective and the New Tactics community for an online conversation November 11 to 15, 2013. People around the world use digital tools and visualisation techniques to expose injustice and abuse, creating narratives to challenge the status quo and mobilising for action. Whether we’re swamped by it or starved of it, the value of information depends on its quality, and its usefulness depends on our ability to communicate it successfully. This online conversation brought together human rights defenders who have experience and/or interest in visualizing information, as well as experts in this topic, to share their experiences, challenges, ideas and resources with each other. Tactical Tech's Evidence & Action programme helps rights advocates use information strategically and creatively in their campaigning. Tactical Examples Information: Collecting and Cleaning Data Planning: Captivating your audience with the right story Resources
Doit-on évaluer différemment un élève qui utilise les aides technologiques? Publié le 18 octobre 2011 Je viens de terminer une série de deux rencontres, avec Jean Chouinard et Josée Labossière, avec des enseignants(es) du primaire et du secondaire en adaptation scolaire. Nous avons posé la question suivante aux participants: Doit-on évaluer différemment un élève qui utilise les aides technologiques? La totalité des enseignants(es) ont répondu NON. Évaluer un enfant qui utilise les aides technologiques suscite beaucoup de discussion. Depuis 2008, le MELS autorise les aides technologiques en évaluation. Je réponds positivement à ceux qui se demandent si un élève qui utilise une aide technologique en situation d’apprentissage a le droit de l’utiliser en situation d’évaluation. Selon la nature des besoins de nos élèves, nous allons différencier notre évaluation. Par exemple, pour un élève du troisième cycle du primaire pour qui le décodage et très lent, l’utilisation de la synthèse vocale en évaluation est une adaptation.
untitled It's not uncommon for design and branding agencies to create a little something special around the holiday season to express their gratitude to the clients they've had throughout the year. We've seen it in the past with Serious Studio's Seriously Good Chocolate Gift and Stranger and Stranger’s Bitter & Twisted holiday pack, but what we haven't seen are holiday-themed infographics made of chocolate. Motivated to stand out amongst a sea of gifts, Madrid-based design agency Auriga decided to combine the thing marketing directors love the most—data. Right? I mean, we all love data, right? Except for this time they did data with delicious, bite-sized chocolates. Blown away by the sheer creativity and attention to detail, we reached out to Auriga’s creative director Javier Bidezabal to get the 411. Walk us through the design process. We wanted to create something that extended beyond packaging, as well as create an experience that would help our clients understand the Christmas season.
« Les écoles secondaires devraient éliminer les notes, les examens et les classes » Du 29 septembre au 3 octobre dernier, 33 représentants d’une dizaine de pays du monde étaient rassemblés à Waterloo, en Ontario, à l’occasion du Sommet Equinox Learning 2030, pour imaginer l’école secondaire de demain. Voici quelques grandes lignes du modèle d’apprentissage qu’ils recommandent. « Oubliez les notes et les examens, et ne vous inquiétez pas si les enfants d’une classe ne sont pas tous du même âge. » Voilà ce que recommande un groupe de chefs de file internationaux du secteur de l’éducation. Les recommandations radicales du sommet Equinox Summit: Learning 2030 proposent également d’éliminer des classes, de la 9e à la 12e année, pour les remplacer par des groupes d’élèves répartis selon leurs capacités et leurs domaines d’étude. De nos jours, on semble considérer que la classe idéale est un groupe de 30 élèves de même niveau, un enseignant et quatre murs. « Mais qu’arriverait-il si nous éliminions ce modèle? Source : communiqué Sur le même thème 30 août 2010 Dans "Actualité"
untitled Without people’s active participation, Roman Ondák’s Measuring the Universe would not exist. A cross between a site-specific installation and an event open to everyone, the work begins as an empty white gallery. As visitors enter the room, they are invited to stand against the wall and have someone mark off their height and label it with their first name and the date of their visit. As the artist describes it: “Every visitor [who] enters my room is welcome to be measured. And participation of people is very spontaneous.” Measuring the Universe took place over the course of nearly three months at MoMA, and the accumulation of thousands of measurements formed a thick, ragged black band that encircled the gallery walls. Like much of Ondák’s work, Measuring the Universe stems from his interest in blurring the boundaries between art and everyday life. Roman Ondák, quoted in “Art Dictionary,” hatjecantz.de, The shape or structure of an object.
Élémentaire, mon cher Watson ! Apologie de la créativité chez l’enseignant Peut-être avez vous déjà remarqué qu’il existe très peu de ressources qui mettent en relief l’importance de la créativité chez les enseignants. Non pas que les enseignants ne soient pas créatifs en tant que tel, mais trop de ces derniers se bornent à suivre des manuels scolaires ou des cahiers d’exercices plutôt qu’élaborer eux-mêmes le matériel qu’ils utilisent. Trois raisons principales expliquent ce fait. Dans un premier temps, c’est une question de temps. Secundo, la précarité du statut professionnel des enseignants est également à la base du problème. Finalement, certains enseignants préfèrent suivre à la lettre la séquence des manuels scolaires ou des cahiers d’exercices qui y sont attachés pour mieux suivre les prescriptions du programme de formation. Les manuels scolaires ont, en fait, l’effet contraire de celui qu’ils prétendent accomplir. Quotidiennement, nos enseignants aspirent à développer l’esprit créateur de leurs élèves. S’il était enseignant, Watson dirait peut-être :
Measuring the Universe Slovakian artist Roman Ondak’s interactive installation titled Measuring the Universe started as a blank white room and evolved into a room with a strip of celestial black marks all around the gallery space at Tate St Ives. Through the participation of over 90,000 visitors measuring themselves and marking it on the walls, spectators get a visual sense of the space each of us takes up in this vast universe. It’s a reflection of physical occupied space as well as interconnectivity. Each person serves as a star in a network of celestial bodies or constellations. via [My Eclectic Depiction of Life] Montaigne et la pédagogie active Vous avez déjà pris la peine de lire les Essais de Montaigne ? À tout le moins, ceux sur l’éducation à travers le pédantisme (chapitre 24) et l’institution des enfants (chapitre 25) ? Vous trouvez ce monsieur trop… old school ? Possiblement, puisque ses essais ont été publiés à la fin du XVIe siècle. Mais détrompez-vous. Michel de Montaigne est probablement le père de l’éducation moderne et même, d’un certain sens, du Renouveau pédagogique ! Essais, livre 1, chapitre 24 : Du pédantisme Le pédantisme est le propre de l’être qui étale son savoir livresque de façon vaniteuse, outrecuidante et complaisante. L’enseignement par connaissances étoufferait-il l’esprit ? Essais, livre 1, chapitre 25 : De l’institution des enfants En effet, la pédagogie active et l’approche socioconstructiviste semblent omniprésentes dans la conception de l’éducation chez le sage français : Je ne vise ici qu’à découvrir moi-même, qui serai par aventure autre demain, si nouvel apprentissage me change (p. 227).
THE PAPER — Oublie/trouve The primary characteristics of the investable object itself have been sketched. But what should be invested into the object? Whether or not people make the physical container themselves, whether or not the object is reflexive, there must be personal content, communication, emotion, and it must come from the object’s owner. But how do we begin to talk about content without slipping again into the common construction of information as unmoored entity? Sara Hendren, in a short reflection on Ted Porter’s Trust in Numbers: The Pursuit of Objectivity in Science and Public Life posted to her blog quotes Porter: Vernacular languages are also available for communication. My summary answer to this crucial question is that quantification is a technology of distance. and then provides a response that is perhaps the barest statement of the problem at the heart of this paper: Can the content invested our object work against this technology of distance? I find a significant amount of inspiration here.
Ken Robinson Paperclip Say hello to the Global design Future - Global design futures - Medium ‘Futures are now everywhere. Thinking and anticipating the future are essential for almost all organizations and societies. Futures are on most contemporary agendas — many hold the future to be a better guide to what to do in the present than what happened in the past. […] Yet at the same time futures are unpredictable, uncertain and often unknowable, the outcome of many known and especially ‘unknown unknowns’. (Urry 2016, p.1) ‘Innovation starts with a story about the future. ‘We have lost sight of the future… creating increasingly feeble, myopic, degenerate frameworks that are more likely to react to yesterday’s events than to prepare the way from here to the future.’ — A. ‘The future” cannot be “predicted”, but “preferred futures” can and should be envisioned, invented, implemented, continuously evaluated, revised, and re-envisioned.’ — Jim Dator “The future” cannot be “predicted” because “the future” does not exist. — Jim Dator
13 trucs de gestion de classe qui instaurent le respect. Quand vient le temps de gérer sa classe, on a souvent l’habitude d’instaurer un système d’émulation ou des règles et de supporter toutes ces règles par des punitions. Très vite, on apprend que ça fonctionne (du moins partiellement !), mais ça a le vicieux défaut de devoir demander une vigilance constante de la part de l’adulte en plus de miner considérablement l’apprentissage de l’autonomie de la part des élèves. De plus, ça réduit les comportements qu’on veut voir disparaître, sans toutefois les enrayer définitivement. Résultat : On s’épuise et on s’endort en réfléchissant sur comment on pourra mieux contrôler le lendemain… Il y a d’autres voies ( ?) P.S. 1-Le respect commence dès l’entrée en classe. Chaque matin, personne ne peut me déranger lorsque les élèves entrent dans la classe. Si un collègue ou même la direction vient me parler à ce moment, je demande un rendez-vous plus tard, car ce moment m’est très précieux. 2.La porte individuelle. 4. 5. 6.Le regard 7.L’humour 8. 9. 13.
Governors Island Exhibit Explores Latest in Graphic Design | Arts Observer Governors Island, NEW YORK—New logos for the New York Public Library, the YMCA and Pfizer are winners, but the revamped brand identities for a coffee powerhouse, cable channels and a fried chicken franchise didn’t fare so well. One of the displays at the new “Graphic Design: Now in Production” exhibit on Governors Island encourages visitors to vote on whether logos for major organizations and companies are more appealing before or after their redesign. Yesterday, visitors to the show co-created by the Cooper-Hewitt National Design Museum and Walker Art Center thought the original logos for the major cultural brands—Starbucks, Nickelodeon, the SyFy channel and Popeyes—were more successful. The show also explores “some of the most vibrant sectors and genres of graphic design today” and how technology has influenced the field. “Graphic Design: Now in Production” is on view May 26 to Sept. 3, 2012 in Building 110. All photos by Arts Observer