background preloader

Community website for Processing Cities

Community website for Processing Cities

Processing Paris Pessimistress/Isochronic-Map Processing Bordeaux Session #08 L’application prototyp-0 s’efforce de faire le pont entre deux univers basés sur des sytèmes : le dessin de caractères et le processus automatisé. Deux domaines qui semblent être opposés dans leur pratique et dans leur histoire, mais qui reposent pourtant sur un même principe : la définition de règles. Sorti en 2010 des Arts Décoratifs de Strasbourg, Yannick Mathey, spécialiste en rien mais curieux de tout, tente de tisser des liens entre graphisme et interaction, artisanat et automatisation. «20 images x 20 secondes», tel était le challenge pour présenter une brève histoire de l’art génératif des années 60 à nos jours, pour aboutir au réseau Processing Cities et à l’initiative Processing Bordeaux.«Pecha Kucha #08» s’est déroulé dans le cadre le de la biennale d’architecture et de design Agora 2012, à Bordeaux. Session #06 Session #05

Till Nagel – TileMill for Processing This tutorial describes how to create beautiful custom maps, and use them in a Processing sketch. We are going to use TileMill to style our maps, export it, and load the rendered map tiles into PImages. There are two ways of doing that. Basic A single image as static map. Advanced An interactive tile-based map, where users can zoom and pan. Custom map adapted to style of a visualization. Designing custom maps In the last years, there have been tremendous changes in the digital cartography field. Fortunately, in 2009 the CloudMade editor was launched, in which users can select various properties and style maps based on OpenStreetMap by themselves. Now, say hello to the new kid in town: TileMill – A map design studio TileMill is a map design environment, which – as they put it – “enable[s] artists to design maps”. It is a bit more complicated to setup, though, and only available for Mac OS X, Ubuntu and other Linux/Posix systems. Single image as static map Interactive tile-based map

Floss Manuals francophone - Lire Pour l'instant, nous avons travaillé exclusivement dans l'environnement de Processing. Nous tapons des lignes de code et nous les exécutons depuis l'interface par le bouton Run. A présent, nous allons voir que Processing intègre deux manières d'exporter notre programme pour le distribuer. L'un des procédés de diffusion permet de créer une application autonome fonctionnant directement sur un ordinateur utilisant Windows, Mac ou Linux. Dans les deux cas, plus besoin de l'éditeur pour faire tourner votre sketch. L'autre, à destination du web, permet d'exposer son animation en ligne, visible sur une page dans un navigateur. Exporter pour l'ordinateur Votre sketch Processing peut également être exporté sous la forme d'une application directement exécutable sur Windows, Mac et GNU/Linux. La fenêtre Export Options suivante devrait s'ouvrir. Platforms permet de sélectionner la plateforme. Exporter pour le web index.html est la page web générée par Processing. Attention!

Processing Created by Princemio in collaboration with onformative, the Pathfinder project was created with aim to contribute to the creative processes of choreographic development. RC4 in London researches computational design methodologies for large-scale 3D printing with industrial robots, taking logistical, structural and material constraints as design opportunities to generate non-representational architectural spaces with extreme information density. Created by LUSTlab in collaboration with The Mobile City, Binnen de Lijnen is part of an ongoing research project called Public Space – Public Matter from Trancity. Created by David Colombini at ECAL, Attachment is a poetic machine that allows you to send messages, images, or videos into the air using a biodegradable balloon with intention to rediscover expectation, random and the unexpected uncommon with the current forms of communication. Every once in a while a project comes along that will change how we think, discuss and produce digital art.

processing[07] = "Typographie" ; Travailler avec des signes typographiques dans Processing ressemble beaucoup à ce que nous venons d’apprendre dans le cours sur les images photographiques. Mais au lieu d’importer une image dans Processing, il faut importer une police. Comme pour l’importation des images, Processing vous aide dans l’importation des polices. Processing vous propose ensuite une liste de toutes les polices sur votre ordinateur. Choissez-une, et faites attention de lui donner un nom un peu plus facile à retenir que le nom offert par Processing au départ. Dans ce dossier, vous trouverez enfin votre fichier.vlw tel que vous l’avez demandé pendant le processus de création. Si vous voulez savoir pourquoi ce fichier se termine en .vlw, il s’agit d’une référence au Visual Language Workshop tenu par Muriel Cooper, le professeur de John Maeda. Importer, sélectionner, écrire Comme pour les images, nous allons enfin importer notre police et s’en servir dans notre programme. Le code est bien commenté, regardez-le bien.

Complexification LIVING WORKS binary.ring bit.10001 bone.piles box.fitting box.fitting.img new bubble.chamber buddhabrot city.traveler cubic.attractor deep.lorenz guts new happy.place new henon.phase henon.phase.deep new inter.aggregate new inter.momentary new invader.fractal limb.sand.stroke limb.strat limb.stroke mcp moonlight.soyuz nine.block node.garden new offspring orbitals new paths.i peter.de.jong sand.dollar sand.stroke sand.traveler new self-dividing.line stitches substrate new tree.garden.ii trema.disk trema.spike INFORMATION about the programmer about the medium ORDERING works available production qualities ordering policies CONTACT j.tarbell @ complexification.net

Fun Programming Till Nagel – TileMill for Processing This tutorial describes how to create beautiful custom maps, and use them in a Processing sketch. We are going to use TileMill to style our maps, export it, and load the rendered map tiles into PImages. There are two ways of doing that. Basic A single image as static map. If you simply need a geographical background, or want to put some data onto a fixed map, this is the easy way to go. See the example below. Advanced An interactive tile-based map, where users can zoom and pan. Custom map adapted to style of a visualization. Designing custom maps In the last years, there have been tremendous changes in the digital cartography field. Fortunately, in 2009 the CloudMade editor was launched, in which users can select various properties and style maps based on OpenStreetMap by themselves. Now, say hello to the new kid in town: TileMill – A map design studio TileMill is a map design environment, which – as they put it – “enable[s] artists to design maps”. Single image as static map

TECHNICAL LEARNING PATH – Plethora Studio For access, email: jomasan@gmail.com Unity Resources by JomasanVideo 1 – Intro Video 2 – Prefabs Video 3 – Prefabs Behaiviour Video 4 – Instancing Video 5 – Basic GUI Video 6 – Object to Object interaction Video 7 – Raycasting Video 8 – Raycast and Destroy Video 9 – Minecraft Placement Video 10 – Preparing geometry and texture mapping Video 11 – Geometric Orientation Video 12 – Arrays – Cellular Automata Series 01Video 13 – Debugging Data – Cellular Automata Series 02Video 14 – CA Calculation- Cellular Automata Series 03Video 15 – CA Collision – Cellular Automata Series 04 Video 16 – Saving data with Unity Serializer – coming soon… Video 17 – Saving a JSon File – coming soon… Video 18 – Loading JSon files into MAYA using Python – coming soon… *** The basics of Physics and programming with Dan Shiffman at ‘The Nature of Code’ Playmaker: Scripts – coming soon… Prefabs – coming soon… Share this: Like this: Like Loading... Follow Us! Credits

Related: