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User Experience Design

User Experience Design
I’ve been practicing information architecture since 1994, and from Gopher to Google have seen dramatic changes in the landscape of organization, search and retrieval. Through these ten tempestuous years, I’ve found the infamous three circle diagram to be a great tool for explaining how and why we must strike a unique balance on each project between business goals and context, user needs and behavior, and content. Three Circles of Information Architecture While this diagram was conceived with IA in mind, it’s equally useful for explaining UX. In conjunction with Jesse’s masterpiece, I use the three circles to illustrate the distinction between user experience and user-centered design. I’m still not convinced UCD exists outside the realm of theory, but I practice user experience design every day. Facets of the User Experience User Experience Honeycomb Here’s how I explain each facet or quality of the user experience: Useful. Second, this model supports a modular approach to web design.

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How to Plan for Design (and Why) My new book is about planning for everything from websites to weddings. My workshop and this article focus specifically on how to plan for design and how to explain why it matters. I realized that why and how are inseparable. We thought we’d closed the deal on a six figure, nine week project, when our client asked “what can you do in a week or two?” As the organization had recently shifted from waterfall to agile, he was under pressure to break the work into sprints. We explained an ability to “see the whole” is vital to information architecture, and then we reached agreement on a fast yet robust five week project. Diseño de Experiencia de Usuario: etapas, actividades, técnicas y herramientas Ronda León, Rodrigo Resumen: Se presenta una metodología para afrontar el diseño de experiencia de usuario, integrando conceptos y enfoques de la arquitectura de información y el diseño de interacción. Introducción A lo largo del tiempo el diseño de software ha contado con diferentes enfoques que han evolucionado y se han enriquecido tanto en sus tareas como en la variedad de las posibles técnicas a aplicar. La arquitectura de información (AI) y el diseño de interacción (IxD) se dan la mano durante las etapas de requerimientos y diseño, formando parte de un enfoque llamado Diseño de Experiencia de Usuario (UXD).

¿Qué es la UX y la UI? Cuando creamos la web de una marca se nos pasan muchas cosas por la cabeza: ¿Las categorías están en el lugar adecuado?, ¿Hacen bien su función? ¿Son pequeñas o grandes? “UX” una palabra de moda. A la mayoría de la gente le resultaría… La masificación del término Experiencia de Usuario (UX) ha provocado la perdida de su valor único. Ese valor queda retratado a una palabra que está de moda y casi nadie, tanto dentro como fuera del mundo empresarial, saben de su existencia. Sin embargo, hace ya más de 20 años que Donald Norman utilizó el término “User Experience” por primera vez en sus primeros libros, que tratan principalmente de la usabilidad y psicología cognitiva. Don Norman: “La experiencia del usuario abarca todos los aspectos de la interacción del usuario final con la empresa, sus servicios y sus productos”.

Análisis de Secuencia: una herramienta para la Arquitectura de Información Ronda León, Rodrigo Mesa Rábade, Yaima Resumen: Se presenta y detalla el Análisis de Secuencia como método para definir la secuencia idónea de las etiquetas en un producto electrónico. Introducción La organización y representación de términos en el etiquetado de productos electrónicos, díganse principalmente sitios web o multimedias interactivas en CD-ROM o DVD, es una actividad inherente al proceso de arquitectura de información. Esta actividad conlleva análisis de información a partir de las necesidades y requerimientos de los usuarios potenciales del producto. Las mejores herramientas para analizar el sentimiento de marca ¿Porque es importante el análisis de sentimiento de marca? Retroalimentación del consumidor… ¿Positivo o negativo? Las marcas utilizan análisis de sentimiento para encontrar y medir las opiniones de los consumidores y la actitud hacia su marca, productos, servicios y campañas. Analizar sentimientos de marca en redes sociales aporta una excelente fuente de datos que demuestra las diferentes percepciones que pueden: Generar leads.Calificar KPIsIdentificar influencers para la marcaMejorar campañas de marketing y mensaje de productosDeterminar el futuro de las estrategias de marketingDetener problemas antes de que se conviertan en crisisMejorar la experiencia del consumidorDeterminar la reputación de una marca

Interaction Design Foundation (IxDF) Paper prototyping is a process where design teams create paper representations of digital products to help them realize concepts and test designs. They draw sketches or adapt printed materials and use these low-fidelity screenshot samples to cheaply guide their designs and study users’ reactions from early in projects. See why paper prototyping is a small, yet invaluable investment. Card Sorting 101 - Comprehensive Card Sorting Guide You’ll explore your open and hybrid card sorting results to get ideas for labelling and grouping your information, so kick off your analysis with these questions in your head: What logic do participants follow in the categories they’ve created?What cards do people put together in the same group all the time?What cards are never put together, and are thus considered conceptually different by all participants?

uxdesign There is no exact definition of what User Experience (UX) is, as this discipline is mainly about improving the experience and the way people interact with a given product. UX design is often associated with User Interface (UI), and involves the construction of elements like navigation, ergonomics, usability and user path in a given interface (website, mobile app, video game, and even those ticket vending machines that drive me insane). In fact, UX covers a much wider range of fields including product design, economic systems, all kinds of services and by extension our everyday life. As you can expect, it refers to several cognitive aspects when using a product or service, including functional and emotional expectations by placing the user (and not just the function) at the heart of the usage scenario.

Affordances en el diseño de objetos e interfaces - UX Research Blog ¿Te gusta este artículo? Compártelo ¿Qué es un affordance? El concepto de affordance se ha convertido hoy día en fundamental dentro del diseño en general, y del diseño de interacción en particular, pero realmente proviene del ámbito de la psicología cognitiva, en concreto de la Teoría ecológica de la percepción visual propuesta por J. Gibson a finales de los años 70 [3]. What Puts the Design in Interaction Design Why Should You Design? “I’ve been amazed at how often those outside the discipline of design assume that what designers do is decoration. Good design is problem solving.”—Jeffrey Veen PRODUCT EMOTION Emotion is a central quality of human existence, and most of one’s behavior, motivation, and thought is enriched with and influenced by emotions. One’s relationship with the world is essentially affective, which means that all the interactions imply and involve emotions, whether these are interactions with the social world or with the material one. A product, or using a product, can elicit disappointment, attraction, shame, pride, disgust, contempt, admiration, satisfaction, fear, anger, and any other emotion a person may also experience in response to events, people, or actions of people. This chapter provides a general analysis of the phenomenon emotion, focusing on some basic questions: what is emotion, how can it be differentiated from other affective phenomena, what manifestations are associated with it, why do humans experience it, and how is it elicited?

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