Medialab-Prado Madrid Open Culture + Wearables This panel will investigate the influence and importance of open culture on wearables production, dissemination and technological crafting. Uniting practitioners in the field of wearables who have worked on and with online platforms, open workshop events, publications, hack spaces, university classrooms and media labs to advance the proliferation of the craft of wearables, the panel will present case studies for the specific integration of open culture in the production and dissemination of wearables. Dates: Monday, 19 September, 2011 - 13:00 - 14:30 Movement by 2nd year Fashion & Textile student at the Royal Academy of Art in The Hague Knit and Crochet 3lectromode – Asymmetrical Modern 001 Chair: Valérie Lamontagne This panel will investigate the influence and importance of open culture on wearables production, dissemination and technological crafting. Paper Abstracts by Valérie Lamontagne by Dr.
Magazine, book publishers and media technologists | Mute Institute for the Unstable Media ROUGH TYPE | Nicholas Carr's Blog [KONTEJNER] - Home KONTEJNER is inviting all artists, inventors, scientists, geek tech lovers and all other passionate tech heads to enter the open call and apply their works for presentation at the fourth edition of Device_art! The call for proposals is open until May 2nd 2012. The term device_art refers to art production based on various aspects of technological devices and mechanisms: the creative usage of analogue/digital, high/low technologies, also including devices, gadgets, machines, robots and tech oriented performances. The aim of the triennial international exhibition Device_art is to present the creative tendencies at the junction of art and design, gadget-hack. There is no fixed subject or theme the proposed works should refer to, nor is it necessary for the works to have an exclusively artistic aspect. Device_art is a comparative research project which, alongside local production, presents a particular international device art scene. exhibition location: Zagreb, Prague
Revista de Cine ARS Electronica | Ars Electronica Festival Am 18. September 1979 beginnt das allererste ARS ELECTRONICA FESTIVAL. Ein Pilotprojekt, das die heraufziehende digitale Revolution zum Anlass nimmt, nach der Zukunft zu fragen und diese Recherche an der Schnittstelle von KUNST, TECHNOLOGIE und GESELLSCHAFT ansiedelt. Mit dieser bis heute gültigen Philosophie legen der damalige Intendant des ORF-Landesstudios Oberösterreich HANNES LEOPOLDSEDER, Elektronikmusiker HUBERT BOGNERMAYR, Musikproduzent ULRICH RÜTZEL und der Kybernetiker und Physiker HERBERT W. Binnen weniger Jahre entwickelte sich die Linzer Veranstaltung zu einem der wichtigsten internationalen Festivals für Medienkunst. Bestritten 1979 noch 20 KünstlerInnen und WissenschaftlerInnen das Programm des Festivals, beteiligen sich mehr als drei Jahrzehnte später mehrere Hundert KünstlerInnen, Netzwerk-NomadInnen, TheoretikerInnen und TechnologInnen aus aller Welt.
Julia Margaret Cameron Julia Margaret Cameron (11 de junio de 1815 - 26 de enero de 1879 ) fue una fotógrafa inglesa que se dedicó al retrato fotográfico de corte artístico, así como a la representación escenográfica de alegorías que la enmarcan en la corriente de la fotografía academicista. Biografía[editar] Nació en Garden Reach, Calcuta, como Julia Margaret Pattle, de padre oficial en la Compañía East Indias y descendiente de aristócratas franceses, el 11 de junio de 1815. De 1818 al 1834 estudio en París e Inglaterra. En la India conoce a su marido, Charles Hay Cameron dueño de una gran plantación de té. Hace un acuerdo con Colnaghi, que se ocupa de imprimir y vender fotografías y registra sus fotos en el "Fine Arts Registres of the Public Record Office", (entre 1854 y 1875). Se compra otra cámara de Placas de 12×15 cm, lente focal de 30 s, trabaja con aperturas abiertas y exposiciones de 3 a 7 minutos. En 1873 muere su hija. Obra[editar] Julia Jackson, un retrato por Julia Margaret Cameron, 1867.
Op-art El Op art, también conocido como optical art, es un estilo[1] de arte visual que hace uso de ilusiones ópticas. En las obras de op art el observador participa activamente moviéndose o desplazándose para poder captar el efecto óptico completamente, por tanto se puede decir que no existe ningún aspecto emocional en las obras. Los elementos dominantes del arte óptico son: líneas paralelas rectas o sinuosas, los contrastes cromáticos marcados, ya sean, poli o bi-cromáticos, los cambios de forma o tamaño, la combinación o repetición de formas o figuras; también utiliza figuras geométricas simples como rectángulos, cuadrados, triángulos o círculos. Tras la Segunda Guerra Mundial aparece una nueva generación de artistas abstractos. En el op-art se encuentran Víctor Vasarely: Triond, Supernova, Yaacov Agam, con sus cuadros en relieve, Doble metamorfosis III, Bridget Riley: Current, Jeffrey Steele: La volta, Richard Anuszkiewicz: Iridiscencia, Michael Kidner: Azul, verde, violeta y marrón.
PCDrivers.es - Descarga de drivers The Dictionary of Imaginary Places The Dictionary of Imaginary Places (1980, 1987, 1999) is a book written by Alberto Manguel and Gianni Guadalupi. It takes the form of a catalogue of fantasy lands, islands, cities, and other locations from world literature—"a Baedecker or traveller's guide...a nineteenth-century gazetteer" for mental travelling. The book[edit] To remain of manageable size, the Dictionary excludes places that are off the planet Earth (eliminating many science fiction locales), as well as "heavens and hells and places of the future," and literary pseudonyms for existing places, like the Yoknapatawpha County of William Faulkner or the Barsetshire of Anthony Trollope and Angela Thirkell. The book is widely noted for the number and excellence of its illustrations, by Graham Greenfield, and its maps and charts, by James Cook. See also[edit] An Atlas of Fantasy Notes[edit] References[edit] Cuddon, John Anthony. External links[edit] An online extension of the D.I.P.
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