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NYPL Labs : Stereogranimator

NYPL Labs : Stereogranimator
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For a Glimpse Of The Future, Try Reading A 3.5-Inch Floppy Disk Tom Persky’s company, floppydisk.com, sells about 250,000 of the 3.5-inch and 5.25-inch square plastic storage cards each year. It has an inventory of about 1 million disks, many of which Persky acquired from competing companies as they went out of business. And he has no plans to restock them as they’re sold. “We stayed in the business through the good times of the floppy disk business, when it was a very common way to store media, through the trough of what we have now of people not using it very much at all,” Persky says. That's not to say floppy disks aren't still his mainstay. Any remaining modern demand for the once-ubiquitous floppy is driven by machines still made with old data inputs. The first floppy disks, introduced by IBM in 1971, were 8-inches big. The problem with digital storage--as the hundreds of people who ship Persky their floppy disks each year are finding out--is that it requires active upkeep. Persky’s data recovery methods are low-tech.

NAME THAT ART ! Les enfants expliquent l’art aux experts – LeLaboNet Blog A l’occasion du lancement de sa plateforme « Google Art & Culture » qui présente les histoires et les collections du monde entier, le célèbre moteur de recherche a proposé à des enfants de donner leur propre interprétation de l’art. La règle est simple, confronter les historiens à l’imagination des plus jeunes. Trois peintures. Deux experts de l’art. Un enfant. Très vite on découvre que les enfants ne se contentent pas de décrire les tableaux, comme le ferait un adulte. Une belle façon de prouver qu’il est important de connaître l’histoire de l’art pour mieux appréhender les oeuvres. Bien plus qu’un simple jeu, Alexa 5 ans et Chris 7 ans viennent de nous livrer une belle définition du terme storytelling très utilisé dans le marketing – raconter une histoire à des fins de communication – en plus de nous inciter à découvrir l’art autrement : J'aime : J'aime chargement… « Loving Vincent » le film d'animation aux 12 peintures à l'huile par seconde ! Dans "Artistes"

How to Make Anaglyphs and Stereoviews Using Photoshop – The Stereoscopy Blog I’m aware that not everyone will be able to use StereoPhoto Maker to make stereoviews and anaglyphs, especially some Mac users, so I thought I’d write a tutorial to explain how to align images and turn them into a stereocard which can be printed off – all whilst only using Photoshop. For this tutorial, I used Adobe Photoshop CC 2019, but older versions will work the same. All you need is a pair of anaglyph glasses, which you can find easily on Amazon or eBay, and maybe a stereoscope designed especially for use with computer monitors, but this isn’t vital. Some examples include the mirror stereoscope made by nvp3d, or the ‘Pixie 3D Viewer‘ made by Loreo (see my How to View Stereoscopic 3-D Images tutorial). The first and most important step depends on which images you are using but it is to make sure that you have high-resolution images to make the best possible stereoviews. All you need is a left and a right image. You can also use old stereoviews. And here’s the final stereoview:

Stéréoscopie Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. Stéréoscope de Holmes Stéréoscope de poche La stéréoscopie (du grec stéréo- : solide, -scope : vision) est l'ensemble des techniques mises en œuvre pour reproduire une perception du relief à partir de deux images planes. Elle est née pratiquement en même temps que la photographie, bien que des traces plus anciennes dans des interrogations et expérimentations picturales soient trouvées. Ainsi, la collection Jean-Baptiste Wicar du Palais des beaux-arts de Lille conserve deux dessins distinguant les visions d'un même sujet pour chaque œil, exécutés par Jacopo Chimenti, peintre de l'école florentine (1554 - 1640). Il existe, pour réaliser ces images, aussi bien que pour les observer, une grande variété de moyens, à la description desquels plusieurs centaines de livres ont été consacrés. Physiologie[modifier | modifier le code] Observation en relief[modifier | modifier le code] Réalisation[modifier | modifier le code] Appareil stéréo des années 1930.

The Perfect Job Interview in 8 Simple Steps Le web au service des musées et de la culture - ​Wellconnect Après nous être penchés sur l’usage des réseaux sociaux par le cinéma et la science, intéressons-nous à la communication numérique des musées et de l’art. Des contenus à foison Les musées bénéficient de deux avantages importants pour développer une stratégie social media. Tout d’abord, ils bénéficient bien souvent d’une communauté déjà existante sur laquelle s’appuyer pour lancer une page Facebook ou un compte Twitter. Mais au-delà de cette communauté IRL, ils ont surtout à leur disposition un volume de contenus de grande qualité. Avec leurs collections et leurs expositions, les musées peuvent aisément mettre en place une stratégie de newsjacking. En plus de leurs collections, les musées profitent également des réseaux sociaux pour montrer les coulisses. Mais comme tout utilisateur des réseaux sociaux, les musées doivent se plier aux règles d’utilisation. Le Louvre séduit les YouTubeurs Ce trio est un choix particulièrement intéressant pour une première collaboration.

How to Use Stereo Photo Maker: Basic Tutorial – The Stereoscopy Blog StereoPhoto Maker (SPM) is a program for editing and viewing stereo images and can be downloaded for free from this website. It runs easily on Windows operating systems and thanks to a new update, on Macs too*. *Update 29/12/2021* The new SPM Pro Ver. 6.20 works on Apple Silicon M1 or Intel Macs with macOS High Sierra, Mojave, Catalina, Big Sur, Monterey; it can be downloaded directly from this webpage. I then pressed enter, a whole bunch of ‘no such file’ messages appeared, but magically the SPM Pro app worked. If you’d like to try an alternative way, making stereoviews is possible in Photoshop. Please note images in this tutorial can be enlarged by clicking on them and viewing in Flickr so you don’t need to hold the screen REALLY close to your face to see them. For beginning this tutorial I will be using images taken with my Fujifilm W3 camera, which produces MPO files (a stereoscopic image that consists of two 2-D JPG images). After my initial auto-alignment, I then crop the images.

4 outils pour créer un gif animé à partir d'une vidéo: Créer un gif animé est devenu un jeu d’enfants grace au nombreux outils qui existent en ligne aujourd’hui et qui nous facilitent la procédure. Personne n’a plus besoin d’avoir une connaissance technique en la matière car tout se fait automatiquement avec quelques clics seulement. On peut aujourd’hui créer des gifs animés à partir de plusieurs images en à partir d’une vidéo en sélectionnant une partie qu’on veut et la convertir en Gif. Les utilisateurs des réseaux sociaux ont cette tendance de partager de plus en plus les gifs animés c’est un autre moyen d’expression très expressif. 1° Coub: C’est une application très pratique pour créer un gif animé à partir d’une vidéo. créer gif animé à partir d’une vidéo 2° znuli: C’est un autre programme pratique permettant à ses utilisateurs de créer des gifs animés à partir d’une vidéo. Créer gifs animés à partir des captures d’écran Créer gif animé Créer un gif animé à partir d’une vidéo

Cartoons on matchbooks I stopped into the MARVA matchbook club meeting yesterday to hand off some old matchbooks (as you know, I love ephemera) and the group was very welcoming. They usually have piles they trade amongst themselves as everyone has to specialize. I found a few of cartoon interest: 3 hillbilly gag cartoons, probably from the 1940s or early 1950s, on matchbook covers. "Won't Be Long Now" hillbilly cartoon gag on matchbook cover. A cricket that looks a lot like Disney's Jiminy on a "Li'l Cricket Food Stores" matchbook cover. Matchbook ad for Art Instruction, Inc, the school that Charles Schulz attended (via correspondence) and taught at before Peanuts. Interior of matchbook ad for Art Instruction, Inc, the school that Charles Schulz attended (via correspondence) and taught at before Peanuts. Cartoon matchbook spotlighting French cartoonist. ANNÉE DE L'ENFANCE [aka, Année internationale de l’enfant : 1979] Translation by Portugese comics scholar Leo de Sa:

Ville de Montréal – Centre d’histoire de Montréal – Habitations Jeanne-Mance - Pour en savoir plus À l’exception des entrevues de Euris Mancia Diaz, A. D., Danielle Juteau, Pamela Lagrandeur, D. L., Berthe Marcotte (à son domicile), R.P., Robert Petrelli, et Tuyet Mai Vu, les témoignages ont été recueillis dans le cadre d’une clinique de mémoire organisée le 19 septembre 2009 par le Centre d’histoire de Montréal et son Musée de la personne à l’occasion de la fête des Retrouvailles, organisée par la Corporation d’Habitations Jeanne-Mance dans le cadre des festivités du 50e anniversaire des Habitations Jeanne-Mance. Pour un aperçu du contenu des entrevues, veuillez vous référer à la rubrique Chronologie des entrevues. L’ensemble des entrevues sont disponibles pour consultation au Centre d’histoire de Montréal. Si vous désirez en prendre connaissance, veuillez communiquer directement avec Catherine Charlebois, chargée de projets, Histoire orale et mémoire, au 514 872-3284 ou par courriel à catherine.charlebois@ville.montreal.qc.ca Images du diaporama sur la page d'accueil:

Image Formats A popular children's toy is a pair of fake binoculars which show you a 3D picture when you look through them. These work by having two parallel images, one for each eye. They show only the left picture to the left eye and the right picture to the right eye creating a 3D effect. However it is actually possible to view these images without any assistance in the same way as with stereograms (magic eye pictures). The picture shown here is actually cross-eyed format which means the left image is on the right and vice-versa. The advantage of both formats is that no information is lost. GUIFFF - (Navigation privée) Ambassadors of Goodwill: Vintage Matchbook Advertising and Design I picked up this salesman’s catalog for the Mercury Match Corporation of Zanesville, Ohio, about 25 years ago at the big antique show in Brimfield, Massachusetts. I remember the purchase vividly—I was over the moon, but tried to act all cool as I attempted to barter the price down from $35 to the far more reasonable $25 I had in mind. But I knew that I’d have paid $50 or more if I had to; anything to get my hands on Advertise with Mercury Union Label Book Matches. I was recently online and saw the same book selling for $250, and hoped that even one of the other investments I’d made over the years had fared anywhere near as well. “Every time you pass out a Book of Matches,” the Book Matches Work page reads, “you are sending out an ambassador of goodwill directed to the very people you want to reach.” Related Articles: No Related Posts Found

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