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American Antigravity

American Antigravity

Le Cern sur la piste de l'antigravité grâce à Alpha et Aegis Une vue générale de l'expérience Alpha au Cern. Une version améliorée est en élaboration, pour traquer encore plus finement les différences entre matière et antimatière. © Maximilien Brice, Cern Le Cern sur la piste de l'antigravité grâce à Alpha et Aegis - 2 Photos Les équations de la relativité générale partagent certaines caractéristiques communes avec celles de l’électromagnétisme. Toutefois, on a toutes les raisons de croire que les particules d’antimatière ont des masses positives. Une illustration pour comprendre l’idée de la quête de l'antigravité. De l'antigravité en cosmologie ? Certains chercheurs se demandent, malgré tout, si les résultats expérimentaux et les arguments théoriques qui ont été avancés pour nier une éventuelle antigravité associée à l’antimatière, sont si convaincants que cela. Pour en avoir le cœur net, il suffirait peut-être d'observer des différences de comportement dans le champ de gravitation de la Terre entre des atomes d’hydrogène et d’antihydrogène.

Scientists Use Sound Waves To Levitate And Manipulate Matter April 8, 2014 - A team of researchers in Switzerland have developed a way of levitating and transporting small objects using nothing but sound. Using ultrasonic waves that is, sound waves whose frequencies are too high for humans to hear, scientists at the Swiss Federal Institute of Technology in Zurich have made water droplets, instant coffee crystals, styrofoam flakes, and a toothpick, among other objects, hang in mid air, move along a plane, and interact with each other. It is the first time that scientists have been able to use sound to simultaneously levitate several objects next to each other and move them around. >As anyone with a subwoofer and a teenager knows, sound waves exert pressure. In the past, scientists have been able to acoustically levitate bits of styrofoam and even small insects and fish. “Theoretically there’s no difference between theory and practice,” says engineer Daniele Foresti, the study’s lead author, in a phone interview.

SF Signal - A Science Fiction Blog antigravity Magnetic levitation Magnetic levitation, maglev, or magnetic suspension is a method by which an object is suspended with no support other than magnetic fields. Magnetic pressure is used to counteract the effects of the gravitational and any other accelerations. Earnshaw's theorem proves that using only ferromagnetic or paramagnetic materials it is impossible to stably levitate against gravity; however, servomechanisms, the use of diamagnetic materials, superconduction, or systems involving eddy currents allow to achieve that. In some cases the lifting force is provided by magnetic levitation, but there is a mechanical support bearing little load that provides stability. This is termed pseudo-levitation. Magnetic levitation is used for maglev trains, magnetic bearings and for product display purposes. Lift[edit] where Stability[edit] Static[edit] Static stability means that any small displacement away from a stable equilibrium causes a net force to push it back to the equilibrium point. Dynamic stability[edit]

Star Trek Inspirational Posters Les lifters - l'hexalifter Les Lifters - page 1/1 Les Lifters Ces curieux assemblages qui défient la pesanteur Origine de la découverte : Depuis l'année 1923, le chercheur Thomas Thownsend Brown, né en 1905, travaillait sur l'électrocinétique : la propulsion générée par un champ électrique. Voyant là une piste possible de propulsion électrogravitationnelle, les militaires font classifier ses travaux. un expert invité à évaluer le phénomène donne son diagnostic : un vulgaire vent ionique. Mais T.T. En septembre 2000, l'argument du vent ionique est réfuté : à une altitude 450 km, où l'air est très raréfié (pression de 10-5 Torr), la force propulsive est encore de 0,31 mN, soit 1000 fois supérieure au modèle théorique calculé pour un vent ionique ordinaire... L'hexalifter sur sa base Une ébauche théorique : Avec ce système capacitif asymétrique, il est possible de développer une poussée de 10 à 15 mN par watt consommé, pour un courant continu. Fabrication de l'hexalifter Plan d'ensemble de l'hexalifter Essai de l'hexalifter

Tales of Future Past It wasn't that long ago that we had a future. I mean, we have one now; the world isn't going to crash into the Sun or anything like that. What I mean is that we had a future that we could clearly imagine. A few years ago, people talked about building a bridge to the 21st century. Boy, were we off base. Still, there was a romantic innocence about the 20th century's view of the future. Ce n’est pas de la magie : la lévitation acoustique - Télésciences Les scientifiques du Laboratoire National d’Argonne dans l’Illinois ont découvert un moyen d’utiliser les ondes sonores afin de faire léviter des gouttelettes d’eau contenant des produits pharmaceutiques. La lévitation acoustique Elle utilise deux petits haut-parleurs pour générer des ondes sonores à des fréquences légèrement au-dessus de la gamme audible (environ 22 kHz). À certains points d’une onde stationnaire la pression acoustique des ondes sonores est suffisante pour annuler l’effet de la gravité, des objets légers sont alors capables de léviter lorsqu’ils sont correctement placés. Réduire la quantité de médicament "Un des plus grands défis quand il s’agit de développement de médicaments est de réduire la quantité de médicament nécessaire pour atteindre le bénéfice thérapeutique, quel qu’il soit", a déclaré Chris Benmore, qui a dirigé l’étude. En effet, au niveau moléculaire, les structures pharmaceutiques entrent dans l’une des deux catégories suivantes : amorphes ou cristallines.

Forbidden Zone Video Clips "A Dimension of Sound. A Dimension of Sight..." I started Planet of the Apes: The Forbidden Zone because I wanted to learn more about Planet of the Apes myself. I looked around the web for a good Apes site, but only found a couple of episode guides for the TV series. When I first started gathering information about POTA, I was surprised to learn that Rod Serling co-wrote the screenplay for Planet. Then suddenly it all made sense. That idea stuck in the back of my head ever since. "Three Men Lost Amongst the Stars..." The first step was figuring out how to do the narration. I went to my original edition of The Twilight Zone Companion, by Marc Scott Zicree (Silman-James Press; 2nd edition is available from Amazon.com), which contains synopses of every episode and transcripts of the opening and closing narration. Identifying the closing narration was tougher. Getting the closing narration took a lot more patience. "Your Next Stop..." Act II was tougher. Editing Act I was fairly simple.

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