Lettre à ma fille Ma fille, Le jour où tu trouveras que j'ai vieilli, aie de la patience envers moiet essaie surtout de comprendre ce que je traverse, de me comprendre. Si lorsque nous parlons, je répète la même chose des dizaines de fois, ne m’interromps pas pour me dire: "Tu as dit la même chose il y a une minute". Si je ne souhaite pas prendre un bain, ne te mets pas en colère et ne me mets pas mal à l'aise en disant que c’est une honte. En voyant mon ignorance vis-à-vis des nouvelles technologies, ne te moque pas de moi, mais laisse-moi plutôt le temps d’assimiler tout ça et de comprendre. Je t’ai appris tant de choses: comment te tenir à table, t’habiller, te coiffer, comment appréhender les défis de la vie... Le jour où tu trouveras que j'ai vieilli, aie de la patience envers moi et essaie surtout de comprendre ce que je traverse, de me comprendre. Quand ces jours approcheront, ne sois pas triste. Je te chéris et te remercie pour les moments passés ensemble et la joie éprouvée.
Misogyny | The F Word Carly Rhianna Smith is a journalism student at Langara College currently completing her practicum at The Tyee in Vancouver. I became aware of the men’s rights movement in September of 2012, when a friend showed me an upcoming debate called “Has Feminism Gone Too Far?” Vancouver slam poet Ruth Mason-Paull organized the debate. Feminist speakers as well as men’s rights activist (MRA) speakers were scheduled, and a public event on Facebook was created. Interestingly, the debate was to be held on Commercial Drive at Café Deux Soleil, a neighbourhood eatery haunted by many feminists, as well as others of the political left. The Facebook event exploded with venomous discourse between the two camps, and the event was cancelled. Around the same time, in the same neighbourhood, posters from the Men’s Rights Movement (MRM) Vancouver group began appearing, and were soon torn down. Journalist Derek Bedry, who soon came under fire from MRAs, reported on this in a story on Open File. “Who?
Sexonomics XEnvoyer cet article par e-mail Sexonomics XEnvoyer cet article par e-mailSexonomics Bonnes feuilles Dans un essai à paraître, une analyse des rapports homme/femme sous un angle purement capitaliste ouvre des perpectives nouvelles intellectuellement intéressantes mais incapable de résoudre la prochaine crise de votre couple. Depuis la nuit des temps, les hommes et les femmes divergent dans leur quête. Analysant l'accouplement des mantes religieuses aussi bien que les comportements dans la salle du conseil d'une grande entreprise, cet éminent professeur de sciences économiques nous entraîne dans un fantastique voyage à rebours des idées en vogue. Chaude soirée de printemps, à quelques kilomètres à l'ouest de Chicago. Ce bref épisode de feuilleton à l'eau de rose est trompeur, lui aussi. Les hommes et les femmes le font aussi. À première vue, cet argument peut paraître contradictoire. Cette logique mérite analyse. Penchons-nous tout d'abord sur le problème de la transparence.
Queen, Mother, Wise Woman and Lover: Rediscovering the Archetypes of the Mature Feminine | stOttilien This article complements the concepts explored in my article “Archetypes of the Mature Masculine” and applies them to the other half of humanity—women. In doing so I apply the same principles, not in a mechanistic way, but in the spirit of Jung’s archetypes and their rationale. Let’s start with a few words of C. G. Jung himself, when he talks about the Anima. Male Shadow Triangle Source: King, Warrior, Magician, Lover: Rediscovering the Archetypes of the Mature Masculine by Robert Moore and Douglas Gillette Thomas Moore and Douglas Gillette adopted and extended Jung’s approach in their exploration of the masculine psyche by using the collective archetypes of the King, the Warrior, the Magician, and the Lover. Jean Shinoda Bolen, a Jungian psychiatrist, published in 1984 “Goddesses in Every Women: A New Psychology of Women”. Toni Wolff, colleague and presumable lover of Carl Jung, identified four feminine archetypes: Mother, the Amazon, the Hetaira, and the Medial. Archetypes C.G. cybele
Le livre au corps - La Femme-Livre. Fragmentation du corps féminin dans les blasons anatomiques de la Renaissance - Presses universitaires de Paris Nanterre 1 Montaigne Michel Eyquiem de, « Au Lecteur », in Essais de Michel seigneur de Montaigne. I, à Paris (...) 1La Renaissance témoigne d’un grand intérêt pour l’inscription du corporel dans les textes. Dans la tradition philosophique du Symposion ou du Banquet, elle allie les mots et les mets et spécule sur les rapports entre écriture et métabolisme, logos et innutritio. Que l’on songe à Rabelais qui, dans une acception tout à fait profane, adopte l’imagerie du livre mangé héritée de la théologie médiévale ; ou à Montaigne, si critique envers les pédants qui se gorgent d’ouvrages sans les digérer. 2 Rabelais François, « Prologue », in Gargantua, [Paris], 1534. 3 Rappelons en effet que depuis les célèbres théories de Vitruve (De architectura), très largement d (...) 2Dans cette logique, tantôt le livre est une « substantificque moelle2 » ou un breuvage curatif qui passe par le corps et dont on se délecte, tantôt il devient lui-même un corps, voire un temple sacré. Fig. 2. Fig. 3. Fig. 4.
It is ‘all men': Our culture of predatory misogyny You know how they are telling you that it is “not all men?” That men like Jian Ghomeshi are a terrible exception and if we as men simply stand up and say we are not as bad as that, or that we are not rapists or do not beat “our” girlfriends or that we show that it is not men, generally, who are violent and abusive, but only “bad” men? Well that is bullshit. It is all men. This is a very uncomfortable and inconvenient truth. The people who knew did not care. No one did anything. And this does not at all surprise me. The very nature of systemic oppression means there are no “good guys.” All men know this if they are choosing to be remotely honest. All men enable predators like Ghomeshi in a collective sense. We are told, by men and apologists for the “industry,” that pornography or prostitution are a “job” like any other when even a cursory trip through internet pornography or the racialized and marginalized facts about prostitution show that this is a total lie.
How Anti-feminism Is the Gateway to the Far Right Both men are referring to the right-wing conspiracy theory popularized by the French author Renaud Camus, which warns that nonwhites are having more children than whites, and that the resulting demographic change threatens European culture. This idea has been memefied by the online far right, with different groups painted as the usurpers: The neo-Nazis in Charlottesville, Virginia, chanted “The Jews will not replace us”; for the Christchurch shooter, the threat came from Muslims; in El Paso, it was Hispanic immigrants. In all these strands of replacement theory, controlling white female sexuality and reproduction is vital. One recruiting ground is the collection of sites known as the “manosphere,” which the British anti-extremism charity Hope not Hate considered a serious enough force to include in its most recent “State of Hate” report. As young men are drawn deeper into these online communities, the anti-feminist message transforms into one with racial overtones, Mattheis said.
The representation of women in media needs to change - The State Press Americans engage with the media daily but struggle to decode the message behind it It is important to be cognizant of the often flawed themes present in daily media, especially in terms of gender representation. As technology becomes more advanced, people grow to depend on it in their everyday lives, whether they are communicating with others or just browsing the internet. This, in turn, shapes our attitudes and viewpoints. The media is practically inescapable, especially at ASU where online research is encouraged for almost every class. Women are consistently portrayed in domestic roles in the media or seen as an accomplice to their male counterpart, who is featured in a position of power. “The constant representation of women in less powerful, and often highly sexualized and eroticized roles — it’s a very limited range of representation,” Lindsey Mean, associate professor of social and behavioral sciences at ASU said. Send an email to opiniondesk.statepress@gmail.com.
Balance ton porc, chasse à l’homme ou chasse aux femmes? Depuis quelques heures, Twitter ne bruisse que de cela: #balancetonporc. Un hashtag qui permet à quelques femmes, des dizaines, des centaines, des milliers, de balancer leur porc, ou leurs porcs. Elles dénoncent des actes plus ou moins directs, plus ou moins limites, plus ou moins agressifs, plus ou moins vulgaires. Des agressions sexuelles. Des humiliations. Les témoignages se sont multipliés, le relatif anonymat d’un réseau social permettant visiblement, visiblement, de dire, de parler, de balancer quelques bribes d’une histoire plus moins douloureuse, plus ou moins tue, plus ou moins comprise, plus ou moins assumée. Et c’est là que mon pénis intervient. Les premiers noms sortent. Nous sommes, les mecs, coupables La réponse, hélas, est: oui. J’ai souvent été muet. J’ai trois filles et je sais qu’elles vivront cela. En quoi serions-nous gênés? Mais revenons à la question qui nous taraude. La parole se libère. Est-ce si difficile de leur accorder une place publique? Objection !
Le consentement expliqué par des métaphores toutes simples Un strip publié par le site Everyday Feminism aborde le consentement sexuel via des situations de la vie de tous les jours. Le but est d’utiliser des instants du quotidien en tant que métaphores. À lire aussi : Le consentement sexuel expliqué par une tasse de thé Des situations banales, telles que le visionnage d’un film ou la prise d’un petit déjeuner, se voient détournées pour pointer du doigt les mauvais comportements quand il s’agit de relations sexuelles. Dans la première situation, un homme propose à un autre de regarder Pulp Fiction ; celui-ci accepte d’abord, avant de s’apercevoir qu’il n’aime pas le film, une demi-heure plus tard. « Tu as dit que tu voulais regarder le film, donc tu restes jusqu’à ce qu’il soit fini ! Toute cette BD est un moyen efficace pour rendre compte de l’absurdité et la dangerosité de certaines attitudes face à un refus… qui sont mieux comprises lorsqu’on utilise des situations simples et fréquentes.
Le sexe et le consentement en 2018...Ce que veulent vraiment les femmes Selon notre sondage exclusif CSA/Marie Claire, 62 % des Françaises ont déjà vécu “une relation sexuelle non désirée”. Depuis les mouvements #MeToo et #BalanceTonPorc, la notion de consentement est plus que jamais réinterrogée. Comme le sont nos ressentis et nos comportements de femmes et d'hommes – se forcer, céder pour ne pas vexer, avoir la paix, peur de “passer pour”, envoyer des signaux qui disent non et qui ne sont pas entendus ou volontairement ignorés… Cette prise de conscience va-t-elle enfin nous permettre de devenir les pleins sujets de notre sexualité ? Le 1erjuillet prochain, le parlement suédois unanime devrait voter une loi interdisant toute relation sexuelle avec une personne qui n'aurait pas explicitement exprimé son consentement. Elle introduira aussi le « viol par négligence ». Sanctionner les relations sans consentement explicite La jeune génération plus revendicative sur le consentement “Tu as ignoré des signaux non verbaux clairs. Comment elles ont dit non 1.
Face au pénis, la vulve ne fait (toujours) pas le poids Seins découverts mais vulve dissimulée : les sexes féminins sont plus cachés que ceux des hommes (Poul Iversen/FLICKR/CC). "Ah bah le voilà l’autre, il va encore nous faire chier avec ses inégalités hommes-femmes et ses histoires de féminismes, gnagnagna. Mais c’est normal qu’un zizi soit différent d’une choupinette, y a rien qui dépasse chez la fille, ducon !" penseront certains en voyant le titre. Sauf qu’à défaut de parler inégalité physique (la nature y est aussi parfois pour quelque chose), j’allais parler d’inégalité dans la représentation. Un récent projet d’étudiantes australiennes, qui avaient osé orner la couverture de leur journal universitaire de 18 photos de vulves, s’est vu censuré en raison de son "obscénité". Le vagin n’est pas obscène Elles estiment que leurs "vagins sur la couverture ne sont pas sexuels" : "Nous ne sommes pas toujours sexuelles. Leur propos s’inscrit dans la lignée du Large labia project (australien lui aussi !) Se cacher, voire se faire opérer
Social media is protecting men from periods, breast milk and body hair | Jessica Valenti | Opinion There’s a predictable social media formula for what women’s pictures online should look like. Breasts in barely-there bikinis are good (thumbs-up emoji, even), but breasts with babies attached them are questionable. Women wearing next to nothing is commonplace, but if you’re over a size 10 your account may be banned. Close-up shots of women’s asses and hardly-covered vaginas are fine, so long as said body parts are hairless. And now, in a controversy that once again brings together technology, art, feminism and sex, Instagram is under fire for removing a self-portrait from artist Rupi Kaur that showed a small amount of her menstrual blood. Apparently having a period violates the site’s Terms of Service. The broader message to women couldn’t be clearer: SeXXXy images are appropriate, but images of women’s bodies doing normal women body things are not. As Kaur pointed out on her Tumblr account, Instagram is filled with pictures of underage girls who are “objectified” and “pornified.”
Meet The Dominatrix Who Requires The Men Who Hire Her To Read Black Feminist Theory | HuffPost Mistress Velvet is a dominatrix with a syllabus. The Chicago-based master’s graduate got her start in professional BDSM a few years ago. “I thought, well this could be something really fun, and it’s a lot of money, so why not try,” she told HuffPost. Help us tell more of the stories that matter from voices that too often remain unheard. Individuals hire Mistress Velvet to be their “Domme,” the person who takes the dominant role in a dominant/submissive relationship or arrangement. Though initially driven by pride after her first client questioned whether she had the temperament for the gig, Mistress Velvet found the work personally rewarding, which motivated her to dive in long term. Over time, Mistress Velvet said she began “doing a lot of theorizing” about the power dynamics of a black woman holding that kind of supremacy over a white cisgender man. One client said he noticed he only held the door open for black women. How did you get started as a dominatrix? I was not good at it at all.