George Santayana Jorge Agustín Nicolás Ruiz de Santayana y Borrás, known as George Santayana (December 16, 1863 – September 26, 1952), was a philosopher, essayist, poet, and novelist. A lifelong Spanish citizen, Santayana was raised and educated in the United States and identified himself as an American, although he always kept a valid Spanish passport.[1] He wrote in English and is generally considered an American man of letters. At the age of forty-eight, Santayana left his position at Harvard and returned to Europe permanently, never to return to the United States. His last wish was to be buried in the Spanish pantheon in Rome. Santayana is known for famous sayings, such as "Those who cannot remember the past are condemned to repeat it",[2] and "[O]nly the dead have seen the end of war." (a quote often wrongly attributed to Plato).[3] Santayana is broadly included among the pragmatists with Harvard University colleagues William James and Josiah Royce. Biography[edit] Early life[edit] Education[edit]
Find A PostDoc - Postdoctoral Research Posts / Jobs L'objet de la connaissance scientifique Juignet Patrick, Philosciences.com, 2008. Par objet de science on désigne ce à quoi s’intéresse une science, ce qui centre son activité de connaissance du monde. Le terme évoque les objets ordinaires et reprend l’opposition classique objet/sujet, deux significations qui sont étrangères à l'objet de science et dont il faudra se méfier. 1/ La conception classique de l’objet Nous avons étudié la manière classique de considérer la science dans l’article Les limites de la science classique. Le schéma organisateur de la connaissance dans la science classique prétend qu’il existe un monde naturel indépendant, contemplé et expliqué rationnellement par le sujet. Le scientifique est considéré comme un sujet unifié, isolé, source de la perception et de la pensée, noté par le « Je » qui pense de Descartes. Dans cette conception l’objet est la partie de la réalité que la science étudie. 2/ L’inflexion positiviste Elle naît dans la première moitié du XIXe siècle vers les années 1830. Un objet dynamique
Oxford Dictionary of National Biography Home | About Oxford DNB | What's new | Subscriber services | Contact us | Help Current version: September 2012 Subscriber login > Forgotten your password? Library card login > Does my library subscribe? > Login with Athens > Login via your home institution > Login with ClickandBuy > How do I subscribe? Oxford DNB resources > For librarians > For teachers and students > For reading groups More from Oxford > American National Biography > Who’s Who > Biography Index > More from Oxford Online 58,326 biographies ... 67 million words ... 10,972 portraits The Oxford DNB: the people who shaped the history of the British Isles and beyond > More about Oxford DNB Online How to subscribe | Use your library's subscription | Latest update: September 2012 In print 60 volumes, 60,000 pages for your permanent archive > More about the printed edition Lives of the week Today's life Key to the Bank Featured in September : Modern churches, Black & Asian lives Highlights and Introduction Full list of 124 new lives
European University Institute - Departmental Profile and Research Themes Perspectives Integrating National Historiographies into a European Perspective The Department of History and Civilization (HEC) focuses primarily on the history of Europe, from the medieval and early modern period to the present, analysing the range of contradictions, specificities, continuities and sharp breaks that characterise both Europe’s past and the study of that past, in order to understand historically its most challenging present questions. At the same time, the Department’s members pursue common objectives, which enable them to move beyond purely national historiographies by integrating them into European perspectives and placing them in broader methodological and thematic contexts. The Department, whose researchers and professors come from all of the various European academic traditions, celebrates Europe’s diversity. Comparative, Transnational and Global Approaches Methodological Diversity and Interdisciplinarity Research Themes The Shaping of Modern Europe Research fields:
Platon aujourd'hui Patrick Juignet, Philosciences, 2012. Les formes politiques décrites par Platon sont d'actualité. Toutefois, nous commencerons par un avertissement afin d'éviter des illusions rétrospectives et l'utilisation anachronique des propos de Platon. La jeunesse de Platon se passa à Athènes au milieu de troubles politiques graves : guerre, alternance entre tyrannie et démocratie. Il vit son maître Socrate mourir, après sa condamnation. Vers la fin de sa vie, il fut fait prisonnier et l'un de ses meilleurs amis fut assassiné. 1/ Le cadre général de sa pensée. Les idées Pour Platon, les idées font partie du monde objectif, elles préexistent à l’homme, et constituent un mode d’être différent du sensible. Comment l'homme accède-t-il aux idées ? Pour l'expliquer, Platon reprend la notion de réminiscence socratique. Chez Platon, l’homme est divisé en un corps et une âme. Sa sociologie est calquée sur l'organisation sociale de l'antiquité. La Cité idéale La hiérarchie doit être stricte et fixe.
michigan / 23 / 03 / 2009 / News / Home The University of Michigan Press is announcing today that it will shift its scholarly publishing from being primarily a traditional print operation to one that is primarily digital. Within two years, press officials expect well over 50 of the 60-plus monographs that the press publishes each year -- currently in book form -- to be released only in digital editions. Readers will still be able to use print-on-demand systems to produce versions that can be held in their hands, but the press will consider the digital monograph the norm. Many university presses are experimenting with digital publishing, but the Michigan announcement may be the most dramatic to date by a major university press. The shift by Michigan comes at a time that university presses are struggling. Michigan officials say that their move reflects a belief that it's time to stop trying to make the old economics of scholarly publishing work. Teresa A. Sanford G.
Becas Posgrado Extranjero 2011 AGREGATION ARTS OPTION A ET B Session 2013 AGREGATION ARTS OPTION A ET BSession 2013 Deux épreuves pour un concours : une épreuve d’esthétique et une épreuve d’histoire de l’art… Découvrez les regards des académiciens artistes sur l’art, la beauté et l’espace pour aborder la question du côté des plus grands praticiens ! Enrichissez également vos connaissances en histoire de l’art grâce à des rétrospectives de spécialistes et à des entretiens sur des expositions récentes ! Cliquez sur l’intitulé d’une épreuve puis sur les thématiques à réviser et découvrez les émissions qui vous sont proposées gratuitement par Canal Académie : vous serez redirigé vers la page émission du site www.canalacademie.com. Bonne révisions ! Epreuve d'esthétique Option Art plastique : l'expérience esthétique Michel Serres : « Apparition, apparence, appareil », trois variations sur la beauté. Au cœur de l’Académie royale de peinture et de sculpture. Envisager et dévisager la beauté, par François Cheng, de l’Académie française. Option arts appliqués : l'espace