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Reggie Watts : improviser pour ne rien dire

Reggie Watts : improviser pour ne rien dire

http://www.youtube.com/watch?v=BdHK_r9RXTc

L’Endroit de l’objet - Compagnie à Table créé le 4 octobre 2008, en appartement, à Paris durée : 50 minutes _ captation intégrale visible ici texte, mise en scène et jeu : Clara Le Picard direction d’actrice : Xavier Marchand vidéos : Pierre Gondard avec le soutien du Conseil général des Bouches-du-Rhône, dans le cadre du dispositif d’aide à la création. Qu’est-ce qu’un homme et qu’est-ce qu’un objet ? Si le mot « potiche » désigne tout à la fois un récipient de terre et une jolie femme faisant tapisserie, est-ce à dire que l’homme est un objet ? À contrario, pourquoi accuser notre chauffe-eau d’avoir choisi l’hiver pour nous lâcher, quand il est communément admis qu’un objet n’a pas d’intentions ? Y aurait-il des exceptions ? Mr. Rogers Introduces Kids to Experimental Electronic Music by Bruce Haack & Esther Nelson (1968) Experimental electronic musician and inventor Bruce Haack’s compositions expanded many a young consciousness, and taught kids to dance, move, meditate, and to be endlessly curious about the technology of sound. All of this makes him the perfect guest for Fred Rogers, who despite his totally square demeanor loved bringing his audience unusual artists of all kinds. In the clips above and below from the first, 1968 season of Mr. Roger’s Neighborhood, Haack introduces Rogers and a group of youngsters to the “musical computer,” a homemade analog synthesizer of his own invention—one of many he created from household items, most of which integrated human touch and movement into their controls, as you’ll see above.

The Effects of MP3 Compression on Perceived Emotional Characteristics in Musical Instruments Musical instrument sounds have distinct timbral and emotional characteristics that can change when audio processing is applied. This paper investigates the effects of MP3 compression on the emotional characteristics of eight sustained instrument sounds using listening tests. The experimental paradigm involved a pairwise comparison of compressed and uncompressed samples at several bit rates over ten emotional categories.

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