wait but why: Putting Time In Perspective
Humans are good at a lot of things, but putting time in perspective is not one of them. It’s not our fault—the spans of time in human history, and even more so in natural history, are so vast compared to the span of our life and recent history that it’s almost impossible to get a handle on it. If the Earth formed at midnight and the present moment is the next midnight, 24 hours later, modern humans have been around since 11:59:59pm—1 second. And if human history itself spans 24 hours from one midnight to the next, 14 minutes represents the time since Christ. To try to grasp some perspective, I mapped out the history of time as a series of growing timelines—each timeline contains all the previous timelines (colors will help you see which timelines are which). A note on dates: When it comes to the far-back past, most of the dates we know are the subject of ongoing debate. For teachers and parents and people who hate cursing: here’s a clean, Rated G version.
L'escalier de la rue d'Alsace après restauration...
Il y a encore peu de temps, on ne pouvait pas le voir, caché derrière ses palissades. Les ouvriers travaillaient à le restaurer, nous avait-on dit de bonne source. Des petits malins habitant le quartier ont pu malgré tout nous adresser cette vue presque aérienne de l'escalier en travaux : C'était en juin. Consulté, un ami architecte nous dit qu'il ne faut pas s'arrêter aux différentes teintes des pierres. Voici quelques photos, si vous n'avez pas trop le temps d'aller voir sur place : De loin, l'ensemble rend assez bien. L'état des balustres, de loin donc, ne saute pas aux yeux. Au soleil, ou sous les nuages, le rendu est à peu près le même. Pour les curieux, qui se demandent quel est édifice dont toutes les pierres dégradées ont bien pu être remplacées... il s'agirait du Pont-Neuf de Paris.
Paris 1900-2013 en photos : pilotez notre fabuleuse machine à remonter le temps | Rue89 Culture
Dix autochromes, commandés par un riche banquier, de la capitale au siècle dernier... en face de dix photos, prises par nous cette année. Rue89 vous invite à sentir le temps passé. Mode d’emploi - Les flèches à droite et à gauche de l’image, pour changer de photos. - La poignée rouge, pour remonter le temps. Ces photos parisiennes du début du XXe siècle, que vous connaissez peut-être, nous ont fascinés. Albert Kahn a envoyé des photographes à travers le monde entier pour réaliser un fonds photographique qui comprendra au final plus de 60 pays et 72 000 plaques autochromes. Plusieurs photographes (ou « opérateurs ») ont réalisé ces autochromes parisiens au début du siècle dernier. Nous avons voulu revoir ces endroits, sentir le temps passé. Making of Audrey est partie avec son appareil et son pied. Nous interrogions de temps en temps des vieux du quartier, Pascal leur demandant de commenter les images que nous leur montrions.
Bilresan till kontinenten 1939 (1939) - Filmarkivet
Harry von Eckermanns samling nummer 6. Amatörfilm från resa genom Europa några månader innan andra världskriget bryter ut. Läs mer om filmen i SMDB "Genom Centraleuropa 23/4 - 20/5 1939.
Les dispositifs de la ZSP deviennent plus compréhensibles
Il s'agit d'un article long... pour un samedi ! Mais il se passe des choses à Barbès et dans la Goutte d'Or: d'abord une réunion en mairie du 18e mercredi 14 pour présenter le dispositif local de zone de sécurité prioritaire, puis une visite du ministre de l'Intérieur, Manuel VALLS, vendredi après midi. Nous relatons par le menu ces deux événements, aujourd'hui et demain. Depuis l'été dernier, la presse et le ministère de l'Intérieur parlent de ces fameuses zones de sécurité prioritaires (ZSP) qui devraient à long terme – cette expression « à long terme » n'est pas une figure de style mais bien le signe que la patience est de mise – résorber les problèmes de délinquance qui ruinent le quotidien de quelque 1,6 million de citoyens qui vivent dans ces zones. Il y a désormais 64 ZSP dans toute la France, mais celle qui nous intéresse le plus – qui VOUS intéresse le plus ! Daniel Vaillant a été très clair dès le début : « Il faut que les citoyens sachent ce qui se passe, ce qui est engagé ».
Perhaps Paris
Listen, there is no way around it. In the article that follows I'm going to be forced to wield sweeping generalisations, peddle the occasional stereotype, and generally piss off the people of my adopted home. However. It needs to be done. It's like one of those difficult talks that normally take place in the kitchen and are basically painful for one party. Caveat in place, here we go. Paris, and France in general, is not a significant cultural centre. Perhaps a ridiculous thing to say, particularly in terms of art. And it is in this question that we start to approach the centre of what I'm getting at. Two things. Firstly a truly international outlook, a permeability and openness to things that are not French. Secondly, the energy and conditions that generate great art. Dealing with them in order. By way of an example. FIAC 2012 will bring together around 180 galleries from 24 countries at the Grand Palais. Here is the equivalant text from Frieze in London: And Basel: Second point.
Science Shows Prehistoric Gender Equality: Cave Women Rocked
You know the cartoon where a caveman clubs a cavewoman over the head, then drags her to his lair by her hair? The blood-boiling message is that male dominance is natural and immutable, rooted deeply in our genes and behavior. Screw that. Scientists are finding that in prehistoric societies, females may have been equal to males in many ways. 1. Take the assumption that men painted and drew the images we can still see in their caves. It turns out that women made their mark too — they may even have been responsible for the majority of those pictures. 2. The stencils women made of their hands appear next to paintings of animals their societies hunted and ate. Some anthropologists argue that female Neanderthals participated in hunting, a dangerous activity, in part based on their skeletons’ displaying the same bone fractures as male skeletons do. 3. If everyone stayed in those little prehistoric cave clans and mated with the folks they knew, some scary inbreeding would result. 4.
Alain Bashung raconté par la Goutte d'Or, son quartier
Chloe Mons, l’épouse d’Alain Bashung, sa fille, Poppée, Daniel Vaillant, maire du 18e, lors de l’inauguration du square dédié au chanteur, jeudi 21 juin 2012. Le chanteur Alain Bashung a vécu les dernières années de sa vie dans le 18e arrondissement de Paris. Ceux qui l’ont connu dans le quartier de la Goutte d’Or, racontent un homme humble et discret. Dont la mémoire est désormais honorée d’un jardin à son nom. C’est au bout d’une allée paisible et privée, la Villa Poissonnière, dans une grande maison de style, que le chanteur Alain Bashung a passé les dernières années de sa vie. À la Villa Poissonnière, petit chemin pavé bordé de jardins attenants à de grandes maisons datant du 19e siècle, l’ambiance est familiale. La Villa Poissonnière, dans la Goutte d’Or, où vécu Alain Bashung. Discret mais généreux Rapidement, Christian, cuisinier de profession mais passionné de jardinage, s’est occupé du jardin de la famille Bashung. Un client normal
Ristretto | Paris is Brewing
Hoi Chi Ng Télescope, a cafe run by Nicolas Clerc and David Flynn in the First Arrondissement in Paris. Finally, Paris has a coffee scene. The city has always been the paradox of the industry, a great cafe town where an otherwise discerning audience happily throws back watery shots of ashy swill. I first wrote about Paris coffee in 2010, and after returning to the topic last year I decided to sit on my hands until somebody in the city figured out what it was missing. It happened. This year, three cafes opened that treat coffee as if it’s a part of the world of gastronomy , a drink to be crafted and savored, rather than a commodity, sold as if it’s fuel. The city is late to the dance — it’s easier to get a beautiful espresso by the Barbican than by the Bastille — but let’s not hold that against them.