Online screening: Journey To The End Of Coal A project powered by Klynt Editing & publishing app. Journey To The End Of Coal tells you the story of a sacrifice. A sacrifice millions of Chinese coal miners are making everyday, risking their lives and spoiling their land to satisfy their own country’s appetite for economic growth. Your journey begins in Datong which is located just a couple hours away West from Beijing. In and around the coal mines, you get the story first hand from the mingong, the rural migrants traveling their country looking for work. At your own pace and will, you meet them and learn more about how they live in this valley of death and pollution, sometimes even literally bumping into them as they leave their home for their night shift, in the frozen winter of Northern China. Ultimately, you might discover China forbidden mines in which happen most of the accidents. First released on French news portal lemonde.fr with more than 1.5 million page views.
POM, vidéographie, webdocumentaire: lexique des nouveaux formats » Article » OWNI, Digital Journalism Les différents outils numériques permettent l'émergence aujourd'hui de nouvelles formes narratives destinées aux nouveaux médias. L'événement POM+F est l'occasion de définir ces nouveaux formats qui apparaissent sur nos écrans. La crise dans les médias aura eu le mérite d’accélérer les initiatives des photojournalistes dans le “digital story telling”. S‘informer en tous lieux et à tout moment… Aujourd’hui on parle de fragmentation de l’information visuelle, de transversalité du récit, de multiplication des supports et des écrans, de développement des communautés, l’image (fixe ou animée) est d’ailleurs devenue “conversationnelle” dans les réseaux sociaux. Dans le cadre de l’événement POM+F, organisé par l’association FreeLens de décembre 2010 à avril 2011, il nous semble important de revenir sur ces cinq dernières années et de donner quelques définitions des principaux termes utilisés aujourd’hui pour classer les « nouveaux médias ». Et les photographes dans tous cela ? Vidéographie
Se a sua vida fosse um filme, quem o dirigiria? Se a sua vida fosse um filme, quem o dirigiria? A vida pode ter muitas formas, mas se um grande diretor de cinema tivesse que relatar a sua, de quem seria o roteiro? Descubra com esse teste de personalidade. More Sharing Services 586 Image credit:Will Jackson cc Se você quiser saber quando teremos um novo teste, por favor, deixe seu e-mail Ou siga-nos no FB ou TW Outros testes Qual personagem de contos você é? Qual o seu pecado capital? Qual o vilão de cinema que existe dentro de você? Qual é o seu deus egípcio? A que arquétipo você tende no amor? Que tipo de guerreiro é você? Qual o seu país de coração? Qual personagem de série de TV você seria? Qual criatura mitológica é você? Qual figura histórica você é? Qual seria o seu superpoder? Que tipo de inteligência predomina em você? Qual é o seu deus do Olimpo? Qual herói de cinema existe dentro de você? Qual papel você desempenharia em uma ilha deserta? Em que época você teria sido mais feliz?
Drowning New York City Cinq perles du webdocumentaire repérées pour vous - Nouvelles technos On a beaucoup parlé cette année de webdocumentaires comme “Prison Valley” ou de la websérie “Addicts”. Mais au-delà de ces sites novateurs, de nombreuses autres expériences interactives, un peu plus confidentielles, ont permis d'explorer de nouveaux champs narratifs. La preuve par cinq créations. Encore il y a peu obscur objet interactif à mi-chemin entre le reportage, le documentaire et le mini-site construit autour d’un thématique unique à la manière d’un CD-Rom, le webdocumentaire (sous toutes les déclinaisons narratives possibles) est sorti de l'ombre cette année. Plateforme dédiée sur le site d'Arte, rubrique consacrée au format sur Le Monde.fr… le genre s'est un peu démocratisé et les expériences se sont naturellement multipliées... Ecologie sonore S’il emprunte à la grammaire du jeu vidéo, le webdocumentaire sait en même temps se faire pédagogique. Sacrée montagne Ecoutez Paris Muti
Bruno Torturra — FLUXO Jornalista e fotógrafo_____________________ Imprensa Por 11 anos trabalhou na revista Trip como editor de música, repórter especial, correspondente internacional e, finalmente, diretor de redação.Por anos desenvolveu uma pesquisa jornalística sobre estados alterados da consciência e drogas psicodélicas. Colaborou como freelancer em textos e fotos para inúmeras publicações no país. Jornalismo de rede Em 2011 fez a primeira transmissão ao vivo por streaming de uma manifestação de rua do Brasil. No final de 2012 começou a articular a criação da Mídia NINJA (Narrativas Independentes, Jornalismo e Ação), uma rede de jornalismo colaborativo. Ativismo Foi um dos criadores e articuladores do movimento Existe Amor em SP, grupo de coletivos, ativistas, artistas e cidadãos que promoviam ações políticas e culturais em espaços públicos. É membro da Rede Pense Livre, onde ajuda a promover mudanças na percepção e nas políticas sobre drogas no Brasil. Em público
Max/Msp/Jitter to MadMapper In this tutorial, we will quickly learn how to send Jitter’s output to MadMapper. To share video frames between these applications, we’ll use Syphon, a framework developed by the v002 team. Note: this tutorial assumes you have some knowledge of how to use Max/Msp/Jitter. STEP#1 Download the Syphon Max object. You can get it from here STEP#2 Make a simple Jitter patch to playback a movie file. STEP#3 Send the movie to a Syphon server. STEP#4 Now launch MadMapper. STEP#5 Go to the Surface tab and make a Quad primitive. STEP#6 Duplicate the selected Quad (Command-D) and make a few copies, adjusting the size and position of each copy. STEP#7 Now that your connexion is working, minimize MadMapper, and go back to Jitter to start experimenting.
Garapa Processing - OpenVoxel Wiki Processing is a programming language, development environment, and online community that since 2001 has promoted software literacy within the visual arts. Initially created to serve as a software sketchbook and to teach fundamentals of computer programming within a visual context, Processing quickly developed into a tool for creating finished professional work as well. Processing is a free, open source alternative to proprietary software tools with expensive licenses, making it accessible to schools and individual students. Its open source status encourages the community participation and collaboration that is vital to Processing's growth. Contributors share programs, contribute code, answer questions in the discussion forum, and build libraries to extend the possibilities of the software. Students at hundreds of schools around the world use Processing for classes ranging from middle school math education to undergraduate programming courses to graduate fine arts studios.
Artigos escritos por Eliane Brum | EL PAÍS Brasil Um negro em eterno exílio A longa travessia de Carlos Moore, o ativista e intelectual que denunciou o racismo em Cuba e passou a vida perseguido pelos dois lados da Guerra Fria, até chegar ao Brasil e encontrar um país mergulhado numa crescente tensão racial Quando a periferia será o lugar certo, na hora certa? A maior chacina de 2015, em São Paulo, mostra que as palavras começam a matar antes da morte e seguem assassinando os vivos depois Morrendo na primeira pessoa Depois de silenciada no século 20, a morte ganha cada vez mais espaço em narrativas confessionais de notáveis e de anônimos Por quem rosna o Brasil Diante da ruína da autoimagem no espelho, o país parece preferir máscaras autoritárias a enfrentar a brutalidade da sua nudez Belo Monte, empreiteiras e espelhinhos Como a mistura explosiva entre o público e o privado, entre o Estado brasileiro e as grandes construtoras, ergueu um monumento à violência, à beira do Xingu, na Amazônia “Mãe, onde dormem as pessoas marrons?” A não vítima
In Max 6, Big Banner 3D + Animation Features for Jitter, Alongside Usability Improvements We’ve been waiting for some time to learn what was next for Jitter, the 3D, matrix data, animation, and video side of Cycling ’74′s Max 6 graphical multimedia development environment. (Phew!) The wait is now at its conclusion: Cycling has released details of what’s changed, as well as an extended video sneak preview above worth a full watch. Jitter users will see new workflow improvements, usability, and features that help you figure out what the heck object you need and what the heck it does. There are also new vector graphics options for the UI, styled after the way you work with the HTML5 Canvas (though not actually the Web Canvas, sadly). Aside from this, it’s worth a look at everything else. Max 6 in Public Beta; For Home-brewing Music Tools Graphically, Perhaps the Biggest Single Update Yet Go grab the public beta to try Jitter for yourself, and experienced Jitter users, we’d love to see your impressions (and your work) here on CDM, so do get in touch.
Programming Interactivity The animals on the cover of Programming Interactivity are guinea fowl (family Phasianidae, subfamily Numindinae). Sometimes known as guinea hen, wild guinea fowl originally hail from western Africa. Featherless heads with black crests and dark gray or deep blue plumage distinguish guinea fowl from other birds. Domesticated guinea fowl (descended from Numida meleagris) make popular additions to farms, as farmers value the birds for their ability to control insects (guinea fowl dine on insects, leafy greens, and seeds). Their distinctive cries provide an easy way to distinguish the gender of the birds. Gourmands prize cooked guinea fowl for their lean, tender flesh, which possesses a less gamy flavor than pheasant, while others say the prepared bird tastes like chicken (and also a little bit like turkey). The cover image is from The Riverside Natural History.
VR-3 AV Mixer | AV Mixers & Switchers | Professional Video - Roland Systems Group EMEA VR-3 - El Streaming- Para Producciones en vivo El innovador diseño del VR-3 incorpora un conmutador de vídeo, un mezclador de audio, monitores de previsualización y una salida USB preparada para el streaming, todo en una única unidad. Como dispositivo de tipo vídeo/audio USB, el streaming on-line se realiza de forma simple, conectándolo a un ordenador que disponga de un servicio de streaming en directo como USTREAM, Livestream, Stickam, Justin.tv, worshipstream.com, websharelive.com, etc. El ahorro en equipos de hardware, tiempo de configuración y complejidad de conexión lo convierte en una solución simple y fácil para cualquier evento. El VR-3 es totalmente portátil, con poco más de 2 kg de peso. Características destacadas: VR-3 - Streaming - Para la producción en directo Audio portátil y mezclador de vídeo con puerto USB - Listo para la transmisión en vivo Todo lo que necesita en un dispositivo compacto PRODUCCION EN DIRECTOProducción en vivo usando un proyector o una pantalla.