Thingiverse - Digital Designs for Physical Objects Free 3D Models, Free CAD Models Votre design 3D devient réalité avec l'impression 3D WebGL Inspector An advanced WebGL debugging toolkit About WebGL Inspector is a tool inspired by gDEBugger and PIX with the goal of making the development of advanced WebGL applications easier. What Firebug and Developer Tools are to HTML/JS, WebGL Inspector is to WebGL. Note: this is alpha software - if you find bugs, let me know (or better yet, fork and fix them! Check out the readme on github for more information. Status There hasn't been an update in awhile, but the project is not dead! Features Extension for injecting into pages Embed in an existing application with a single script include Capture entire GL frames Annotated call log with stepping/resource navigation and redundant call warnings Pixel history - see all draw calls that contributed to a pixel + blending information GL state display Resource browsers for textures, buffers, and programs Live Demo Click here to view a live demo (in a browser that supports WebGL, of course): Install ATTENTION: The extension is now hosted on the Chrome Web Store.
3D Print Skin | L'impression 3D à la portée de tous GLSL 1.2 Tutorial In this tutorial shader programming using GLSL 1.2 will be covered. Although many parts are now considered deprecated, the essence of GLSL has remained constant. Besides, this tutorial will continue to be online because learning the basics of deprecated OpenGL is easier than learning the new versions. If you’re looking for a GLSL tutorial that deals only with non-deprecated features visit the GLSL Core tutorial, here in Lighthouse3D. Shaders are a hot topic and 3D games have shown that they can be put to good use to get remarkable effects. The tutorial contains an introduction to the specification, but reading the OpenGL 2.0 and GLSL official specs is always recommended if you get serious about this. GLSL stands for GL Shading Language, often referred as glslang, and was defined by the Architectural Review Board of OpenGL, the governing body of OpenGL. I won’t go into disputes, or comparisons, with Cg, Nvidia’s proposal for a shading language that is also compatible with OpenGL. Index
Imprimantes 3D: les logiciels de création de modèles d'objets Définitivement, l'année 2013 aura été marquée par l'émergence des imprimantes 3D destinées au grand public. Ces modèles abordables (les premiers prix démarrent à 800 € environ) permettent de réaliser des pièces de taille respectable et utilisent des matériaux génériques. Si la qualité finale n'est pas encore optimale, les résultats sont encourageants et dépendent énormément du fichier qui a servi à programmer la machine. Mais quels sont ces logiciels? Eh bien il s'agit des logiciels de CAO, les mêmes qui depuis quelques décennies servent à concevoir des modélisations en 3D des appareils de tous les jours, des prototype ou des projets conceptuels. Payants ou gratuits, ces programmes ne sont pas si difficile que ça à aborder et pourront très bien servir à modéliser une boule de noël, une prothèse ou les multiples pièces d'une machine élaborée, comme on peut déjà en trouver sur la toile. Des logiciels de modélisation Open Source ou gratuits Blender Google Sketchup 123D (Autodesk) BRL-Cad
uncontrol | A collection of experiments using fancy shmancy code