Lo mejor de 2011 Ahora sí. Aquí están los resultados para elegir lo mejor de 2011 tras contabilizar los 292 votos recibidos -y eliminar los “defectuosos”- que suponen un récord respecto a las anterioresediciones. Así que en primer lugar, muchas gracias a todos por vuestra participación. Y como esto va a ser largo y queréis leer toda la entrada con atención antes de llegar al listado de los ganadores del sorteo, entremos en materia. El mejor cómic nacional ha sido, con una buena ventaja respecto a los siguientes seleccionados, El héroe, de David Rubín. El segundo puesto ha sido toda una sorpresa: Aventuras de un oficinista japonés, de José Domingo, un autor joven que, casualmente, comparte estudio con Rubín. Como demostración del buen momento creativo del cómic español, excelentes cómics también entre los siguientes seleccionados. Pagando por ello, de Chester Brown, ha sido elegido como mejor cómic extranjero de 2011. El segundo puesto se nos antoja tan merecido como extraño.
V L A D I M I R's Portfolio student project illustration, layout design *story ~ Danica JovanovicGraphic Design, Illustration, Typography2009 Polaqia - Inicio 4 | How To Collaborate With Your 4-Year-Old: A Mother/Daughter Art Experiment One morning, when illustrator and graphic designer Mica Angela Hendricks noticed that her four-year-old daughter was absorbed with her markers, she decided to grab a little creative time of her own. She began to draw a woman's head, but within minutes, the little girl proclaimed that she was going to draw the woman's body. The little girl completed the picture in a way that the older, professional artist may not have considered: she gave the subject the torso of a dinosaur. And so began a collaboration between Hendricks and her daughter that produced a series of unexpected portraits--with mother creating lovely drawings of women's faces and daughter completing the picture with all manner of bodies and fantastical flourishes. "At first I balked internally," Hendricks told us, "but I ended up being fascinated by the results. Hendricks hasn't quite figured out how the child's creative brain works. Meanwhile, Hendricks' daughter is still learning that collaboration works two ways.
alberto vazquez Beware the Weeping Devil American illustrator and artist Jon MacNair has a unique style that is grounded in surrealism and Gothic whimsy. Sticking with a mostly black and white palette, his creations are crammed with so many ghoulish delights: woodland spirits resurrecting the dead, battles with mythical monsters, and trees growing out of the back of mysterious animals. Here you can also get a glimpse into MacNair’s process with some behind-the-scenes images. All images © Jon MacNair
Luché Disparity: quando o seu prato se torna paisagem A arte que brota da imaginação e do saudosismo do artista Christopher Boffoli, de Seattle, EUA, celebra sua fascinação pelas formas, tamanhos, cores e texturas ao nosso redor. Assim criou o universo lúdico “Disparity”. © Christopher Boffoli. Quando eu era criança, minha avó materna sempre cantarolava uma música para me fazer dormir. Foi este momento cantarolado de minha infância que recordei quando vi “Disparity”, do fotógrafo Christopher Boffoli. Boffoli, além de fotógrafo, é jornalista gastronômico. Desde pequeno, Boffoli nutria particular fascinação por tamanhos e formas, o que o levou a imaginar um mundo de pequenas pessoas com enormes objetos ao redor delas, como aqueles que só víamos quando crianças, em desenhos e programas de TV. Como toda boa arte, a série também intriga. “Disparity” é mais do que uma série de fotografias, é um admirável trabalho que combina a fantasia com a crítica social.
Max-o-matic | Illustration, collage and organized chaos since 2003 Outdoor Wallcanvas - Tribute to Lucio Fontana Heri Irawan - Concept Artist, Art Director and Illustrator from Vienna, Austria je suis winnie l'ourson Racismo, intolerância e preconceito são os temas que o fotógrafo francês Benjamin Béchet trouxe à tona em sua série “Je suis Winnie l'Ourson” (“Eu sou ‘Winnie, the Pooh’”). © Benjamin Béchet - Winnie the Pooh, 53 anos, pedreiroBéchet convidou pessoas da vida real para se vestirem de super-heróis ou personagens da literatura infantil e exercerem sua função do dia a dia.Ele quis quis contestar os pensamentos que simplificam as pessoas segregadas, que são "invisíveis" ou sofrem preconceito.Roma foi a cidade escolhida para o projeto que, segundo Béchet, no momento é um terreno fértil de intolerância e violência. © Benjamin Béchet - Batman, 33 anos, frentista © Benjamin Béchet - Snow White, 31 anos, prostituta © Benjamin Béchet - Donald, 51 anos, vendedor de rosas © Benjamin Béchet - Goofy, 54 anos, vendedor ambulante © Benjamin Béchet - Hello Kitty, 42 anos, doméstica © Benjamin Béchet - Spider-Man, 36, limpador de para-brisas © Benjamin Béchet - Hulk, 44 anos, músico do metrô
A Look Inside The Sketchbooks Of 10 Terrific Creatives “A sketchbook is like a valve, a pressure release system,” the German designer Daniel Kluge tells Richard Brereton, the author of Sketchbooks: The Hidden Art of Designers, Illustrators & Creatives. “Instead of weighing things up in my head, I give them a place in my sketchbook. Sketches are like embryos, and as soon as they have been realized, they are born and start to live.” It’s an eloquent way to describe the act of filling a sketchbook with unfettered ideas. But it isn’t a universal description. Despite all the variations in theme, style, and technique, all of the examples shown here constitute the visual daydreams that happen when the pressure valve releases and imagination is given free rein. Buy Sketchbooks for $14 here. [All images courtesy Laurence King]