Principes de base du cinéma
Le montage est l'action de choisir et d'assembler des plans de bases dans un ordre donné et cohérent pour servir la narration. Les plans ainsi montés formeront eux-mêmes, les différentes séquences du film. Il sera suivi, ou précédé, des effets spéciaux, et du montage audio. Le tout formant le montage final (final cut). Au début du cinéma le montage n'existé pratiquement pas. Le montage traditionnel s'effectue à partir du premier positif, les rushes. Le montage son se fait donc avant (films d'animation…) en parallèle, ou à la fin du montage image. Le montage final, ou final cut, peut avoir une influence déterminante sur le sens du film, la « happy end » demandée par les producteurs ne convient pas à tous les films… D'ailleurs, la Directors Guild of America (syndicat de réalisateurs US), permet aux « réalisateurs honteux » de signer leurs film sous le pseudo de Alan Smithee. Une des premières table de montage électrique à lampes, pour films 35 mm, la Moviola (1924)
| The Permanent Seminar on Histories of Film Theories |
scanners
(UPDATED) Stanley Kubrick faked the Apollo 11 moon landing. The Newtown massacre and Boston Marathon bombings were "false flag" government conspiracies designed to take away our guns. Also, black is white, rich is poor, Obama is a foreign-born Muslim, work is freedom, freedom is slavery and Mona Lisa was a man. Continue reading → "I believe he's not guilty." "Are you sure?" "No, but I have a reasonable doubt." The last words spoken in David Mamet's HBO feature film "Phil Spector" are "reasonable doubt." This is a work of fiction. I'm not quite sure what that means (beyond "Don't sue us") -- but it sounds a little like one of Mamet's nonsensical latter-day post-right-wing conversion rants. Continue reading → But what really matters is the Muriels. Continue reading → Another brawl in the square Another stink in the air! I was an eyewitness to "Les Misérables." After repeated exposure to that dreadful theatrical trailer-cum-featurette about how the singing is all done live on camera! (AP photo)
Movie Reviews and Ratings by Film Critic Roger Ebert | Roger Ebert
Lexique du cinéma. Les définitions du vocabulaire du cinéma | Blog et cours de cinéma
Vous trouverez dans ce lexique du cinéma quelques définitions de termes cinématographiques clés liés à la réalisation de films, au métier de réalisateur et au cinéma en général. Ce sont des éléments que vous devez connaître si vous avez pour ambition de devenir réalisateur. Pour certains termes, un lien situé sous la définition vous permettra de vous rendre sur une page détaillée sur ce sujet. Amorce L’amorce est un terme principalement utilisé lors de l’utilisation de champ/contrechamp. Si un objet ou personnage de dos est près de la caméra (si l’on voit l’épaule par exemple), on dit alors qu’il est en amorce. Dans cette situation, l’objet ou personnage, situé au premier plan, masque généralement une partie de l’action, ou du personnage qui lui fait face. Angle de prise de vue L’angle de prise de vue détermine le champ visuel, ce qui sera à l’intérieur du cadre. Cadrage Le cadrage au cinéma désigne ce que le cinéaste capture durant la prise de vue.
Film Studies For Free
Some Came Running
香蕉鱼书店 BANANAFISH BOOKS
7月5日新书上架: Long Distance Dialogue II 来自韩国三位摄影师的摄影书项目,香蕉鱼夏天推荐。 6月15日新书上架:Kinfolk #12 盐水特辑 :"没有盐的夏天是不完整的。我们与海和调味品的关系比你想像得更紧密,这可能就是气温一升高,我们便迫不及待奔赴水边纵身其中的原因。唇边留下的一抹盐是在海边度过恣意一天的最好证据。在本期杂志中,我们将介绍更多享受夏日的好方法。" 《池塘》创刊号:painting for the wind, photos/paintings/words by 苏菲 其实想法和设计都非常简单,我把它称为“一个人的一张杂志”,只有8p,可以定期或者不定期出版,记录当下的时间、念头和痕迹。 我的《池塘》是我的一个人杂志,也期待你的! 6月的香蕉鱼,将更多的精力投入在了线下活动里。 6月7、8两日,我们前往北京上海和有着共同理想的朋友们交流谈心,憧憬未来。 6月14日,日本NHK world纪实频道导演来南昌香蕉鱼工作室拍摄我们工作的样子,采访香蕉鱼两位创始人,讨论着关于中国大陆当下年轻人的生存状态。 6月22日,我们受到小宇宙工作室汤溪的邀请,一起去南昌地标书店青苑书店交流以及传播独立出版的概念。 在工作之余,做着香蕉鱼,这个月的生活节奏大致就是我们原来搬来南昌时一直希望出现的完美模样。 然而,这是否就是我想要的? 5月28日:香蕉鱼布袋第二版: 谢谢暐,将纸上的鱼儿腾跃布袋上,带给我的爱与美。 5月4日:今年最理想的状态希望是这样的:双月按部就班的,严格遵守出版计划将四月、六月、八月、十月、十二月远山淡影作品制作完成;而中间的单月,两个人就任意发挥想像力和动手能力捣弄出一些香蕉鱼的周边产品出来。 主题依然是那句slogan啦! 类似这样的小鱼大概会有30多种不同的鱼纹,由香蕉鱼苏菲手绘设计,然后手工丝网印刷在黑和白的棉布袋上。 5月4日:给加餐面包注册了一个instagram账号@pausebreadpress,在那边活跃的朋友们可以关注我们印刷出版的即时动态了。 5月1日:四月远山淡影出版的四本书中人气作家陶立夏的Island Writing已全部售罄! 4月30日:新书上架: 《逢图Phonetograph》by susu7755,毕业于中央美元视觉传达专业的susu,将手机里的照片收集起来制作了自己的第一本个人作品集。 和我们一起期待吧! ——普希金
Screenplay Basics - Scripped - StumbleUpon
A Scripped Compendium by Johnathan Carr Traditional storytelling recounts past events, whereas screenwriting is locked in the present - thus you may not deviate from PRESENT TENSE. You may also be tempted to describe every inch of the world you're creating - don't! Take comfort in the idea that a screenplay is not meant to have any literary value. As you're writing, be mindful to preserve only the most important details: information that will advance the story. At the beginning of a feature film script, often but not always, the first line will be: FADE IN. While you can write a longer ACTION paragraph, think about keeping it under five lines at a time. In the ACTION line, be sure to capitalize SOUND EFFECTS, CAMERA DIRECTION and the first appearance of a speaking CHARACTER. Use a PARENTHETICAL to note an action the speaker is performing while speaking or if you want to indicate whom the speaker is addressing such as addressing a new character in mid-DIALOGUE. Think subtext.
15 Film Production Credits Explained
Ever wonder what all those strange credits are when they roll by at the end of a film? I used to, until I moved to LA, where I started meeting Best Boys and Dolly Grips with their kids when I took my son to the playground—yes, Hollywood, where you meet Gaffers and Armourers at your average Saturday night house party. So I started asking questions, and here's what I've learned: 1. No, this job has nothing to do with explosives or pyrotechnics. 2. Now this job does deal with explosives, of a sort. 3. Though the gaffer manages the entire electrical department, all the guys who run cables and hang lights, his main responsibility is mounting and positioning lights and lighting rigs. 4. Grips are sort of like worker bees. 5. This guy runs the Grips dept and assists the Gaffer. 6. This guy has nothing at all to do with a wedding, unless we're talking something like Wedding Crashers . 7. A dolly grip operates the movie camera dolly. 8. 9. 10. This guy oversees the painting dept. 11. 12. 13. 14.
Le blog des critiques Kristin Thompson et David Bordwell est dédié au cinéma et à ses éléments tertiaires. On y retrouve des suggestions de lecture, des expositions ayant pour thème le cinéma, des critiques (bien sûr!) et des vidéos éducatifs. Ces derniers sont particulièrement riches en informations pouvant être utiles à des étudiants du cégep ou de l'université. by hubertouellet Feb 16