Guide to the OER (Open Educational Resources) for CLIL in primary schools - Clil To use the hyperlinks of this report, you have to unzip the file using the “extract here” command: you have to mantein the same directory structure contained in the zipfile. The Guide to OERs for CLIL in Primary Schools – ZipFile 22 MB If you have not an unzip software installed in your computer, you can download the open source 7-zip software here. The Guide to OERs for CLIL in Primary Schools is a kit of contents resulted from the combined effort of four C4C partners to collect and census 90 Open Educational Resources (OERs) to teach English through CLIL in primary schools (ages 5 to 12 or grades 1 to 6) in a series of European countries, namely: Czech Republic, Italy, Germany, Poland, Portugal, Romania, and Spain. C4C partners surveyed CLIL OERs of good quality in the areas of Science, Mathematics and Geography in order to establish a sound baseline from which to develop the following products targeted at primary school teachers:
EMILE 02.07.2021Nouvelle parution : Pluriliteracies teaching for deeper learning 23.07.2020EMILE, les autres langues que l’anglais, les transitions réussies : une première réunion d’experts en ligne Comment pouvons-nous définir l’EMILE et l’éducation plurilingue ? Dans quels types de projets avons-nous été impliquées dans les domaines de l'EMILE et de l'éducation plurilingue à des différents niveaux d'éducation ? Comment organiserons-nous ce nouveau projet triennal du CELV ? Lors de cette réunion d'experts, réalisée en ligne, (1) nous avons présenté les différents contextes et la façon dont nous percevons le domaine étudié ; (2) nous avons concrétisé l'organisation et la conception du projet ; et (3) nous avons défini ses prochaines étapes. Au cours de cette première année, notre projet vise, entre autres, à En 2021, le projet invitera d'autres experts à une réunion de réseau. Auteure : Petra Daryai-Hansen | Traduction : Evangelia Moussouri En savoir plus
L'EMILE/CLIL en Europe Comment est né le concept d'EMILE en Europe ? Comment nos voisins européens envisagent-ils cet enseignement spécifique et comment le mettent-ils en œuvre dans leurs systèmes éducatifs respectifs ? Cette page vous invite à un Tour de l'EMILE en Europe pour faire le point sur ces différentes questions. L'EMILE en Europe : mise en perspective historique Depuis deux décennies, l'Europe a fait preuve d'un volontarisme exceptionnel en faveur de l'éducation bi-/plurilingue et de l´Enseignement de Matières par l´Intégration d´une Langue Étrangère (désormais EMILE). Carte interactive de l'EMILE en Europe Une Visite d'étude consacrée à l'EMILE/CLIL a été organisée au Centre international d'études pédagogiques (CIEP) avec l'Agence 2E2F. Remarque : ce dossier, fruit d'un travail collaboratif, n'est pas exhaustif. Ressources complémentaires Autres systèmes éducatifs bilingues ou plurilingues L'enseignement des langues vivantes en Europe Trois documents à consulter :
clil & ict - History Skip to main content Create interactive lessons using any digital content including wikis with our free sister product TES Teach. Get it on the web or iPad! guest Join | Help | Sign In clil & ict Home guest| Join | Help | Sign In Turn off "Getting Started" Loading... Towards Quality CLIL -Oliver Meyer´s article of Succesful Planning and Teaching Strategies | Merjanblog In his article of quality CLIL -planning, Oliver Meyer(2010,1) highlights the meaning of planning -not only from the content´s point of view, but from the holistic perspective of the planning process. According to Meyer as well as CLIL researchers around the world (Genesee 1994, Lyster 2010, Swain2002 etc.) there is still, after 50 years of CLIL and Immersion education existence, a lack of appropriate teaching materials and a comprehensive CLIL methodology. Oliver Meyer is working in the field of CLIL education and has created a practical planning tool with deep connections to CLIL theory that enables teachers to develop teaching and learning materials based on Coyles (1999, 2006) 4Cs principles. The 4Cs Framework (Coyle 1999), as Coyle defines in his article (1999) integrates content and cognition and communication and cultures. Meyer has created a CLIL -Pyramid which is based on the 4Cs-Framework. The second stage is called Choice of Media. Like this: Like Loading...
Association Européenne de l'Education : site légèrement ancien Dans cette rubrique, vous trouverez les informations sur les publications de l'AEDE-France et de l'AEDE Téléchargez ici le bon de commande Citoyenneté et citoyenneté européenne Quelques articles et publications sur le thème de l'éducation à la culture de la citoyenneté européenne Apprendre à enseigner l'Europe/Learning to Teach Europe (bilingual EN/FR) - L'école, les élèves et le politique - Culture européenne - Jeu de piste à travers les disciplines - Education et formation - Rapports OCDE et UNESCO - EuroCit, éduquer aux valeurs de la citoyenneté européenne Les principales leçons de PISA 2012 pour la France Téléchargez ici l'article de Bernard HUGONNIER, maitre de conférences à Sciences-Po, adhérent de l'AEDE-France. Communiqué de presse - Programmes d'histoire en 3ème Téléchargez ici le communiqué de presse de l'AEDE-France de septembre 2013, suite à la suppression du chapitre sur l'histoire de la construction européenne des programmes de troisième. Refondons l'école de la république...
CLIL Cascade Network CCN is about collaboration: sharing of ideas, experiences and resources. CCN Info CLIL 2010 Proceedings Arena Vidipedia - The Video Encyclopedia E-CLIL Games Welcome to the UWS E-CLIL Games Engine. The UWS e-CLIL Games Engine has been developed to provide teachers of CLIL (Content and Language Integrated Learning) with an easy-to-use tool that will allow them to create simple educational games in one or more languages that their students can play online. Games created by teachers are freely available for other teachers to use and adapt to suit their own teaching purposes. Teachers can select the games that they want their students to play from the growing list of games that the platform will support. The UWS e-CLIL Games Engine has two main sites: For Students: The student site holds all the games that a teacher wants a student to use. Selecting from all the previously created, available games on the platform (teacher site) Creating new games for the student (by the teacher on the teacher site). For Teachers: