Principles behind the Agile Manifesto
We follow these principles: Our highest priority is to satisfy the customer through early and continuous delivery of valuable software. Welcome changing requirements, even late in development. Agile processes harness change for the customer's competitive advantage. Deliver working software frequently, from a couple of weeks to a couple of months, with a preference to the shorter timescale. Business people and developers must work together daily throughout the project. Build projects around motivated individuals. The most efficient and effective method of conveying information to and within a development team is face-to-face conversation. Working software is the primary measure of progress. Agile processes promote sustainable development. Continuous attention to technical excellence and good design enhances agility. Simplicity--the art of maximizing the amount of work not done--is essential. The best architectures, requirements, and designs emerge from self-organizing teams.
Méthode agile
En ingénierie logicielle, les pratiques agiles mettent en avant la collaboration entre des équipes auto-organisées et pluridisciplinaires et leurs clients[1]. Elles s'appuient sur l'utilisation d'un cadre méthodologique léger mais suffisant centré sur l'humain et la communication[2]. Elles préconisent une planification adaptative, un développement évolutif, une livraison précoce et une amélioration continue, et elles encouragent des réponses flexibles au changement[3],[4]. Fondements[modifier | modifier le code] Le Manifeste pour le développement agile de logiciels est un texte rédigé aux États-Unis en 2001 par dix-sept experts du développement logiciels. Les quatre valeurs du manifeste agile ont été déclinées en douze principes afin d'aider opérationnellement les équipes qui souhaitaient les suivre. Historique[modifier | modifier le code] L'article doit être débarrassé d'une partie de son jargon (novembre 2016). Apparition du terme « agile »[modifier | modifier le code] En voici la liste :
Manifesto for Agile Software Development
Cours sur les pratiques et outils de génie logiciel, conception / modélisation et gestion de projets informatiques
Né de la fusion des méthodes objet dominantes (OMT, Booch et OOSE), puis normalisé par l'OMG en 1997, UML est rapidement devenu un standard incontournable. UML n'est pas à l'origine des concepts objet, mais il en en donne une définition plus formelle et apporte la dimension méthodologique qui faisait défaut à l'approche objet. Le but de cette présentation n'est pas de faire l'apologie d'UML, ni de restreindre UML à sa notation graphique, car le véritable intérêt d'UML est ailleurs ! En effet, maîtriser la notation graphique d'UML n'est pas une fin en soi. Ce qui est primordial, c'est d'utiliser les concepts objet à bon escient et d'appliquer la démarche d'analyse correspondante.
Manifeste agile
Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. Le Manifeste agile est un texte rédigé par 17 experts du développement d'applications informatiques sous la forme de plusieurs méthodes dites agiles. Ces experts estimaient que le traditionnel cycle de développement en cascade ne correspondait plus aux contraintes et aux exigences des organisations en évolution rapide. Introduction[modifier | modifier le code] De cette réunion devait émerger le Manifeste agile, considéré comme la définition canonique du développement agile et de ses principes sous-jacents[1]. Le Manifeste agile est constitué de 4 valeurs et de 12 principes fondateurs. Le Manifeste Agile débute par la déclaration suivante (traduction) : Les 4 valeurs[modifier | modifier le code] Nous découvrons de meilleures approches pour faire du développement logiciel, en en faisant nous même et en aidant les autres à en faire. Les 12 principes[modifier | modifier le code] Résumé de la mise en pratique[modifier | modifier le code] Méthode agile
Scrum, Agilité et Rock'n roll
Mike Cohn
Mike Cohn, 2013 He has served as Vice President of Development at four different companies that successfully employed agile concepts and strategies and been a technology executive in companies of various sizes, from start-up to Fortune 40. Cohn is the author of Agile Estimating and Planning, User Stories Applied for Agile Software Development and Succeeding with Agile: Software Development using Scrum, as well as books on Java and C++ programming[4] and articles for Better Software, IEEE Computer, Software Test and Quality Engineering, Agile Times, Cutter IT Journal, and the C++ Users' Journal. He is also the editor of the Addison-Wesley Mike Cohn Signature Series of books. Cohn was a Keynote Speaker on ADAPTing to Agile for Continued Success at the Agile 2010 Presented by the Agile Alliance.[5] In 2012, Cohn was named #1 in The Top 20 Most Influential Agile People.[6] Publications[edit] Mike Cohn (2004). Online Presentations[edit] References[edit] External links[edit] Mike Cohn's Homepage
Agile software development
Agile software development is a set of principles for software development in which requirements and solutions evolve through collaboration between self-organizing,[1] cross-functional teams. It promotes adaptive planning, evolutionary development, early delivery, and continuous improvement, and it encourages rapid and flexible response to change.[2] Agile itself has never defined any specific methods to achieve this, but many have grown up as a result and have been recognized as being 'Agile'. The Manifesto for Agile Software Development,[3] also known as the Agile Manifesto, was first proclaimed in 2001, after "agile methodology" was originally introduced in the late 1980s and early 1990s. History[edit] Incremental software development methods trace back to 1957.[6] In 1974, E. The Agile Manifesto[edit] In February 2001, 17 software developers[12] met at the Snowbird resort in Utah to discuss lightweight development methods. Agile principles[edit] Evolutions[edit] Overview[edit] RAD[edit]
L'Extreme Programming
Depuis les débuts de l'informatique commerciale dans les années '60, plusieurs méthodologies de développement de logiciel ont vu le jour. Le modèle en cascade et ses dérivés ont connu un grand succès, mais leur lourdeur et rigidité sont de sérieux handicaps. Extreme Programming propose de remplacer certaines notions acquises par des idées révolutionnaires, et de rendre le développement de logiciel efficace et agile. I-A. L'histoire du développement de logiciels est intimement liée à l'histoire de l'industrie informatique. I-B. Le transistor a été inventé en 1948, et l'ordinateur sous sa forme actuelle existe depuis les années '50. Les années '70 ont vu l'apparition des langages C, Pascal et Basic, de Unix, du circuit intégré, de Apple, Intel et Microsoft, et des premiers micro-ordinateurs. I-C. Des méthodologies de développement sont apparues à différents moments durant la révolution informatique. I-D. II-A. II-B. Le graphique présente le coût du changement d'après XP. III-A. III-B.
Visualizing Agile Projects using Kanban Boards
In Agile projects, it's a common practice to visualize and share project status in “big visible charts” on a wall of the project room. Lean systems also use such devices. "Kanban," in Japanese means, loosely translated, 'card or sign'. In a Lean production system, Kanban is a method which uses standard units or lot sizes with a single card attached to each. A new card is "pulled" into the system only when the work represented by an "in progress" card is completed.. In this paper, I explore visualization methods found widely in agile projects these days, and then propose using Kanban Boards to organize three viewpoints (Time, Task, and Team) so that the whole team understands the current status of the project and can work in an autonomous, motivated and collaborative manner. Visualization in Agile Projects XP has a practice called “informative workspace” where you can see how the project is going on at a glance [Beck05]. Figure 1: Task Kanban Board Figure 2: Feature Kanban Board 1. 2.