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The Teacher's Guide To Badges In Education

The Teacher's Guide To Badges In Education
What encourages students to do well in school? Often, it comes down to grades. Many students will work harder in order to earn a higher grade. Unfortunately, some students are not motivated by grades. Cub Scouts and Girl Scouts Boys and girls in the scouting program earn patches for three things: progressing through the scouting program, attending a special event, or accomplishing a specific goal. The patches are a source of pride to the scout who earned them, and they are a way to show off what they have accomplished to others. The values of every organization change, and when that happens new badges are created to encourage members to gain those skills. The Use Of Badges In The Military The Scouts’ use of badges was borrowed from the military which has been utilizing badges for hundreds of years. Video Game Achievements Badges from the video game Crysis – via MadMagnet Video games award badges, too, in a very similar way to the Scouts and the military. Targets Specific targets. Badges? Related:  explore

net.educause.edu/ir/library/pdf/eli7085.pdf Easyclass - A Free Multilingual Online Course Management System Easyclass is a newer entry into the online course management market. When it comes to user interface, Easyclass lives up to its name by being quite easy to use. I was able to create a course in Easyclass in less than five minutes and at no point in that time was I wondering what to do next. On Easyclass you can host classroom discussions, post assignments, post resources for students, and deliver online quizzes to your students. To get started on Easyclass you create a class and either invite members or tell all of your students to visit the site and enter a class ID code. Easyclass discussions and assignments allow you to post notes to the whole class. Through the quizzes option in Easyclass, you can create multiple choice, true/ false, or essay quizzes. Applications for Education If you don't currently have your course materials online and or don't have an online discussion component to your courses, give Easyclass a try.

Gamify Your Class Level III: Badges “Badges ruin students’ intrinsic motivation to learn!” I hear this or a similar intrinsic vs. extrinsic motivational worry every time I talk about Gamification. What people are trying to say is that they are worried about the Overjustification Effect. The Overjustification Effect is a real thing. 1. 2. 3. 4. 5. 6. Schoology’s Badges Display 7. 8. 9. 10. It is clear that intrinsic vs. extrinsic motivation isn’t black and white, but gray. Until Next Time Like this: Like Loading... Blended-learning : Définition Définition du Blended-Learning Le Blended-learning (également appelé formation mixte) est un dispositif de formation alliant différents modes de formation, afin d’offrir à l’apprenant le moyen de formation le plus complet du marché. Le mot « Blended learning » vient de l’ anglais: « blend » qui signifie mélange, et « learning » signifie apprentissage. Le Blended learning permet donc d’associer des cours d’anglais par téléphone, des cours d’anglais online, des mail lessons, du mobile learning, des cours d’anglais particuliers en face-à-face et encore des cours d’anglais collectifs. Domaines de formation en Blended-learning Le Blended-Learning est largement utilisé et recommandé dans le cadre de formation linguistique puisqu’il permet d’allier théorie et pratique. Selon Telelangue, l’un des leader de la formation en langue à distance, le blended learning linguistique permettrait un gain d’efficacité de 30 à 50% supérieur aux cours traditionnels pour un coût bien inférieur. Rapidité :

Papier + Tablette et/ou téléphone portable = Interaction en réalité augmentée | Chromville : Application éducative basée sur la réalité augmentée par le jeu. L'aventure 3D et vos peintures prennent vie ! Cinq villages : Firecity, Stonetown, Groenland, Waterville et Cloudskingdom Peindre après impression et jouer avec vos amis et votre famille pour découvrir tous les mystères interactifs de cette aventure. Applications pour IOs et Google Play. Le site Web : Mode d'emploi en vidéo : How to use Chromville app from Chromville on Vimeo. Un autre outil avec des utilisations pédagogiques : L’idée dernière Aurasma est très simple. Aurasma Studio : (inscription gratuite, si vous êtes nouveau create account) Pourquoi Aurasma Studio ? Voir des utilisations en éducation : Un tutoriel, et des ressources, liens en éducation en anglais : Voir vidéo utilisation pédagogique lors d'une sortie scolaire :

Badges numériques ouverts en éducation Thème Ce laboratoire de la Vitrine technologie-éducation (VTÉ) sur les badges numériques ouverts (Open Badges) vous a été proposé en collaboration avec : Au printemps 2014, la VTÉ et Mozilla s'alliaient pour promouvoir l'utilisation des badges numériques ouverts (Open Badges) en éducation au Québec. À la suite de nos appels, plusieurs institutions nous ont signalé leurs initiatives. Ainsi, des réflexions étaient déjà en cours au Département de la reconnaissance des acquis et des compétences (RAC) de Champlain College Saint-Lambert. De son côté, le Département de la formation continue et des services aux entreprises du Collège de Bois-de-Boulogne nous déclarait reprendre sa réflexion à ce sujet. Objectifs Les laboratoires de la Vitrine technologie-éducation (VTÉ) sont des espaces de découverte et d'exploration des technologies émergentes et des nouvelles façons d'enseigner où se cotoient chercheurs, praticiens et fournisseurs de solutions, tant du domaine public que privé. Aperçu Public visé

Peer instruction Peer Instruction is an evidence-based, interactive teaching method developed by Harvard Professor Eric Mazur in the early 1990s.[1] Originally used to improve learning in introductory undergraduate physics classes at Harvard University, peer instruction is used in various disciplines and institutions across the globe. It is a student-centered approach that involves flipping the traditional classroom by moving information transfer out and moving information assimilation, or application of learning, into the classroom. Research demonstrates the effectiveness of peer instruction over more traditional teaching methods, such as pure lecture.[2] Peer instruction is now used in a range of institutional types[5][6] across the globe[7][8] and in many other disciplines, including philosophy,[9] psychology,[10] geology,[11] biology,[12] math,[13] computer science[14] and engineering.[8] References[edit] External links[edit]

15 Technologies That Were Supposed to Change Education Forever Gotta give them credit, they were pretty much right on the money in most cases. 1. Electrified Books at the Turn of the 20th Century - "machines that translated books into audio" - Audio books. 2. Gyroscopic Cars in 1912 - "distance will be annihilated with the rise of new transportation technologies" - Pretty much true, even if not via gyroscope cars or pressure tubes. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. Badge numérique Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. Des informations de cet article ou section devraient être mieux reliées aux sources mentionnées dans la bibliographie, sources ou liens externes (indiquez la date de pose grâce au paramètre date). Améliorez sa vérifiabilité en les associant par des références à l'aide d'appels de notes. Ce concept déjà reconnu sous des formes plus traditionnelles peut servir comme outil de motivation et de récompense et même d’attestation électronique pour un travail ou une activité accomplis par un internaute. Autres appellations[modifier | modifier le code] Les badges numériques sont aussi appelés : digital badges - appellation anglaise ;insignes ouverts (open badges) - fondation Mozilla. Historique[modifier | modifier le code] L’origine des badges numériques se trouve dans les badges attribués par les clubs sportifs, les associations de jeux et même le mouvement scout. Voici quelques utilisateurs importants des badges numériques : Le Web 2.0. Seely Brown, John.

Les classes inversées, vers une approche systémique (2) Ce texte est issu de la journée d’étude, « Apprendre et enseigner à l’ère numérique », qui s’est tenue au Collège des Bernardins le 6 octobre 2016. Dans notre première contribution, nous avons essentiellement présenté et commenté la version originale de la classe inversée. Selon les pratiques observées et nos recherches, nous avons cependant constaté auprès d’enseignants à différents niveaux, de l’école primaire à l’enseignement supérieur, une émergence d’une large variété de classes inversées orientées vers une prise en charge de plus en plus grande de l’apprentissage par l’apprenant lui-même. Pourrait-il en être autrement ? Il y aurait donc différentes façons de mettre en place la classe inversée ? Nous avons ainsi proposé sur notre Blog dès 2014 et dans notre livre consacré aux classes inversées, une extension du concept initial de classe inversée. Mais, en fait, qu’est-ce qui est inversé dans ces classes inversées ? Le Type 1 concerne principalement la mise à distance des contenus.

3 Ways To Use Data In The Classroom The phrase “using data to drive instruction” is showing up everywhere in education circles lately. Particularly with the incorporation of the Common Core State Standards, and new standardized tests and teacher evaluation systems, the way that teachers use data is becoming more and more important. But what exactly does it look like in the classroom? And how can technology help make the process more manageable? Using data in the classroom doesn’t have to be as intimidating as it sounds. My favorite way to use data in my eighth grade English Language Arts classroom is to use formative assessment data to drive instruction and for intervention. Take a Poll Online polling systems are an excellent resource for teachers. Clearly, my students wanted to review using topic and concluding sentences to connect ideas. I was able to project student responses and use them to help students see what effective topic and concluding sentences look like. Use a Quick Quiz to Drive Instruction

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