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The guide to sound effects

The guide to sound effects
I like to think of such sounds as having two general components: a ‘defining’ one, and an ‘impact’ one. The defining one is what sounds up front and tells the listener what the sound is, especially if combined with picture. The impact one can be anything at all, designed only to pump up the sound to hyper-real. For defining sounds, simply record what things really are: For a face slap for example, record a real slap, hand clap, slap on thigh, etc. For a body kick, record a fist on chest thud, etc. For impact sounds, anything goes. Other purely impact sounds: kick drum, fist-pound on closet door (tapered), car door slam (tapered), kicked or stick-hit cardboard box, leather belt snap, whip crack, etc. In my opinion, especially what I’m loosely calling the “impact” component can and often should be gain-maximized and mixed with the “defining” so that the defining is still the part that gives the information as to what the sound is. - Clint Bajakian Related:  Useful

Foley artist A Foley artist at work Foley is the reproduction of everyday sound effects that are added to film, video, and other mediums in post-production to enhance audio quality.[1] These reproduced sounds can be anything from the swishing of clothing and footsteps to squeaky doors and breaking glass. The best foley art is so well integrated into a film that it goes unnoticed by the audience.[2] It helps to create a sense of reality within a scene. Without these crucial background noises, movies feel unnaturally quiet and uncomfortable. Foley artists recreate the realistic ambient sounds that the film portrays. The props and sets of a film do not react the same way acoustically as their real life counterparts.[2] Foley sounds are used to enhance the auditory experience of the movie. The term "Foley" is also used to describe a place, such as Foley-stage or Foley-studio, where the Foley process takes place. An early sound effects man (right) adding effects to a live radio play in the 1920s. Notes

Tendances du Web design à oublier en 2014- Le Blog Officiel de Wix.com 2014 s’annonce comme une année de prospérité pour le Web design. Les professionnels de l’industrie s’attendent à une déferlante de concepts innovants autant en termes de graphisme qu’en matière de navigation. Comment faire le tri entre les tendances qui continueront de fleurir et celles qui finiront dans les oubliettes de la Toile ? Le web design est un art (et une science) qui connaît une évolution permanente et dynamique. Des pages en pagaille Les sites qui présentent un nombre de pages incalculable et du contenu en quantité démesurée sont progressivement en train d(e s)’échouer sur le Web. Les rubans du bonheur Il est vrai que les rubans décoratifs ont connu un franc succès ces deux dernières années. Les images libres de droits édulcorées Si vous désirez que vos visiteurs puissent s’identifier avec votre site, évitez d’utiliser des images libres de droits insipides. Le style “journal” Skeuomorphisme Le skeuomorphisme est une tendance lancée par Apple il y a déjà quelques années.

Le vrai prix du design musical - DESIGNMUSICAL.COMDESIGNMUSICAL.COM Une question d’autant plus épineuse que certains prestataires font preuve d’une transparence toute relative dans ce domaine. Évidemment, sur cette problématique de nombreuses variables entrent en compte. Globalement tout dépend de l’ampleur du chantier, qui lui-même se définit en fonction de la maturité de la marque à envisager sa prise de parole. Entre également en ligne de compte la méthodologie appliquée par le prestataire en charge du design musical de la marque. Trois types de travaux différents mais complémentaires sont identifiables. En amont de la création musicale identitaire, la part de consulting que certains jugent secondaire mais qui s’avère clairement créatrice de valeur dépend de la complexité du contexte dans lequel la marque évolue. Ensuite, bien sûr, la phase de création elle-même. Passé ce stade, il s’agit de préciser les déclinaisons qui seront nécessaires pour la mise en œuvre de l’identité sonore. Justement, passons aux choses sérieuses.

A New, Moldy Approach To Impact Sound Effects By French Sound Design Duo | A Sound Effect Game sound de­signer Fred­eric De­van­lay and film sound de­signer Cedric De­nooz have joined forces to re­lease ‘Wood Im­pacts’, a brand-new sound ef­fect li­brary fea­tur­ing more than 1600 im­pact sounds. Fred­eric has pre­vi­ously done SFX li­braries such as Cy­ber­storm, win­ner of Music Tech’s Best Sound Li­brary 2013 Award – but this is the team’s first in­de­pen­dent re­lease. I’ve spo­ken with them about indie sound ef­fects and the mak­ing of their new re­lease: Hi Fred and Cedric, please in­tro­duce your­selves Fred De­van­lay: I’m a sound de­signer and the CEO of Big Wheels Stu­dio, based in Paris. I’ve made sev­eral col­lec­tions for Zero-G, like Cy­ber­Storm, Deep Im­pact and Per­cep­tion Cin­e­mas­capes – but this is my first indie SFX re­lease with Cedric. Cedric De­nooz: I’ve been work­ing as a sound ed­i­tor and sound de­signer for movies since 2001. What made you get in­volved with indie SFX cre­ation? Could you share some de­tails on your new li­brary? Please share this:

Elf Ears, Custom-made in Silicone Rubber: 9 Steps (with Pictures) While costume shops have been selling foam latex pointed ears for some time, their generic one-size-fits-all shape means a standard and relatively bulky set of points which can never completely blend with a human’s natural earlobes. The extra-soft and porous nature of foam latex also means the ears are limited to a few applications before giving in to the stresses of repeated use. In this Instructable you will learn how to make your own custom-fit set of pointed elf ear appliances from two-part silicone rubber, a non-porous material which can be glued, applied, removed, cleaned, and reused many, many times. I have been using the same pair for a few years now, so if you are attentive and careful, your ears could last indefinitely. Edit: The silicone rubber I am using here is Douglas & Sturgess brand SR-1610. Smooth-on makes rubbers with comparable properties for their Dragon Skin line. I make my ears at TechShop.

Foley Tendances du Web design pour 2014 - Le Blog Officiel de Wix.com Maintenant que les vacances sont définitivement derrière nous, il est temps de reprendre les affaires. Nous vous avons récemment donné quelques tuyaux vous permettant de donner un coup de pouce au marketing votre entreprise. Cet article vous informe sur un autre sujet essentiel à votre réussite: le design de votre site Web. Si vous souhaitez que votre site ait un look ravageur pour débuter l’année, connaître les tendances du Web design en vogue vous sera indispensable. Adieu Skeuomorphisme, place au Flat design C’est quoi ce charabia ? Cette tendance au nom imprononçable devait principalement son succès à la popularité grandissante des différents produits Apple qui déferlaient sur le marché. L’ascension du Flat design ne fait désormais plus aucun doute : même Apple a modifié le design de son iOS7 pour lui offrir un look épuré et « plat ». Utilisation de couleurs et d’icône simples Grands espaces, grands textes, grandes images Des galeries grid dynamiques

From Gladiators to Bog Bodies: How inventive, evocative museum sound design is created today: This summer, I got the chance to visit the Moesgaard Museum (MOMU) in Aarhus, Denmark – a recently-rebuilt, state-of-the-art, and highly-praised museum dedicated to archaeology and ethnography. One of the things that really impressed me was the sound – it was incredibly effective at setting the scene, telling stories and bringing everything to life. And thankfully, I can now share the story behind those sounds, in this special feature on museum sound, written by MOMU composer and sound designer Soren Bendixen. Here, he shares how museum sound is created today, and gives you some real-world examples of how he’s using sound to bring history (and in some cases, the dead!) back to life: Written by Soren Bendixen, photos by Foto/ Medie Afdelingen, Moesgaard Museum, Jacob Gonge Due For the past 6 years I have mainly worked as a composer and sound designer for cultural heritage museums in Denmark. The sonic element As a composer, I have always been fascinated by the sonic element. My Workflow 1.

LARA HAWKER - A detailed look at how I molded my prosthetics for... Théorie du complot, intox ... J'éduque mes élèves à discerner les vraies infos sur le net Les jeunes sont les plus exposés aux dangers du net. (Balint Szlanko/AP/SIPA) Apprendre à se repérer sur la toile avec un esprit critique pour devenir des e-citoyens avertis, qui consomment et produisent des informations de manière responsable, sans se faire berner ni manipuler : tel est l’enjeu d’un projet inédit d’éducation aux médias que je viens d’expérimenter auprès d’enfants de 10-11 ans. Des clés indispensables pour naviguer sur le net. Mes élèves se sont donnés à fond dans ce projet Jeudi dernier a eu lieu une cérémonie de remise des diplômes "d’apprenti hoaxbuster". Au cours des huit séances de 1h30, ils se sont tous, sans exception, donnés à fond dans mon projet "info ou intox sur internet, comment faire la différence ?". Même les vendredis, veille de vacances, ou jour d’éclipse, ils sont restés attentifs et ont vécu intensément cette expérience. Les résultats concluants des évaluations prouvent que l’on peut aborder cette problématique avec des enfants aussi jeunes.

Painting silicone | PS Composites You may be trying to paint on silicone prosthetics, props, or you may just want to figure out a way to get paint to adhere to the silicone caulk that is sealing the edges of your exterior windows. Either way, the process is pretty much the same. Because paint doesn’t stick very well to silicone, certain preparation techniques are required to encourage paint adhesion. If you need to paint silicone rubber, you need to learn these techniques before you get started. The first step is to clean the silicone thoroughly of any grease or release agent that may still be on the silicone. Do this by wiping the silicone down with a solvent such as isopropanol (IPA), acetone, or delimolene (orange solvent). As silicone is flexible it is important that the paint has the same flexible quality. When painting silicone to look like skin (prosthetics or creature effects), it is a good idea to paint with more of a thin mix and to apply the paint in layers.

Table ronde Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. La Table ronde est, dans la légende arthurienne, la table légendaire autour de laquelle se réunissent le roi Arthur et ses chevaliers, dits « Chevaliers de la Table ronde ». Le premier auteur à la mentionner est Wace, auteur normand, qui dans son Roman de Brut (1155) parle d'une table construite sur ordre d’Arthur afin d'y réunir ses meilleurs chevaliers. Elle est un symbole de paix et d'égalité, car il ne peut y avoir de préséance autour d'une table ronde : « C’est pour les nobles preux seigneurs qui l’entouraient et qui tous se croyaient meilleurs les uns que les autres — et l’on aurait eu bien du mal à désigner le pire — qu’Arthur fit la Table ronde, cette table sur laquelle les Bretons racontent tant de fables. Selon les auteurs, le nom et le nombre de chevaliers pouvant s’asseoir autour de la table varie ; Chrétien de Troyes parle d‘une trentaine, Layamon de 1 600. Pourquoi une table ronde ? Table ronde à Winchester.

Contact Us – Exchange The Science & Entertainment Exchange (The Exchange) is based in Los Angeles and has its offices on the campus of UCLA at the California Nanosystems Institute. All consultation queries should be directed to the LA headquarters of The Exchange. Rick Loverd, Program Director The Science & Entertainment Exchange, National Academy of Sciencesrloverd@nas.edu 844-NEED-SCI (844-633-3724) Amy Brown, Program Coordinator The Science & Entertainment Exchange, National Academy of Sciencesaebrown@nas.edu 844-NEED-SCI (844-633-3724) Sachi Gerbin, Senior Program Assistant The Science & Entertainment Exchange, National Academy of Sciencessgerbin@nas.edu 844-NEED-SCI (844-633-3724) Because The Exchange is a program of the National Academy of Sciences’ Office of Communications, additional resources and staff support are routinely provided from our home office in Washington, DC.

S’informer et communiquer sur internet et les réseaux sociaux - Circonscription Montpellier Nord "Donner des clés aux élèves pour décrypter la presse écrite (imprimée et en ligne) et faire la différence entre vraies et fausses informations qui circulent sur le web, tel est l’enjeu d’une séquence que vient de concevoir Rose-Marie Farinella, enseignante à l’école primaire de Taninges et ex-journaliste." Sur le site de l’Inspection Nationale de Cluses, cette enseignante propose une progression qu’elle a expérimentée dans une classe de CM2, dont l’objectif est "d’amener les élèves à devenir des « e-citoyens » responsables et avertis pour éviter de se faire berner et manipuler." Elle met toute la séquence (subdivisée en 8 séances) à disposition : la progression détaillée, les exercices et traces écrites pour les élèves, les bilans des séances avec des photos ainsi que des enregistrements. Par ailleurs, le site belge « Enseignement.be » propose également un guide pour apprendre aux jeunes à maîtriser internet.

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