Introduction to HTML St Jozef Achterveld Linguagens de programação. O que são e para que servem? O que é uma linguagem de programação? Uma linguagem de programação é um método padronizado para expressar instruções para um computador, ou seja, é um conjunto de regras sintáticas e semânticas usadas para definir um programa de computador. Uma linguagem permite que um programador especifique precisamente sobre quais dados um computador vai atuar, como estes dados serão armazenados ou transmitidos e quais ações devem ser tomadas sob várias circunstâncias. Para que servem as linguagens de programação? Você já deve ter ouvido falar em algo como “o computador é burro” por ai, não é mentira, um computador só é capaz de entender Sim e Não (para ser mais especifico, 1 e 0 ) e efetuar uma sequencia de passos programados via hardware, pra resumir isso, todas as instruções dadas a um computador são sequências numericas compostas por 0 e 1 (Ex: 01101100). Linguagens Compiladas Linguagens interpretadas Linguagens de alto nível Linguagens de baixo nível
Jong Katholiek Designing Culture Want to hear a really pretentious definition of design? Probably not, but I have to listen to this stuff almost constantly and misery loves company, so here it is: “Giving form to culture.” I hear people actually say those words from time to time, and it never puts me in a particularly good mood. My other beef is that the above definition is delusional. The reality is that most designers work under some pretty heavy constraints: There’s a client or employer who gives them a mandate and makes the final call on what will actually be manufactured, printed or constructed. But despite the limited influence that designers themselves are able to exert over culture at large, design as a practice plays a central role in cultural reproduction. Industrial design in particular has been especially important in the creation and maintenance of class divisions. Who would be good for such a job? All of that, though, is only what goes on in the factory and the studio.
St. Paulus Geloofsgemeenschap Na het fusiebesluit van het Bisdom Utrecht bestaat de Paulusparochie niet meer als zelfstandige parochie maar leeft zij verder als Paulusgeloofsgemeenschap, onderdeel van de nieuwe Sint Lucasparochie. Verder bestaat de Sint Lucasparochie uit de geloofsgemeenschappen Sint Jozef Leusden, Sint Jozef Achterveld, Sint Catharina Barneveld en Voorthuizen, Sint Catharina Nijkerk, De Goede Herder Ermelo en Maria zuivering Putten. Deze fusie heeft uiteraard organisatorische en personele consequenties. De Paulusgeloofsgemeenschap Hoevelaken , voorheen de Paulusparochie, is deze website gestart om, op de eerste plaats, alle leden van onze gemeenschap te informeren over zaken die voor hen belangrijk kunnen zijn. Bezoek Adres: Pauluscentrum, De Veenslag 1, 3871 NG HoevelakenCorrespondentie Adres : Paulusgeloofsgemeenschap, Postbus 102, 3870 CC Hoevelaken
Principais passos para o planejamento de um site Um desafio para quem faz a gestão de projetos de web é visualizar desde o início o que a demanda representa em sua totalidade. Por isso, é interessante ter em mente, de forma clara, todas as etapas desde a concepção da ideia, o planejamento, passando pelo lançamento, o ciclo de atualização e a manutenção evolutiva. Esse artigo pretende detalhar as atividades essenciais para pensar em uma ação interativa de alta complexidade, como a construção de um site ou de um portal, servindo como uma referência para quem precisa participar de tarefas dessa natureza e ainda não tem a experiência necessária. Obviamente, em comunicação não existe receita de bolo. Portanto, é importante sempre pesquisar mais sobre o assunto para alcançar melhores resultados. Diagnóstico A primeira etapa para começar a se pensar em um site é o diagnóstico. Entendimento da demanda. Entendimento da necessidade do público. Qualquer insumo que afira a opinião externa pode ter utilidade na fase de levantamento. Benchmarking.
What is Web Designing The Internet has redefined the borders of our modern world. Big or small companies now have customers all across the globe. Small or Big businesses houses, groups and non-profit organizations are providing an infinite array of information to a widespread audience. The possibilities are endless through effective and efficient Web Design. Web Design is an art of content presentation to an end user through World Wide Web. In the digital world websites emerge as a significant tool that not only help the companies to find their target audience but also help in tapping desired customers while seating remotely. This information technology based communication design helps you to place your products to global customer with details of the placed products relatively at low cost. Website utilizes multiple disciplines such as animation, graphics, interaction design, and information architecture while giving digital corporate identity to your business.
O que é Design Gráfico? O que um Designer Gráfico faz? Modena Design, Blumenau "Design Gráfico não é só um belo desenho. Design Gráfico é um belo desenho, com um sentido e uma tarefa a cumprir." Chico Homem de Melo O Design Gráfico é um processo técnico e criativo que utiliza imagens e textos para comunicar mensagens, idéias e conceitos. O trabalho dos Designer Gráfico está inserido no cotidiano da sociedade através de marcas, logotipos, símbolos, embalagens, livros, jornais, revistas, posters, folhetos, catálogos, folders, placas e sistemas de sinalização, camisetas, aberturas e vinhetas de cinema e televisão, web sites, softwares, jogos, sistemas de identidade visual de empresas, produtos e eventos, exposições, anúncios etc. Primeiramente, ele estuda e conhece questões relacionadas à profissão, como cores, tipografia, produção gráfica, meios de comunicação, marketing, semiótica, ergonomia, entre outras tantas necessárias. "Nem tudo que está impresso é design.
As cores no design gráfico :: Magári Comunicação Dentre os meios de comunicação humana, o visual é o único que não possui um conjunto de critérios definidos. Diante do desafio do alfabetismo visual vem sendo mantida uma postura de ignorância do assunto. No design gráfico a cor é fundamental, quando bem usada torna-se um grande atrativo e proporciona muita eficácia na comunicação visual. Porém muitos profissionais e estudantes desconhecem essa importância e escolhem as cores levando em conta apenas o seu senso estético. As cores podem transmitir informações através de várias associações como: psicológica, fisiológica e sinestésica. O psicólogo alemão Wundt estabeleceu a divisão fundamental das cores em quente e frias. A cor não intervém somente por si própria, mas também conforme a sua “situação”. Em qualquer criação, impressa ou não, a função da cor deveria ser levada mais a sério e usada adequadamente pelos designers gráficos. A sintaxe visual existe, e é muito complexa. Texto escrito por Rodrigo Fornasaro
10 Top Photography Composition Rules There are no fixed rules in photography, but there are guidelines which can often help you to enhance the impact of your photos. It may sound clichéd, but the only rule in photography is that there are no rules. However, there are are number of established composition guidelines which can be applied in almost any situation, to enhance the impact of a scene. These guidelines will help you take more compelling photographs, lending them a natural balance, drawing attention to the important parts of the scene, or leading the viewer's eye through the image. Once you are familiar with these composition tips, you'll be surprised at just how universal most of them are. Rule of Thirds Imagine that your image is divided into 9 equal segments by 2 vertical and 2 horizontal lines. Doing so will add balance and interest to your photo. Notice how the building and horizon are aligned along rule-of-thirds lines. Balancing Elements Leading Lines The road in this photo draws your eye through the scene. Depth
Brightness, Contrast, Saturation, and Sharpness Background At first glance, it might seem that doing an article on the four most common image controls would be a waste of time. After all, brightness, contrast, saturation, and sharpness are often thought to be the simplest controls as they've been around as long as the color TV. People often overlook the fact that all four are related, however, and changing any one of them can change the other three. Brightness Brightness is generally thought to be the simplest in concept. In figure 1 above, we have increased brightness on the right half of both the B/W and color images. If we had made a more drastic change such as the one shown in figure 2 where we added even more brightness, we may have clipped the white/red spokes in the wheel which would have affected contrast, saturation, and sharpness! Contrast Contrast is defined as the separation between the darkest and brightest areas of the image. In figure 3, we have added contrast to the right half of both images. Saturation Sharpness Summary
Digital Photography 101: The basics of color theory Can you imagine a world without color? It's such an intrinsic part of our lives that sometimes we don't even notice it. We only stop to think about color when we encounter a particularly jarring or particularly pleasing combination. But for a good photographer, color is a integral part of the constant image processing we do in our heads. We don't just see a composition in terms of lines and shapes; we see the colors in it and the way they work in harmony or opposition. It's well known that color can affect mood and, like particular shapes and lines, can be used to evoke feelings of calmness and serenity or of tension and passion. Defining colorFirst, a bit of technical explanation. Hue is the color part of color. Hue can be adjusted in image editing software such as Photoshop or Gimp. You're probably familiar from childhood art classes with the traditional primary colors of red, yellow, and blue -- those reflected light colors are known as painters' primaries. Enough technical talk!