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All Product Backlog and User Story Management Tools for Agile an

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PM Hut » Blog Archive » Schedule Questions: Pair Programming and July 31, 2007 | Author: PM Hut | Filed under: Agile Project Management, Scheduling, Time Management Schedule Questions: Pair Programming and the PNR Curve By Mike Griffiths Converting effort estimates into project durations and team sizes is an important part of project planning. How this is done varies from project manager to project manager, to some it is an art, others a science, and to many a case of living with everyday constraints. If your initial project estimates indicate 72 person months of effort how do you best resource it? 1 person for 72 months? Intuitively we know that 1 person for 72 months might work (providing they had all the right skills) but typically business wants the benefits of a project as soon as possible. 72 people for 1 month is extremely unlikely to work, unless the project is simple and massively parallel, like cleaning oil off rocks on a beach. The curved blue line is the PNR staffing curve, the X axis shows time and the Y axis shows costs. The Agile Angle

Scrum : ça ne marche pas votre truc ! Back to Waterfall !!!! J'entends, je vois et je constate ceci : On a fait tout ce que l'on avait lu, on a dit tout ce que l'on avait à dire, on fait du Scrum et notre constat est que ça ne marche pas. Voici quelques résultats des mauvais fonctionnements que j'ai pu constaté. L'équipe L'équipe n'était pas dédié : elle était partagé entre plusieurs projets non Scrum. Donc pas d'implication de l'équipe pas ou peu d'esprit d'équipe Le contenu du Sprint On l'a dit, on le répète, le contenu du Sprint ne doit pas bouger et lors de mes audits, je vois que le "Product Owner" n'hésite pas à modifier le contenu du Sprint, les fonctionnalités, ce qui est attendu. Un objectif qui bouge tout le temps est un objectif qui ne sera pas atteint. La vélocité Bah c'est simple, à chaque fois elle n'était pas calculée !!!! Les estimations Les estimations n'étaient pas faites par l'équipe mais par "l'ancien chef de projet". Confiance et Transparence Aucune ou peu de confiance entre l'équipe, le PO et le ScrumMaster.

Eat That Frog Movie | Simple Truths Ressources académiques 5ème - Technologie au collège et Educatio Accueil > Niveau 5ème > Ressources > Ressources académiques 5ème Ressources académiques 5ème samedi 25 juillet 2009 Vous trouverez ci-dessous des liens vous permettant d’accéder directement aux ressources pédagogiques proposées par les différentes académies pour le niveau de cinquième. Réseau national de ressources Académie d’Aix-Marseille Académie d’Amiens, travail de G. Académie de Bordeaux Académie de Clermont-Ferrand Académie de Créteil Académie de Dijon Académie de Grenoble Académie de Limoges Académie de Martinique Académie de Nancy-Metz Académie de Nantes Académie de Nice Académie d’Orléans-Tour Académie de Paris Académie de Reims Académie de la Réunion Académie de Rouen Académie de Strasbourg Académie de Toulouse Académie de Versailles Sommaire Ressources tous niveaux Contact Dans la même rubrique Autres ressources Se connecter | Plan du site | Mentions légales |

About Scrum Features et stories Une feature est décomposée en stories. Une story est planifiée dans un sprint et une feature dans une release. Imaginez que vous développez une application comme Dotclear mon moteur de blog, mais qui n'offrirait pas encore la gestion des tags, ni la possibilité d'attacher un fichier à un billet. Gestion de tags et attachement de fichiers sont des features. Pour savoir à quel moment on les développe, on s'intéresse à leur utilité et on estime l'effort de développement nécessaire. Pour commencer à développer une feature, il faut la décomposer en stories. Par exemple pour la gestion de tags : en tant que blogueur je peux ajouter un tag à un billet afin de faciliter sa rechercheen tant que visiteur je peux obtenir la liste des billets associés à un tag On dit qu'une story apporte une utilité. Le nombre de stories dans une feature varie. supprimer un tag d'un billetchanger le nom d'un tagfaire un nuage de tagsfiltrer par tagssupprimer un tagfusionner des tags Billets en relation :

Ressources 4ème Accueil > Niveau 4ème > Ressources > Ressources 4ème Ressources 4ème samedi 25 juillet 2009 Vous trouverez ci-dessous des liens vous permettant d’accéder directement aux ressources pédagogiques proposées par les différentes académies pour le niveau de quatrième. Réseau national de ressources Académie d’Aix-Marseille Académie de Clermont-Ferrand Académie de Créteil Académie de Dijon Académie de Grenoble Académie de Martinique Académie de Nancy-Metz Académie de Nantes Académie de Nice Académie de Versailles Sommaire Ressources tous niveaux Contact Se connecter | Plan du site | Mentions légales | Managing Software Development: Top 100 Blogs for Development Man Note: The newest edition of this list is available here! Finally, it’s here! The new list I’ve been working on for more than two weeks! This is the top 100 most popular blogs for software development managers. You might already have seen my earlier list: the Top 100 Best Software Engineering Books, Ever. Do you seek more advice for Software Developers, Team Leaders & Development Managers? Get the book! Management 3.0 Leading Agile Developers, Developing Agile Leaders About the NominationsOnly blogs that were nominated are present on this top 100 list. The idea of this list is to promote popular blogs that are interesting to software development managers. About StatisticsThe nominated blogs have been rated using five different statistics. Google Page Rank (PR): The page rank for each blog indicates a blog’s relative importance on the Internet (by analysis of the weight of other sites linking to it). Let it be known that I don’t care if people think my system sucks. There, I admitted it.

Working with the Product Backlog Agile Product Management with Scrum is the product owner’s guide to creating great products with Scrum. It covers a wide range of agile product management topics including envisioning the product, stocking and grooming the product backlog, planning and tracking the project, working with the team, users and customers, and transitioning into the new role. This article is an excerpt (Chapter 3 'Working with the Product Backlog') from the book; it introduces the product backlog together with its DEEP qualities. Few artifacts in Scrum are as popular as the product backlog. This chapter discusses the product backlog along with techniques for effectively grooming it. The deep qualities of the product backlog The product backlog has four qualities: It is detailed appropriately, estimated, emergent, and prioritized, making it DEEP (I owe the acronym DEEP to Mike Cohn) (. Detailed Appropriately The product backlog items are detailed appropriately, as illustrated in Figure 3.1. Estimated Emergent

MOS solo - SES Paris Introducing Scrum At Large Animal Games: A Look Back at the Firs Introducing Scrum At Large Animal Games: A Look Back at the First Year of Agile Development Large Animal Games has been in business in New York City since January 2001. For the first several years, Large Animal developed games using informal, homegrown software development methods. "We did a lot of experimentation," says Wade Tinney, co-founder of Large Animal. To track project schedules, for example, teams at Large Animal tried using MS Excel, MS Project, FogBugz, and even tried different visualizations of the project schedule using Adobe Illustrator and Visio. Despite success with some of their practices, teams at Large Animal were still looking for improvements. More critically, Large Animal was finding it difficult to grow, since a set of key team members were needed in certain roles on every project. In early 2006, Large Animal discovered agile development (and Scrum more specifically) and began incorporating some of the techniques into its project teams.

Introduction to User Stories 1. Introduction to User Stories A good way to think about a user story is that it is a reminder to have a conversation with your customer (in XP, project stakeholders are called customers), which is another way to say it's a reminder to do some just-in-time analysis. In short, user stories are very slim and high-level requirements artifacts. 2. As you can see in Figure 1 user stories are small, much smaller than other usage requirement artifacts such as use cases or usage scenarios. Figure 1. Important considerations for writing user stories: Stakeholders write user stories. Figure 2. 2. Figure 3. 4. There are two areas where user stories affect the planning process on agile projects: Scheduling. Figure 4. 5. As you can see in the Disciplined Agile Delivery (DAD) life cycle of Figure 5, there are several distinct "phases" or seasons in the life cycle (some people will refer to the agile delivery life cycle as a release rhythm). Inception. Figure 5. Figure 6. 6. Figure 7. 7. 8.

Modélisez la femme de vos rêves en 3D grâce à MakeHuman™ 1.0 alp MakeHuman™ est un logiciel opensource dont l’objet est de modéliser des personnages humains en 3D. Contrairement à Blender, par exemple, la modélisation est relativement facile à réaliser grâce à une interface utilisateur « user friendly ». Quand je dis relativement facile à réaliser, c’est le cas. A partir d’une banque d’images prête à l’emploi, il ne vous faut que quelques minutes pour réaliser quelque chose de présentable (cf. la vidéo ci-dessous). C’est appréciable, étant donné que ma dernière expérience avec Blender, outil de modélisation 3D, m’a conduit à passer quelques heures pour réaliser une casserole… MakeHuman™ est très complet, et il intègre, dans sa nouvelle version, les caractéristiques propres à l’expression de la féminité. Forcément, les fonctionnalités d’animation et de poses du personnage créé sont au rendez-vous.

A Leaner Start: Reducing Team Setup Times Face facts: Teams change I've worked with lots of teams in the past few years, some for very long periods, others for very short times. One common theme I've noticed with many of those teams is that the team composition always changes. Usually, events beyond the control of any project trigger these changes: people fall sick or take holidays, project demands grow, new project opportunities arise or people simply want a change. Agile practices, like daily stand up meetings and pair programming, provide new members with all kinds of incidental information which may in fact be useless if they don't have enough context to hang it on. Queuing theory applied to teams In manufacturing, lead time is traditionally split into four components, including: Setup - The time it takes to prepare the process before you can actually start running. Apply the same concepts to teams and the addition of a new team member and you get something that looks like the diagram below. About the author

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