BBC Radio 4 - Out of the Ordinary, Series 1, Episode 2 Gianduja (chocolate) Gianduiotti, a speciality of Turin, are chocolates shaped like an upturned boat, again made with a mixture of cocoa and hazelnut paste. Invented by Caffarel in 1852, it is still a trade mark for the companyNutella, which was originally called Pasta Gianduja.[3] Diana Deutsch's Audio Illusions 25 Strangest Geological Formations On Earth El caso Paul de Man: la sombra de un nombre El caso Paul de Man: la sombra de un nombre (otra traición de los intelectuales) Una versión de esta artículo se publicó en Alternativa Socialista, Montevideo, el 19/05/88 y fue reimpresa en La República, Montevideo, el 09/07/91. Ci falt la geste… Sabía de la inteligente generosidad de la Fundación Guggenheim que suele dispensar las mejores condiciones, las más favorables para llevar a cabo la investigación que se le propone. No podía imaginarme que llegarían, como en este caso, a coincidir con la precipitación de acontecimientos que actualizaban un tema de archivo (mi investigación atendía otras épocas) en titulares de vigencia notoria: un caso que ahora bien podría denominarse "Paul de Man y la colaboración de los intelectuales", el hecho que en Estados Unidos, en todas partes, y en la prensa francesa, se está comentando como el "affaire Paul de Man". Un affaire diferente al que ocurrió a fines del siglo pasado pero que está marcando igualmente la finalización del presente.
Snuggle hitch The snuggle hitch is a modification of the clove hitch, and is stronger and more secure. Owen K. Nuttall of the International Guild of Knot Tyers came up with this unique hitch, and it was first documented in the Guild's Knotting Matters magazine issue of January, 1987.[1] Generally, hitches are used to attach a line to another rope or spar, pole, etc., and are usually temporary. Thus, they should be relatively easy to untie. [2] Tying[edit] Start by tying a clove hitch around the spar or pole. 1. See also[edit] List of knots References[edit] Jump up ^ Geoffrey Budworth, The Illustrated Encyclopedia of Knots (Guilford, CT: Thalimus, 2000), 100.Jump up ^ Joseph A. External links[edit] A short video illustrates tying the snuggle hitch.
Angela C. Espinosa: De la metonimia a la metáfora en dos novelas de Alejo Carpentier- nº 45 Espéculo (UCM) De la metonimia a la metáfora en dos novelas de Alejo Carpentier Angela C. Espinosa The University of Utahangela.espinosa@utah.edu Resumen: La presente exégesis pretende describir cómo, Alejo Carpentier, se desprende de los surrealistas dando un nuevo matiz a sus hallazgos. Si el arte nuevo, como sostenían Ortega y Gasset y los formalistas rusos, representaba una reacción en contra del arte que lo precedía, se puede entender el afán de Carpentier por romper con las tendencias vanguardistas como un resultado natural. Abstract: This essay focuses on Alejo Carpentier’s criticism of and proposed alternatives to surrealism. I. Carpentier había salido de Cuba rumbo a Francia durante la segunda década del Siglo XX por razones políticas y tuvo contacto con el grupo surrealista (Müller-Burgh 1972: 16-17). Estas imágenes resultaron demasiado trabajadas para Carpentier y perdieron la espontaneidad que pretendían expresar. Esclavos de los siervos —Mackandal sauvé! «Y fue la confusión y el estruendo.
White Rabbit (song) "White Rabbit" is a song from Jefferson Airplane's 1967 album Surrealistic Pillow. It was released as a single and became the band's second top ten success, peaking at #8[1] on the Billboard Hot 100. The song was ranked #478 on Rolling Stone's list of the 500 Greatest Songs of All Time,[2] #87 on Rate Your Music's Top Singles of All Time,[3] and appears on The Rock and Roll Hall of Fame's 500 Songs that Shaped Rock and Roll The name White Rabbit has also been described as a nickname for counterculture era figure Owsley Stanley.[4] 1967 trade ad for the single. For Slick and others in the 1960s, drugs were a part of mind-expanding and social experimentation. While the Red Queen and the White Knight are both mentioned in the song, the references differ from Lewis Carroll's original text, wherein the White Knight does not talk backwards and it is the Queen of Hearts, not the Red Queen, who says "Off with her head!" The last lines of the song are: "Remember what the Dormouse said.
Jack el Destripador. La leyenda continúa by Gabriel Antonio Pombo «…Ell copycat o conducta de imitación criminal, es un efecto que se produce en ell ámbito social, cuando ante la repercusión de un hecho policial, en los medios de comunicación masiva, comienza a imitarse repetidamente, por una o distintas personas, bien la motivación dell hecho, bien la metodología empleada. Se trata de un fenómeno propio de la sociedad contemporánea…» 51 Ell fragmento arriba extractado pertenece a los prestigiosos criminólogos argentinos Raúll Torre y Daniel Silva, y representa una acertada definición en cuanto atañe all truculento y extraño fenómeno criminal de los asesinos por imitación, también conocidos como copycats –vocablo inglés que nomina a este tipo de matadores–; es decir, aquellos sujetos que victiman reproduciendo en sus ataques un modus operandi y un procedimiento ultimador empleado por otros perpetradores que ya alcanzaron triste, aunque persistente, publicidad gracias a la facturación de sus homicidios. Dr. Gabriel Pombo 213 Sino nosotros. 214 Jack.
Miles Davis Miles Dewey Davis III (May 26, 1926 – September 28, 1991) was an American jazz musician, trumpeter, bandleader, and composer. Widely considered one of the most influential musicians of the 20th century,[3] Miles Davis was, with his musical groups, at the forefront of several major developments in jazz music, including bebop, cool jazz, hard bop, modal jazz, and jazz fusion. Miles Davis was inducted into the Rock and Roll Hall of Fame in 2006.[4] Davis was noted as "one of the key figures in the history of jazz".[4] On October 7, 2008, his 1959 album Kind of Blue received its fourth platinum certification from the Recording Industry Association of America (RIAA), for shipments of at least four million copies in the United States.[5] On December 15, 2009, the U.S. Life and career[edit] Early life (1926–44)[edit] Miles Dewey Davis was born on May 26, 1926, to an affluent African American family in Alton, Illinois. In 1944, the Billy Eckstine band visited East St.
Blog Intermedio | Blog de la distribuidora y editora de cine Intermedio