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Chronologie du big bang à la mort de notre soleil

Chronologie du big bang à la mort de notre soleil
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Astronomie & Astrophysique Étienne Klein : La théorie des cordes Rating: 3.5/5 (8 votes cast) Retranscription et récapitulatif d’un entretien avec Etienne Klein enregistré dans l’émission Ombres et lumières sur l’origine de l’Univers de Ciel et Espace Radio, entretien dans lequel il parle de son dernier ouvrage “Discours sur l’Origine de l’Univers” La cosmogonie tente de décrire la formation de l’Univers, alors que la cosmologie est la science qui s’intéresse aux lois qui gouvernent l’Univers en tant que système physique. Il paraît qu’il n’y a pas de culture sans cosmogonie (à vérifier auprès des anthropologues…). Nature ontologique et législative de l’Univers Avant Galilée on considérait qu’il existait un monde sub-lunaire fait d’une matière de 4 éléments et un monde supra-lunaire constitué d’une autre essence. Le Néant Le mot Origine Notre manière de conceptualiser le changement en utilisant la notion d’identité fonctionnne-t-elle pour expliquer l’origine de l’Univers et des objets qui le constituent? Origines secondaires Origine primaire Le vide quantique

No One Wants to Live in My 'Elysium'-Style Simulation Orbital Space Colony They will also be a pain in the ass to run. And I speak from experience on this because I briefly governed my own orbital colony. My time in command did not end well. Joe Strout gave me the opportunity to fail. Strout, who describes himself as “space nut,” was a childhood member of the L5 Society, an organization dedicated to advancing technology essential for building and launching orbital space colonies in the L5 orbit. Strout wasn’’t cool with that so he started programming. Part 1: Building your colony You start out by choosing whether or not to create something in low Earth orbit (which is better protected from radiation damage) or high Earth orbit (from which materials can be important from the moon for cheap). Deciding between LEO and HEO. This last part is important — because it can potentially throw your entire design into disarray. Gravity can be incredibly difficult to recreate in space. Oh — and all this also affects your budget. And that’s just the exterior. What a kingdom

Académie des sciences Une mathématicienne dans cet étrange univers Entretien avec la mathématicienne Yvonne Choquet-Bruhat, à l’occasion de la publication de ses mémoires mardi 25 octobre 2016 Une épopée méconnue : les Pastoriens dans la Grande Guerre Entretien avec Maxime Schwartz, ancien directeur général de l’Institut Pasteur et membre correspondant de l’Académie des sciences mardi 3 mai 2016 Le cerveau expliqué à mon petit-fils Entretien avec Jean-Didier Vincent, membre de l’Académie des sciences mercredi 13 avril 2016 Au-delà des normes : la normativité Entretien avec Claude Debru, philosophe et historien, correspondant de l’Académie des sciences mercredi 16 mars 2016 Climat : y voir clair pour agir Entretien avec Sébastien Balibar, de l’Académie des sciences vendredi 13 novembre 2015 Transition énergétique : les solutions envisageables aujourd’hui et demain Entretien avec Michel Combarnous, membre de l’Académie des sciences mercredi 14 octobre 2015 vendredi 10 juillet 2015 Le kaléidoscope de la physique lundi 4 mai 2015

7 Space Simulators That Let You Explore the Universe Why should Mars rovers have all the fun? If you're tired of standing by while Curiosity rolls around up there, it's time to head out on the open exosphere and explore the universe for yourself — digitally, of course. SEE ALSO: 10 Must-Follow Tumblrs for Science Lovers A handful of excellent space simulators use real astronomical data to re-create the known universe in three dimensions. Fly through the galaxy at ludicrous speeds, map out humanity's best hope for extrasolar colonization, or mess with physics to create your own cosmic recipes. Some of these simulations stick to our own solar system, while others push the boundaries of our cosmological projections, procedurally generating star systems far beyond our galactic neighborhood. If you take any of these for a spin, let us know in the comments where you traveled.

fr:start [Virtual Moon Atlas] Déjà téléchargé plus de 1 million 900 000 fois dans le monde entier. Utilisé dans plusieurs ouvrages, observatoires étrangers, par des enseignants chercheurs du CNRS, des sites Web, des émissions de télévision, des revues astronomiques et pour préparer la mission lunaire Chandraayan 1. Utilisé par l'Agence Spatiale Européenne (ESA) dans le cadre du programme NELIOTA. Recommandé par le Ministère de l'Education nationale français. Programme gratuit d'étude et d'observation de la Lune Pour Windows 7 à 11 et Linux L'écran principal d'ATLUN © avec la nouvelle texture LRO BIG SHADOWS à gauche et l’overlay « Altitude » à droite. Nouveau : Pour (re)découvrir de nouveaux usages de l'AVL, Christian Legrand anime une série de pages intitulée “Les astuces de l'AVL” sur l'excellent forum "Passion Lune". Malheureusement, un problème a été trouvé dans les données d'origine fournies avec AVL 8.0. En 2002 paraissait la première version de l'AVL. CcLun : AtLun : Nouvelle texture historique “Elger 1895”

Apollo 11-17 First man on the Moon - Apollo Moon Landings - QTVR photos from panoramas.dk Less known is that during all the missions they made image sequences which with today's computer technics can be stitched together into 360o interactive panoramas giving you the possibility to view the moon almost as you were there. Many of these panoramas have been published before but in low resolution and displayed in small sizes. Film used on the Moon was a modified Kodak Ectachrome 160. During the last years (2000-2005) the original films have been re-scanned in high resolution and the Apollo 11 images were released the week before the 35 year anniversary. Stitching these images to make 360 degree panoramas is a difficult task as the astronauts did not know anything about interactive panoramas and the stitching methods which would come 25 years later. Besides stitching them to panoramas the images are kept as much as possible in their original In several of the panoramas the sun is very low and shining directly into the camera which causes very large flares. All images are credit NASA

MARS Rover Virtual Reality Panoramic images - 360 degree QTVR Photos from panoramas.dk A Great Place to Watch the Weather - Dust devils The martian wind sends hundreds of dust devils spinning across the surface of the planet. From Spirit's high perch approximately 90 meters (295 feet) above the surrounding plains, as shown in this image taken from the summit of "Husband Hill," three dust devils are clearly visible in the plains of Gusev Crater. Planetary Scientist Ron Greeley of Arizona State University, Tempe, describes the whirling vortices of wind and dust as "vacuum cleaners" that were first seen in images from the Viking Orbiter in 1985, though their existence was predicted as early as 1964. The largest dust devil in this 360-degree panorama, is one of the closest seen by Spirit. It is about 2 kilometers (1.2 miles) away, about 90 meters (295 feet) in diameter, and 275 meters (902 feet) tall. You can see 2 more dustlevels in the panorama. Spirit took this mosaic of images with its navigation camera on sol 581 (Aug. 22).

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