MindJunker - Viral Stuff For Entertainment Observatoire International des prisons Committee for Surrealist Investigation of Claims of the Normal Committee for Surrealist Investigation of Claims of the Normal [ CSICON ] Wilson describes himself as a "guerilla ontologist," signifying his intent to ATTACK language and knowledge the way terrorists ATTACK their targets: to jump out from the shadows for an unprovoked ATTACK, then slink back and hide behind a hearty belly-laugh. - Robert Sheaffer, The Skeptical Inquirer, Summer 1990 Dublin, 1986. I had given a talk to the Irish Science-Fiction Society and the question period began. "Do you believe in UFOs?" "Yes, of course," I answered. The questioner, who looked quite young, then burst into a long speech, "proving" at least to his own satisfaction that all UFOs "really are" sun-dogs or heat inversions. "Well, we both agree that UFOs exist. An elderly gentleman with blonde-white hair and a florid complexion cried out in great enthusiasm, "By God, sir, you're right. And thus I met Timothy F.X. In fact, Prof. Now I hear that Prof. At this, Murphy spoke up. O rare, Tim Finnegan!
La psychopathie Patrick Juignet, Psychisme , 2011. La psychopathie, parfois appelée sociopathie ou déséquilibre, est caractérisée par un ensemble de conduites répétitives à caractère antisociales. Des facteurs sociaux désasteux interfèrent avec une personnalité intermédiaire (limite ou perverse) ou psychotique, pour donner ces aspects pathologiques graves. 1/ Clinique Pour parler de psychopathie, il faut une gravité et une chronicité des troubles. La simple délinquance ou l’impulsivité ne peuvent être assimilées à la psychopathie. L’enfance D’emblée se produit une carence affective dû à une mère insuffisante, incohérente, ou encore des abandons. Le caractère et les relations Le sujet est toujours impulsif, la colère et l'agressivité surviennent facilement, donnant lieu à des actions violentes. L’ennui est caractéristique. Le sujet n’a aucune empathie envers les autres, ni de morale, qui viendrait limiter ses actions. La violence est permanente, attendant l’occasion de s’exprimer. Les conduites générales
LEGO® Festival of Play Why living in a city makes you fat, infertile, blind, depressed and even causes cancer By John Naish Updated: 09:11 GMT, 21 November 2011 Should cities carry a health warning? A growing body of research shows that babies born in cities, and children who grow up in them, face a battery of health problems that afflict both their physical and mental well-being. The problems pose a serious threat because ever-increasing numbers of us are spending our lives in cities. The picture of happiness? In 1900, only 14 per cent of the world’s population were city-dwellers. By 2050, the United Nations predict that 70 per cent of people will be urbanites. City-dwellers should have a better deal in life, compared with their rural counterparts. But urban living carries a significantly increased risk of chronic health disorders, such as mental illness, immune diseases, arthritis, heart disease, cancer and fertility problems. City life: Studies have found that pre-natal daily exposure to urban pollution can set us up for a lifetime of ill-health But it doesn’t end there. Fun?
No Agenda Entertainment | Multimedia resource for the listener of No Agenda and Daily Source Code Podcasts/Digital broadcasts Typologie du manipulateur: grille de test - Détecter De nombreuses personnes fonctionneraient sur le modèle qui va être défini au moyen des trente items suivant d'observation clinique simple. Il faut au moins une dizaine de toutes ces caractéristiques pour pouvoir parler de manipulateur. - II culpabilise les autres, au nom du lien familial, de l'amitié, de l'amour, de la conscience professionnelle. - Il reporte sa responsabilité sur les autres ou se démet de ses propres responsabilités. - Il change ses opinions, ses comportements, ses sentiments selon les personnes et les situations. - Il fait croire aux autres qu'ils doivent être parfaits, qu'ils ne doivent jamais changer d'avis, qu'ils doivent tout savoir et répondre immédiatement aux demandes et aux questions. - Il met en doute les qualités, la compétence, la personnalité des autres : il critique, dévalorise et juge. - Il fait faire ses messages par autrui ou par des intermédiaires ( téléphone au lieu du face à face, laisse des notes écrites). - Il ment. - Il répond souvent de façon floue.
The Slightly Warped Website Le lynchage de Kadhafi : l'image du sacrifice humain et le retour à la barbarie L’exhibition des images du lynchage de Mouammar Kadhafi rend nos sociétés transparentes. Elles pétrifient et nous demandent de déposer les armes. Ce sacrifice traduit un retour vers une société matriarcale, vers un « état de nature ». En nous fixant dans une violence sacralisée, ces images nous révèlent que l’Empire étasunien constitue une régression inédite dans l’histoire de l’humanité. Elles attestent que l’objectif de cette guerre n’est pas seulement la conquête d’un objet, le pillage du pétrole ou des avoirs libyens, mais aussi, comme dans les croisades, la destruction d’un ordre symbolique, au profit d’une pure machine de jouissance, d’un capitalisme déchaîné. A l’occasion de la diffusion des images du lynchage de Mouammar Kadhafi, nos dirigeants politiques ont manifesté une étrange jouissance. « Strange Fruit » (1), ces images font immédiatement penser à celles de la pendaison de Saddam Hussein organisée le jour de « Aïd al-Adha », la fête du sacrifice. Des images de jouissance.
Whatever Harold Searles: L’effort pour rendre l’autre fou Ce texte est une courte synthèse du célèbre article de Harold Searles. L’effort pour rendre l’autre fou (1959), Harold Searles "L’individu devient schizophrénique, en partie, à cause d’un effort continu – largement ou totalement inconscient – de la ou des personnes importantes de son entourage pour le rendre fou. Les modes selon lesquels on rend l’autre fou De manière générale, l’instauration de toute interaction interpersonnelle qui tend à favoriser un conflit affectif chez l’autre – qui tend à agir les unes contre les autres différentes aires de la personnalité – tend à rendre l’autre fou (c’est-à-dire schizophrène). Une autre technique, étroitement liée à celle de la stimulation-frustration, consiste à traiter l’autre à deux niveaux de relation (voir plus) n’ayant absolument aucun rapport entre eux. Chacune de ces techniques tend à saper la confiance de l’autre dans la fiabilité de ses propres réactions affectives et de sa propre perception de la réalité extérieure. Duarte Rolo Like this:
Web Relic, the Animated GIF, Becomes Medium for Art More often than not, animated GIFs are reserved for quick chuckles. Cat portals , face palms , and even the occasional girl punch , are this limited media format's bread and butter. But the current crop of digital artists are turning to this former Net-annoyance to create Web-based art. Sites like Rhizome , 8-Bit Today , and Nasty Nets dig through the deepest recesses of the Internet to find these oddball creations. Many of these artists go by aliases that recall the early days of message board handles and instant messaging screen names (e.g., Videogramo and Out 4 Pizza ), and host their works at sprawling Web pages that are part portfolio, part art installations. Many pieces of animated GIF art are abstract designs , while others relish in their dated appearance -- incorporating '80s and '90s goth and cyberpunk influences as well as classic video game elements . Tags: animated gif , animated gifs , AnimatedGif , AnimatedGifs , art , gifts , top
Delusions of peace Steven Pinker argues that we are becoming less violent. Nonsense, says John Gray Storming of the Bastille by Francois Leonard. Many of the French revolutionaries favoured violence as an “engine of social transformation” “Today we take it for granted that war happens in smaller, poorer and more backward countries,” Steven Pinker writes in his new book, The Better Angels of Our Nature: the Decline of Violence in History and Its Causes. The celebrated Harvard professor of psychology is discussing what he calls “the Long Peace”: the period since the end of the second world war in which “the great powers, and developed states in general, have stopped waging war on one another.” A sceptical reader might wonder whether the outbreak of peace in developed countries and endemic conflict in less fortunate lands might not be somehow connected. Yet these are highly disparate thinkers, and it is far from clear that any coherent philosophy could have “coalesced” from their often incompatible ideas.