Help Your Students Focus With These Brain Breaks The closer to the holiday break we get, the harder it is for our students to focus; they’re either falling asleep or climbing the walls! We’re not above admitting that we’re in countdown mode too, but there’s still much to be done! To help you refocus your students’ energy and get them back on track, we’d like to share our favorite brain breaks from Rachel Lynette’s blog, Minds in Bloom. Help Your Students Focus With These Brain Breaks Desk Switch Give your students 10 seconds to grab their materials and find another desk to sit in. Position Switch Many teachers are sticklers for good posture, but in our experience, one of the best ways to help students focus is by allowing them to turn their chairs around and sit straddling the chair so that their hands can rest on the back. Fidget Bucket If your students can’t sit still, put together a fidget bucket. Toss Them a Foam Ball Instead of calling on students, toss them a foam ball. “Wot dat yeh sey?”
Kinect hacks « M’sieur, quand est-ce qu’on joue? » D’habitude, c’est à mes élèves de remplir une petite fiche de présentation quand vient le mois de septembre. Inversons les rôles : je m’appelle Romain Vincent et je suis enseignant en Histoire-Géographie dans l’académie de Créteil depuis 2010. Cette première contribution vise à présenter mes différentes activités liant mon métier et les jeux vidéo. En tant qu’enseignant, je vous raconterai comment j’utilise des œuvres vidéoludiques en classe : je partagerai mes séquences pédagogiques ainsi que des pistes de réflexion sur l’enseignement grâce au jeu, tout en vous transmettant au maximum les réactions de mes élèves. En tant qu’historien de formation, je vous proposerai également mes analyses de la représentation du passé dans les jeux vidéo à travers mes chroniques vidéos. « Faire des cours ludiques? De ma première année d’enseignant, je garderai sûrement cette phrase prononcée par une collègue plus expérimentée afin de m’inculquer le dogme du professeur éthique et responsable.
Artemis Spaceship Bridge Simulator on the App Store L'Agence nationale des Usages des TICE - La réalité virtuelle pour l’enseignement de savoirs abstraits ou nécessitant la pratique du terrain par Julie Giraudon * Les environnements de réalité virtuelle sont de plus en plus utilisés dans de nombreux domaines, dont l’éducation où ils offrent de nouvelles opportunités d’apprentissage. Cette technologie est utilisée comme ressource d’information ou comme outil pédagogique où l’élève prend une part active dans l’apprentissage en interagissant avec le dispositif. Ainsi, depuis une dizaine d’années, les environnements virtuels ont été utilisés dans l’enseignement, notamment de l’histoire ou des sciences. Qu’est-ce qu’un environnement de réalité virtuelle ? Interagir avec un environnement de réalité virtuelle permet d’accéder à un monde virtuel, construit en 3 dimensions, dans lequel il est possible de se promener, d’observer des objets ou des personnes sous différents angles (Fuchs et al, 2006). Les environnements virtuels pour l’enseignement de concepts abstraits Les environnements virtuels pour l’enseignement pratique sur le terrain Conclusion date de publication : 08/04/2015
Comic Master Visual learning Visual thinking is a learning style where the learner better understands and retains information when ideas, words and concepts are associated with images. Research tells us that the majority of students in a regular classroom need to see information in order to learn it. Some common visual learning strategies include creating graphic organizers, diagramming, mind mapping, outlining and more. Visual learning helps students clarify their thoughts Students see how ideas are connected and realize how information can be grouped and organized. Visual learning helps students organize and analyze information Students can use diagrams and plots to display large amounts of information in ways that are easy to understand and help reveal relationships and patterns. Visual learning helps students integrate new knowledge According to research, students better remember information when it is represented and learned both visually and verbally.
Machinarium – Amanita Design Machinarium is our first full-length adventure game in which players take on the role of a robot who has been exiled to the scrap heap. Players must use logic, collect important items, and solve environmental puzzles to get the robot back into the city of Machinarium so he can rescue his robot-girlfriend, save the head of the city, and defeat the bad guys from the Black Cap Brotherhood. Play Free Demo Online (Flash) Buy Machinarium PC / Mac / Linux Buy Machinarium Steam Buy Machinarium iPad, iPhone and Apple TV Buy Machinarium Android and ATV Buy Machinarium Windows Store Buy Machinarium PS4, PS3, PS Vita Buy Soundtrack + Art Book MP3 / FLAC + PDF Wallpapers Awards: IGF 2009, Excellence in Visual Art Award Nomination for 13th Annual Interactive Achievement Awards (DICE Awards) Gamasutra, Best Indie Game Of 2009 VGChartz.com, Best Indie Game Of 2009 PC Gamer, Best Soundtrack of 2009 Wallpapers
Octodad - Loving Father. Caring Husband. Secret Octopus. Webinaire by laurence.gilmant on Genial.ly ,Personnaliser les QR codes et créer des planches de codes,Lien thinglinkCliquez,Une classe en réalité virtuelle.. est ce possible?,Introduction,Réalité augmentée:,Qu'est ce qui se passe quand on scanne un support augmenté avec aurasma? J'ai passé mon smartphone sur mon tableau de bord aurasma,pin: 0652457,Laurence Gilmant Collège d'Auxonne,Usages de la réalité virtuelle et réalité augmentée,Learning apps de présentation des usages de la réalité augmentée.,Unitag: sitepour créer des QR codes.,,Points forts et points faibles d'Aurasma et des outils équivallents ,, ,Cliquez ici Kahoot,,,,,Apprendre les langues en immersion virtuelle?,Le futur: les plateformes d'apprentissage des langues: cliquez sur l'image,,Pourquoi utiliser de la réalité en classe?
Exploratorium: the museum of science