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Sound

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Index: Compositione aneddotica. [ Genres and Categories [G&C] ] Nome dato a quel genere elettroacustico che usa suoni riconoscibili per i loro aspetti aneddotici o narrativi piuttosto che per il loro potenziale astratto. La prima opera a portare questo nome (Hétérozygote di Luc Ferrari) non è stata in realtà la prima musica aneddotica. È stata preceduta infatti da numerose opere di PIerre Schaeffer e altri (Fonte - Rodolfo Caesar (1992). The Composition of Electroacoustic Music. PhD Thesis, University of East Anglia.).

See also Diapositiva sonora (Diapositive sonore) Bibliography: English - Español - Français - Deutch - Italiano Alphabetical order - Chronological order Castanet, Pierre-Albert (2001b). CINEMA POUR L'OREILLE. Informazioni A&G. Trevor Wishart: La Chimica Del Suono - Digicult. Trevor Wishart: Chemistry Of Sound Electronic Music Interviews Sound Art Trevor Wishart, born 1946 in Leeds, is a composer and performer who developed (not only) sound transformation tools in his Sound Loom – Composers’ Desktop Project software package. He’s the author of the worldwide-known books ‘On Sonic Art’ and ‘Audible Design’, where he shares his extensive research on extended human voice and computer music techniques for sound morphing. He is currently ‘Arts Council Composer Fellow’ in the Department of Music at Durham University, England.

Developed computer sound morphing techniques for IRCAM commission Vox 5, for ‘supervoice’ in sound-surround, proposed in 1979, made in ’86. In the book On Sonic Art, Trevor Wishart discussed new musical possibilities offered by these tools, and developed notion of a sophisticated art of sound, or Sonic Art. U.S.O. USO: How did you begin being interested in music composition? Trevor Wishart: Not strictly.

But the main difference is aesthetic. Learning Center - Build a Headphone Graph. Sound Art. Digital art, design and culture. RSS-10: Sound Space Processor. The RSS-10 is a single rack space unit that utilizes Roland's proprietary three-dimensional sound processing technology. Using a conventional two-channel system, sound can be placed or moved anywhere in the three-dimensional field. Computer controlled sound localization is accomplished using specialized software for either Macintosh® or Windows®. Sounds can be moved above, away, towards or around the listenerConventional two-channel playbackSimulates flanging and Doppler effectWindows or Mac control softwareUp to 16 RSS-10s can be linked for 32 channels of 3-D playbackDiscrete stereo In/Out If you have questions about operating your Roland, BOSS or Cakewalk product, please check our Knowledge Base for answers to the most common questions.

You can also contact our Product Support department by phone or email. In addition, we have a library of Owner’s Manuals and Support Documents that you can download and reference. Product Manuals.

Project

Spat_a.PDF (Oggetto application/pdf) Suono3D.pdf (Oggetto application/pdf) Registrazioni Binaurali. The standard for surround sound recording. Binaurale. Il binaurale non è altro che l’ascolto al quale l’uomo è abituato tutti i giorni.

Binaurale

Spesso non si fa caso alle caratteristiche sensoriali che ci permettono di trarre informazioni dall’ambiente esterno. Cosi come succede quando parlo alle persone di questa “particolare tecnica”, mi fanno sorridere gli sguardi perplessi degli stessi. Non è poi cosi facile spiegare alle persone concetti, anche posti in un linguaggio non scientifico Questa tecnica, attraverso l’utilizzo di uno “speciale microfono” chiamato dummy head, si prefigge di registrare un qualsiasi tipo di suono riproducendo nel modo più fedele possibile quelle che sono le principali caratteristiche della percezione dell’udito umano.

L’effetto ricercato é quello di immerge l’ascoltatore in un paesaggio sonoro, dove non si trova realmente, conservando tutte le informazioni di spazialità a 360° sferici. Si rivelano molto importanti i “principi di funzionamento” alla base della localizzazione sonora.