Home - XZIMG Intelligent virtual reality to support learning in authentic environments Do you know how to improve learning through VR? Next year, the number of VR users will grow to 171 million. VR market expected to increase to a $15.9 billion industry by 2019. This technology may be helpful for different areas including learning. A 3D generator of environments can be used to make education more efficient. Support learning Many learners in Primary school are struggling to reach appropriate levels of understanding and skills in basic subjects. The company Discovr works on VR software, and they found that VR helped to retain knowledge 80% more than by using traditional ways to teach. Virtual reality also used to teach not only basic subjects but helps to explore different cultures, opinions and so on. Educators have used VR tools to create recreations of historic sites and engage learners in subjects such as economics, literature, and history as well. Use simulations to implement new skills Apply virtual pedagogical agents ©Itsquiz — Be competent!
La realidad virtual en las aulas: ¿Realidad o virtual? Mucho se ha dicho –y escrito– sobre cómo la realidad virtual puede cambiar el modelo educativo actual. Sin ir más lejos, en este mismo espacio os contábamos hace ahora un año todo lo que la realidad virtual podría hacer algún día por la educación de los jóvenes y también por la forma de enseñar de los docentes. Casi todo se reduce a ese “algún día”. Pero resulta que ese día ha llegado. El primer y más significativo cambio que supone el uso de un ecosistema basado en la realidad virtual es que el entorno de aprendizaje pasa de ser un aula cerrada con pupitres y sillas a uno generado por ordenador –o vídeo– mucho más inmersivo cuyas experiencias sensoriales se aproximan enormemente a la realidad. ¿Qué ocurre si introducimos todo un sistema de realidad virtual en las aulas? Estamos en Estados Unidos. Utilizando equipos HTC Vive y ordenadores de AMD, el instituto habilitó cuatro aulas por completo en las que 1.700 alumnos aceptaron participar en el experimento. Caso de éxito Caso de éxito
Vuforia Developer Portal VR vs AR – the battle of the realities In today’s digital age, virtual reality (VR) and augmented reality (AR) are hot topics of conversation and two of the most popular buzzwords. Certainly, things have moved on since the days of virtuality machines in arcades and The Lawnmower Man in cinemas. Today, there are already many successful and developing apps that are showcasing these realities, with the release of movies like Ready Player One and gaming add-ons, like the PlayStation VR. Even things like Google’s, often mocked, Glass device helped catapult AR into the public eye (quite literally) without needing to explain why you should try it. Before our very eyes, new inventions are developing rapidly in this space. >See also: http: Augmented reality vs. virtual reality Undoubtedly, these modern technologies might just be what businesses need to gain a competitive edge over their rivals. Are you for real? Firstly, what are the differences between the two realities and what is the point? Augment that reality
Las mejores experiencias con realidad virtual en el aula La realidad virtual sigue haciéndose hueco en las aulas gracias a sus beneficios en el ámbito educativo. Esta tecnología permite sumergirse en escenarios digitales en primera persona con el fin de explorarlos e interactuar con ellos. Así, los estudiantes logran una mejor conciencia de sí mismos, estimulan su creatividad, adquieren habilidades sociales y emocionales a la vez que disfrutan de un aprendizaje más personalizado. Perder el miedo a hablar el público. Sus creadores, Inés, Soledad y Jorge resultaron finalistas de la 3º edición del certamen Audi Creativity Challenge, un concurso que ha recorrido centenares de centros educativos de toda España buscando proyectos en los que la creatividad, la innovación y la tecnología se unan con el objetivo de revolucionar y mejorar la educación. ¿Cómo aplicar Google Expeditions a las aulas?
Introducing Wikitude SDK 8 - Wikitude The newest version of the Wikitude AR development platform is out! Equipped with the largest variety of augmented reality features on the market, Wikitude SDK 8.0 is the go-to tool for developers and businesses that wish to create endless AR possibilities and solutions. Wikitude SDK 8 introduces Scene Recognition, Instant Targets, Unity Live Preview, Windows Support, Extended Object Tracking and even more improvements in stability and performance. The final version of SDK 8 is now available for developers on the download page. Continue reading below to explore the new features and advancements of SDK 8 or access Wikitude CTO Philipp Nagele’s article for an in-depth technical review. SDK 8 expands the recognition and tracking spectrum of SLAM-based augmented reality experiences by introducing ‘Scene Recognition’, a feature long-awaited by the augmented reality market. Wikitude’s updated engine introduces a revised and more simplified method for map input creation. NATIVE APIs FOR WINDOWS
Mixed reality: How augmented & virtual worlds will collide New and exciting realities are now just a few screens away. The wildest dreams of fiction writers are slowly seeping their way into our current day and age. Many people are familiar with virtual reality. You put on some kind of headset and you’re whisked into an all-encompassing world of sound and sight. The border between these digital worlds is already beginning to break down. Pexels user Mentadgt, Creative Commons A quick primer on different digital realities So much is happening in the world of digital realities that it can become puzzling to try and draw a distinction between VR, AR, and MR. Virtual reality (VR) immerses a user in a digital environment like a video game. For VR, a computer generates the virtual environment that users then explore and interact with. In an augmented reality, users interact with the real world while virtual content is added to the screen. You can also access virtual worlds through 360-degree video, which is also considered another form of VR. U.S.
Lo que la realidad virtual puede aportar a la educación Hace unas semanas hablábamos del mundo de los hologramas en educación, una tecnología al alza pero un tanto alejada de las aulas. Sin embargo, lo que sí está mucho más cerca de hacerse realidad es la realidad virtual en educación. Unas simples gafas de cartón son el elemento fundamental para comenzar tu andadura en este mundo, del que existe múltiple contenido adaptado para clase. La entrada a un mundo infinito Los mundos que se disfrutan a través de la realidad virtual han de ser creados desde cero, ya sea adaptándolos de entornos reales o siendo completamente ficticios. Dentro de educación ya hay algunos fabricantes que están poniéndolo todo en este campo. Por otro lado, la realidad virtual es un mundo transversal en el que caben todo tipo de ideas e invenciones, y por tanto podremos utilizarlo en todas las materias existentes de la etapa educativa. Descubrir sin moverte de clase Aunque no lo parezca ya hay mucho material de realidad virtual ahí fuera.
Virtual Reality vs. Augmented Reality - Augment News One of the biggest confusions in the world of augmented reality is the difference between augmented reality and virtual reality. Both are earning a lot of media attention and are promising tremendous growth. So what is the difference between virtual reality vs. augmented reality? What is Virtual Reality? Virtual reality (VR) is an artificial, computer-generated simulation or recreation of a real life environment or situation. VR is typically achieved by wearing a headset like Facebook’s Oculus equipped with the technology, and is used prominently in two different ways: To create and enhance an imaginary reality for gaming, entertainment, and play (Such as video and computer games, or 3D movies, head mounted display).To enhance training for real life environments by creating a simulation of reality where people can practice beforehand (Such as flight simulators for pilots). What is Augmented Reality? AR technology is quickly coming into the mainstream. Augmented Reality vs. Technology Purpose
La realidad virtual en la educación es un gran avance! Los alumnos tienen mucha más motivación con esta plataforma que hace aprender contenidos de manera más amena. by sanbosch_ Nov 20
ClassVR consiste en una plataforma interactiva que pretende potenciar el aprendizaje en clase mediante la realidad virtual.
Ofrece equipamiento, formación al profesorado y currículo alineado con la plataforma para poder implementarse correctamente en los espacios de aprendizaje. by josepdelale Nov 20