background preloader

Pagina web de Chema Madoz

Pagina web de Chema Madoz

http://www.chemamadoz.com/

Related:  Photographes contemporainsFotografos de referencia

rinkokawauchi_jp News: りんこ日記はこちらです。>>Rinko DiaryInstagram >> rinkokawauchi MILK JAPN WEBにて「そんなふう」連載中 2017.9ベク・スンウさんとの共著『Composition No.1 Seung Woo Back Rinko Kawauchi』がIANNBOOKSより発売。 La postfotografía según Joan Fontcuberta Toda fotografía es una ficción que se presenta como verdadera. Contra lo que nos han inculcado, contra lo que solemos pensar, la fotografía miente siempre, miente por instinto, miente porque su naturaleza no le permite hacer otra cosa. Joan Fontcuberta (1) El principal malestar de la cultura contemporánea no proviene de lo que concebimos como ficción sino de aquello que percibimos como verdad.

Photojournalism — Brent Stirton KIKA, CAMEROON, JULY 2010: Members of the Baka Pygmy tribe, the original forest dwellers of the Cameroon forests, Kika, Cameroon, June 9, 2010. The Baka have small logging concessions of their own in community forest areas but are plaughed by a lack of education, logging equipment, access to markets and an addiction to alcohol fostered by their Bantu neighbours who ruled them for many years and who often pay the Baka for labor in alcohol. Logging roads and subsequent small towns created by logging concessions are bringing man and infrastructure further into the forest of Cameroon than ever before, Kika, Cameroon, June 5, 2010. Bernd y Hilla Becher Bernd y Hilla Becher (Bernd (1931 - 2007), Hilla (1934–2015) son dos fotógrafos alemanes conocidos por sus series de imágenes edificios industriales examinando similitudes y diferencias en estructura y apariencia. Biografía[editar] Bernd y Hilla se conocieron como estudiantes de pintura en la Universidad de Düsseldorf, y se unieron en matrimonio en el año 1961. Su primera colaboración en fotografía fue en 1959 documentando la desaparecida arquitectura industrial. Su primera exposición fue en el año 1963 en la Galería Ruth Nohl (Siegen).

"Veramente" de Guido Guidi Guido Guidi, Fosso Ghiaia, Ravenna, 1971 Traduction en espagnol On définit en général Guido Guidi (à la Fondation HCB jusqu’au 27 avril) comme un photographe de paysages : ce n’est pas faux, certes, mais ne vous attendez pas à voir là les collines toscanes, les ruines romaines, le pittoresque napolitain ou les plages ioniennes, ce n’est pas Luigi Ghirri. Guidi est un photographe de la périphérie urbaine, des espaces décrépits qui ne sont plus vraiment agricoles et pas encore industriels, de cet univers sans formes, sans essence, dont il fait ressortir, non l’absence de beauté, mais en tout cas la singularité. El paisaje industrial de Bernd y Hilla Becher Esta pareja exploró durante cinco décadas las construcciones industriales y formó la generación de fotógrafos más importante en el arte contemporáneo. Por Óscar Colorado Nates* El matrimonio de los alemanes Bernd y Hilla Becher pertenece al círculo de los grandes maestros que han influido de manera decisiva en las generaciones que les han sucedido. Son parte del exclusivo panteón en el que comparten honores con fotógrafos de la talla de Walker Evans, Henri Cartier-Bresson o Robert Frank. Los Becher son responsables, directa e indirectamente, de la estética Deadpan (impasible), fundamental en la fotografía artística contemporánea. El influyente grupo de fotógrafos de la llamada Escuela de Düsseldorf, con estrellas como Andreas Gursky, Thomas Ruff, Candida Höfer o Thomas Struth comparten un tronco común: los Becher.

Gregg Segal By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more Un-Daily Bread Richard Billingham Detalles Categoría: Arte, Graffiti y otras heterodoxias Escrito por Efrén Abad Castro It's not my intention to shock, to offend, sensationalise, be political or whatever, only to make work that is as spiritually meaningful as I can make it- whatever the medium.

Ecosystem of Excess, 2014 - Pinar Yoldas This project starts in the Great Pacific Garbage Patch. Covering between 700000 and 15 million square kilometers, the site is a monument to plastic waste on a global scale. Referring to Kantian aesthetics, it is a truly ‘sublime’ kinetic sculpture built by all the nations around the Pacific Ocean through many years of mindless, unsustainable consumption. As environmental activist and discoverer of the Trash Vortex Captain Charles Moore boldly claims, ‘the ocean has turned into a plastic soup.’ From primordial soup to plastic soup, An Ecosystem of Excess asks a very simple question: ‘If life started today in our plastic debris filled oceans, what kinds of life forms would emerge out of this contemporary primordial ooze?’ The project introduces pelagic insects, marine reptilia, fish and birds endowed with organs to sense and metabolize plastics as a new Linnean order of post-human life forms.

Smoking Kids - frieke janssens Smoking Kids CATEGORY: Art Work A YouTube video of a chainsmoking Indonesian toddler inspired me to create this series, “Smoking Kids”. The video highlighted the cultural differences between the east and west, and questioned notions of smoking being a mainly adult activity. Adult smokers are the societal norm, so I wanted to isolate the viewer’s focus upon the issue of smoking itself.

Related: