JavaScript Tutorial HTML5 Website Showcase: 48 Potential Flash-Killing Demos So you’ve heard all rumors about HTML5 would take over Adobe Flash. While most web community argues that it’s possible or not, you must be wandering what makes HTML5 so powerful that even giant company Apple wants to use it to replace Flash. That’s why this post exists, we’re not going to talk about what HTML5 can do, but show live demos of magical things that HTML5 can achieve with other language like JavaScript, so get ready to be inspired. Note: As HTML5 is not fully supported by certain web browser like Internet Explorer, you’re strongly recommended to use Firefox browser to view all HTML5 demos below. Animation The HTML5’s canvas element is the deciding factor for HTML5 to replace certain Flash animation. Audioburst Animation A comfortable and fantastic animation created with HTML5’s canvas and audio tag. Ball Pool Being showcased in the last Google I/O event, this demo shows you how dynamic can HTML5 be. Blob Sallad A HTML5-spawned creature that would please you. Bomomo Browser Ball Bubbles
How to write a FaceBook Application in 10 minutes Writing F8 apps is where it’s at right now. Everybody knows it. The userbase is huge and now we have a (free) API to. I spent a day writing my Sudoku Facebook application yesterday. As far as I can tell, Facebook allows you to create applications that appear to the user in 2 different areas. 1 - The profile. 2 - The ‘Canvas page’. Ok, thats it for the overview. 1. <script type=text/javascript> var iRandom; function Restart() { iRandom = Math.floor(Math.random()*10)+1; alert('OK, I am thinking of a number between 1 and 10'); } function Guess() { var yourGuess = document.getElementById('myGuess').value; if (yourGuess>iRandom) alert('Too High.'); if (yourGuess<iRandom) alert('Too Low.'); if (yourGuess==iRandom) { alert('Well done! It’s not going to win any awards, but it gets the job done. Ok, now log into Facebook. 2. 3. Application Name: Any name you want. Anyway, now we can go back toDefault FMBL: This is the text that will go on the user’s profile. 5. 6.
Cloud computing Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. Le cloud computing[1], ou l’informatique en nuage ou nuagique ou encore l’infonuagique (au Québec), est l'exploitation de la puissance de calcul ou de stockage de serveurs informatiques distants par l'intermédiaire d'un réseau, généralement Internet. Ces serveurs sont loués à la demande, le plus souvent par tranche d'utilisation selon des critères techniques (puissance, bande passante, etc.) mais également au forfait. Terminologie[modifier | modifier le code] En France, la Commission générale de terminologie et de néologie précise qu'il s'agit d'une forme particulière de gérance de l'informatique, dans laquelle l'emplacement et le fonctionnement dans le nuage ne sont pas portés à la connaissance des clients[7]. Les francisations « informatique en nuage »[7], « informatique dématérialisée »[9], ou plus rarement « infonuagique »[10] sont également utilisées. Principes - le Nuage[modifier | modifier le code] Services[modifier | modifier le code]
JavaScript Tutorial 16 - Graphics and Imaging Graphics brings life to applications. JavaScript allows creation and modification of images using HTML5 canvas objects. This basic tutorial introduces some fundamental concepts of graphics and imaging. The Canvas HTML 5 introduced the canvas element which allows JavaScript 2D objects to be used in documents. <canvas id="canvas" width='100' height='100'><p>Sorry: Browser does not support Graphics Canvas</p></canvas> Note: Not all browsers implement the canvas element. Shapes and Paths There is only one primitive shape: the rectangle. Paths are used for more complex shapes. Arcs are drawn with arc(x,y,radius,sAng,eAng,rotFlag). sAng and eAng are in radians (note: a simple conversion is var radians=(Math.PI/180)*degrees). rotFlag is boolean. Bezier curves are used to draw complex shapes. Styles and Patterns Fill patterns control how a drawn object is filled in with ink. Line strokes can be styled in several ways. Transformations & Composites Clipping provides complex masking screens.
Big data Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. Une visualisation des données créée par IBM[1] montre que les big data que Wikipedia modifie à l'aide du robot Pearle ont plus de signification lorsqu'elles sont mises en valeur par des couleurs et des localisations[2]. Croissance et Numérisation de la Capacité de Stockage Mondiale de L'information[3]. Dans ces nouveaux ordres de grandeur, la capture, le stockage, la recherche, le partage, l'analyse et la visualisation des données doivent être redéfinis. Certains supposent qu'ils pourraient aider les entreprises à réduire les risques et faciliter la prise de décision, ou créer la différence grâce à l'analyse prédictive et une « expérience client » plus personnalisée et contextualisée. Dimensions des big data[modifier | modifier le code] Le Big Data s'accompagne du développement d'applications à visée analytique, qui traitent les données pour en tirer du sens[15]. Volume[modifier | modifier le code] Variété[modifier | modifier le code]
Open source Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. La désignation open source, ou « code source ouvert », s'applique aux logiciels (et s'étend maintenant aux œuvres de l'esprit) dont la licence respecte des critères précisément établis par l'Open Source Initiative, c'est-à-dire les possibilités de libre redistribution, d'accès au code source et de création de travaux dérivés. Mis à la disposition du grand public, ce code source est généralement le résultat d'une collaboration entre programmeurs. L’open source a déjà investi tous les grands domaines du système d’information des administrations françaises[1] : environnements serveurs, domaines applicatifs, outils d’ingénierie, solutions de réseaux et sécurité. « Préhistoire »[modifier | modifier le code] Les ordinateurs des années 1960 étaient livrés avec des logiciels accompagnés de leurs sources que les clients pouvaient modifier et étendre. Histoire[modifier | modifier le code] Eric Steven Raymond avait d'abord essayé de déposer open source.
Getting started with WebGL - WebGL WebGL enables web content to use an API based on OpenGL ES 2.0 to perform 3D rendering in an HTML canvas in browsers that support it without the use of plug-ins. WebGL programs consist of control code written in JavaScript and special effects code(shader code) that is executed on a computer's Graphics Processing Unit (GPU). WebGL elements can be mixed with other HTML elements and composited with other parts of the page or page background. This article will introduce you to the basics of using WebGL. It's assumed that you already have an understanding of the mathematics involved in 3D graphics, and this article doesn't pretend to try to teach you OpenGL itself. The code examples in this tutorial can also be found in the webgl-examples GitHub repository. Preparing to render in 3DEdit The first thing you need in order to use WebGL to render in 3D is a canvas. Preparing the WebGL context The start() function, in our JavaScript code, is called after the document is loaded. See alsoEdit
webglcookbook How Far is the Reach of WebGL on the Desktop - Renaun Erickson | Renaun Erickson WebGL WebGL is definitely making some great in-roads into desktop browsers. There are a lot of other HTML5 features that round out WebGL for games, for example check out some AAA web demos here. Background WebGL is not a W3C specification, it is driven by the Khronos Group. WebGL is a cross-platform, royalty-free web standard for a low-level 3D graphics API based on OpenGL ES 2.0, exposed through the HTML5 Canvas element as Document Object Model interfaces. If you have noticed there is one major browser vendor missing from the list, Microsoft (Internet Explorer). Ok, so in the real world what browsers have WebGL? Don’t forget GPUs Even if all the browser vendors supported WebGL fully out of the box there are other factors that affect reach. What does this mean in the real world? Or here is a thread for a specific test inside a legacy app to see Stage3D’s reach. There is a site that is a rough indication of where WebGL is right now called What about Mobile?
WebGL Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. Fonctionnement[modifier | modifier le code] WebGL permet d'afficher, de créer et de gérer dynamiquement des éléments graphiques complexes en 3D dans la fenêtre du navigateur web d'un client. Il est actuellement implémenté dans la plupart des grands navigateurs modernes, mais cette implémentation est récente, d'où le fait que cette technologie reste assez méconnue du grand public. Lorsqu’un élément graphique de type WebGL est inclus dans une page web, le navigateur exécute un programme en JavaScript utilisant l'interface WebGL. Implémentations[modifier | modifier le code] Si, en septembre 2009, aucun navigateur web ne permettait l'affichage 3D directement dans le navigateur sans greffon, ça n'est plus le cas aujourd'hui[3]: Limitations[modifier | modifier le code] WebGL est basé sur OpenGL ES 2.0 (OpenGL for Embedded Systems), une version d'OpenGL destinée aux systèmes embarqués. Problèmes de jeunesse[modifier | modifier le code]
Consortium | Open Standards for Real-Time 3D Communication The German 3D software developer Bitmanagement Software GmbH who are in the board of directors of the Web3D Consortium in Mountain View, California, USA has released the new authoring tool "BS Content Studio", which enables a wide audience to create interactive and Internet ready 3D content. This tool will sustainable accelerate and simplify the work-flow and time necessary to compose, animate and optimize 3D models and interactive content for the web and standalone applications. Even "non 3D specialists” can be now in the position to generate 3D real-time applications easily. The "BS Content Studio" Tool addresses a horizontal market and has been developed around the Web3D ISO standard X3D with the goal to enable a broad range of application domains including CAD, GIS, games, process automation, 3D printing, virtual catalogs, 3D marketing banners, configurators, product visualization, automation, augmented reality, stereo TV content, social communication and many more.
Mutualisation de SPIP 3, Ferme à SPIP, OVH Bonjour à tous, J’ai maintenant quelques sites SPIP derrière moi en install individuelle complète, et l’idée de mutualiser le moteur commence à me titiller. Après quelques recherches, cet article semble donner pas mal de les liens intéressants sur le sujet.J’ai à peu près tout survolé à ce stade, mais pas encore mis à l’essai.Ce qui me refroidit un peu, c’est de na pas trouver de retour d’expérience récent sur le sujet (sur SPIP 3). Voilà ce que je souhaiterais pouvoir réaliser dans l’idéal : Un site central (le moteur), où serait localisé la version de SPIP à jour, et les squelettes correspondant aux différents sites périphériques. => Sur 1 espace d’hébergement du type OVH Des sites périphériques (1 petit espace d’hébergement mutualisé type OVH pour chaque site) où serait localisés la base de données du site, le dossier IMG du site, le dossier tmp,... Je m’excuse par avance pour le côté "naïf" de la question.