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Extrait n°6

Extrait n°6
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Kaamelott - La quinte juste - Vous connaissez tous la série Kaamelott, diffusée sur M6. La musique y est très présente, Alexandre Astier, son créateur étant très musicien lui-même. L'auteur assume, au delà du langage choisi, un anachronisme permanent. Il y a hésitation constante entre 5ème siècle, époque de l'origine de la légende arthurienne et le 12ème siècle, celui dans le lequel Chrétien de Troyes replace les héros de la table ronde. L'empire romain est en pleine décadence mais les chevaliers sont en armure, possèdent des armes offensives sophistiquées et vivent dans des châteaux en pierre de plusieurs étages. Vidéo La vidéo complète de l'épisode n'est pas disponible sur internet, ce qui est tout à fait normal. Transcription des dialogues (Arthur) - Est-ce que c'est bien l'heure pour taper la chansonnette, là ? Analyse Un bref rappel sur la notion d'intervalle : L'intervalle est l'écart entre deux notes de musique. Rentrons maintenant un peu dans l'histoire de la musique. Kaamelott en DVD

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Qu'est ce que c'est que? Upload GarconsSVP Loading... Working... ► Play all Qu'est ce que c'est que? GarconsSVP6 videos764 viewsLast updated on May 27, 2016 Play all Sign in to YouTube Sign in History Sign in to add this to Watch Later Add to Loading playlists... The Sound of Empty Space - Everyday Listening - Sound Art, Sound Installations, Sonic Inspiration Feedback is a phenomenon which is not uncommon in sound art. Steve Reich’s Pendulum Music used swinging microphones over speakers to create different tones in a certain rhythm, already back in 1968. There is something primeval about feedback, the way it can run out of control and become chaotic. Because of that, it’s no wonder there are still a lot of artists working with it. (all photos by Emily Gan) With his new series of works called The Sound of Empty Space, composer & media artist Adam Basanta explores relationships between microphones, speakers, and surrounding acoustic environments through controlled, self-generating microphone feedback. In The loudest sound in the room experienced very quietly, an endless feedback loop between microphone, public address system amplifier, and speaker cone is enclosed within a soundproof aquarium. The notion of amplification systems as self-generating sound producers is further developed in the piece Pirouette.

La Marseillaise Isidore Pils – 1849, Huile sur toile (H. 74 x L. 91 cm), Dépôt du Musée du Louvre à la Préfecture du Bas-Rhin puis au Musée Historique de la Ville de Strasbourg en 1929 Quand débutent les guerres révolutionnaires en 1792, Strasbourg, par sa situation géographique, devient une étape importante sur la route des armées et des diplomates. Plaque stratégique pour l’approvisionnement des soldats, la ville frontière participe aussi à la propagation des idées révolutionnaires vers l’étranger. C’est en outre à Strasbourg que La Marseillaise est composée et chantée pour la première fois. Le 20 avril 1792, désireuse d’imposer les idées de la Révolution en Europe, la France déclare la guerre au « roi de Bohême et de Hongrie ». Isidore Pils est le premier peintre à imaginer, 57 ans après les faits, le cadre de la première interprétation du Chant de guerre pour l’armée du Rhin à Strasbourg. Dès lors, ce tableau fera l’objet d’innombrables copies et variations.

Scientists Are Making Music with Slime Mold and Whale Songs Down on the southwest coast of England, the Peninsula Arts Contemporary Music Festival recently celebrated its tenth birthday. Run in collaboration with Plymouth University and the Interdisciplinary Center for Computer Music Research (ICCMR) which is housed there, the festival is an epicenter for musical experimentation and research into far-out sonification and musification techniques. This year's theme is biomusic, a niche field of centered around biological processes that inform and create musical compositions, be they artificially intelligent virtual whales jamming with a saxophonist, a biocomputer run on slime mold doing a duet on the piano, or data collated from British woodland ecosystems turning into music. Over the weekend, a series of gala performances explored some of the concepts and ideas that the students and professors at Plymouth University had been working on over the past year. Biocomputer music. It's eerie, haunting, Lynchian. Fast Travel Biocomputer music Related:

IRCAM - Images d'une oeuvre Retrouvez dans leur intégralité la série de courts films documentaires "Images d'une œuvre" initié par le département Pédagogie et Action culturelle de l'Ircam, en coproduction avec le Centre Pompidou. Images d'une oeuvre n°13 : Luna Park de Georges Aperghis Et si l'infrastructure de notre vidéosurveillance quotidienne se mettait à dérailler ? Canaux inversés, image et son décalés, friture sur la ligne ? Ce qui aurait pu être un projet politique devient, chez Aperghis, une situation scénique à explorer, un agencement inédit d'images, de gestes et de sons à inventer : un Luna Park. Un film documentaire écrit et réalisé par Nicolas Donin et Benoît Martin Coproduction Ircam - Centre Pompidou. Images d'une oeuvre n°12 : La pierre et l'étang (...les temps...) de Ivan Fedele On pourrait presque voir, dans la genèse de La pierre et l’étang (...les temps...), une expérience proustienne : l’œuvre musicale prend sa source au souvenir d’un jeu d’enfant. Coproduction Ircam - Centre Pompidou.

These 20 Unorthodox Instruments Are Making the Music of the Future The Margaret Guthman Musical Instrument Competition doesn’t crown any old clarinet or guitar. Nicknamed the “X-Prize of musical instruments,” the annual Georgia Tech competition showcases the revolutionary ideas and innovations that are changing the way music is made and experienced, and highlights some of the best instrument makers in the world. “A lot of what the judges have to deal with is trying to define for themselves what it means to be a musical instrument. Then they can begin to understand what is an effective or a particularly exemplary or transformative example,” explains Jason Freeman, an assistant professor at the school of music in the preview video. This year, the competition featured 20 semifinalists, with instruments that ranged from sculptable interfaces to the Space Age string instrument, the Yaybahar. Below, check out the nominees, and stay tuned for the winners who will be announced in February: 1. 2. 3. 4. Photo: Alice Bell. 5. Image via 6. ndial by Peter Busigel 7.

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