Chilling Effects Clearinghouse Free Culture (book) Free Culture: How Big Media Uses Technology and the Law to Lock Down Culture and Control Creativity (published in paperback as Free Culture: The Nature and Future of Creativity) is a 2004 book by law professor Lawrence Lessig that was released on the Internet under the Creative Commons Attribution/Non-commercial license (by-nc 1.0) on March 25, 2004. duration (from 32 to 95 years),scope (from publishers to virtually everyone),reach (to every view on a computer),control (including "derivative works" defined so broadly that virtually any new content could be sued by some copyright holder as a "derivative work" of something), andconcentration and integration of the media industry. It also documents how this industry has successfully used the legal system to limit competition to the major media corporations through legal action against: This book is an outgrowth of the U.S. Supreme Court decision in Eldred v. Ashcroft, which Lessig lost. Free Culture covers the themes of Piracy and Property.
Credit Slips Infiniski - Arquitectura y construcción sustentables Henry Jenkins Neues Urheberrecht, Filesharing, Abmahnungen. P2P und MP3, Zensur und Monopolisierung. Privatkopie, legal und illegal Students for Free Culture Overlawyered — Chronicling the high cost of our legal system La historia del bolígrafo Bic « Todosomosunopi Una breve historia sobre el bolígrafo “El hecho histórico es el Bic vacío y con tapa” El hecho de atribuir un invento a su descubridor se vuelve en ocasiones algo del todo criticable. Siempre está quien tiene la idea y con un poco de suerte la pone en marcha. Pero al poco tiempo otro tercero la perfeccionará y tendrá más éxito. Sin embargo, también puede ser que la contribución de cada uno llegue a la consecución de no un algo mayor, sino un algo muy grande: desde finales del siglo XIX ha habido una gran cantidad de patentes del bolígrafo. John Loud en 1888 fue el primero que tuvo la idea de la bolita giratoria en la punta del boli -que de ahí su nombre. José Biró es el que más se acerca a ser el propietario de esta herramienta para escribir. Se dice que Biró tuvo esta genial idea mientras escribía uno de sus reportajes: Estaba cansado de que la pluma (llamada también boli-fuente) con la que escribía se le trabara al realizar sus trazos. En los años 80 aparece la subsidiaria Bic Sports.
L'âge du virtuel Visiteurs utilisant un dispositif de réalité augmentée dans le cabinet de travail de Charles V. Château de Vincennes, châtelet, 2009. Crédits CMN, CNRS, AGP, Axyz. Hier virtuelle, la réalité se doit désormais d’être augmentée… Cette technique de visualisation, qui consiste à superposer en temps réel sur un flux vidéo une image en deux ou trois dimensions, a ainsi récemment été exploitée dans des dispositifs de médiation du patrimoine monumental se proposant d’évoquer des états passés de monuments historiques. Un exemple intéressant a en particulier fait l’objet de quelques publications et permet d’ores et déjà d’interroger les spécificités de cet outil. Depuis 2007, le laboratoire CNRS/MCC MAP-Gamsau (Modèles et simulations pour l’Architecture, le Paysage et l’urbanisme) poursuit en effet des recherches sur cette technique en l’expérimentant notamment sur l’église conventuelle de la Chartreuse de Villeneuve-lez-Avignon. Chœur de l’église de la Chartreuse de Villeneuve-lez-Avignon.
Creative Commons Deutschland