Shall Not Be Denied: Women Fight for the Vote We hold these truths to be self-evident: that all men and women are created equal. . . .
In entering upon the great work before us, we anticipate no small amount of misconception, misrepresentation, and ridicule; but we shall use every instrumentality within our power to effect our object. —Elizabeth Cady Stanton, Declaration of Sentiments, 1848 The campaign for women’s voting rights lasted more than seven decades. Considered the largest reform movement in United States history, its participants believed that securing the vote was essential to achieving women’s economic, social, and political equality. Exhibitions at the Library of Congress
Rosa Parks (1913–2005) is best known for her refusal to give up her seat to a white man on a crowded bus in Montgomery, Alabama, on December 1, 1955.
Her arrest sparked the Montgomery Bus Boycott, a pivotal event in the civil rights movement that ultimately led to the dismantling of Jim Crow segregation. Rosa Parks became an icon of the movement, celebrated for this single courageous act of civil disobedience, but she is often characterized by misconceptions.
Contrary to popular belief, Parks was not a demure seamstress who chose not to stand because she was physically tired. Violences scolaires : où le harcèlement commence‑t‑il ? Bousculades, insultes, détérioration de matériel, crachats dans l’assiette à la cantine, publication de photos intimes sur les réseaux sociaux, telles sont les brimades que subissent de manière répétée 700 000 enfants et adolescents.
Touchant environ 10 % des élèves en France, le harcèlement scolaire peut avoir d’importantes conséquences sur ses victimes, des troubles du sommeil à la phobie sociale, en passant par l’anxiété et la dépression, voire, chez les plus fragiles, des conduites suicidaires. Alors que la plupart des pays européens ont mis en place depuis plusieurs décennies des actions de prévention, notre Éducation nationale ne s’est véritablement penchée sur ce problème qu’au début des années 2010. Suite à la quatrième journée de mobilisation nationale début novembre, retour sur la prise de conscience de ce problème. Un processus de répétition Derrière cette simple différence terminologique se cachent deux approches d’un même phénomène : Le poids du groupe. Liberté d’expression et droit au blasphème en France. Dernière mise à jour : 2 novembre 2020.
Malgré la sidération qui est celle de l’ensemble de l’École républicaine, nous avons tenté de réunir des ressources sur la thématique de la liberté d’expression. Pour travailler sur la liberté d’expression Dessin de presse et blasphème La liberté d’expression permet à tous les individus de s’exprimer librement « sauf à répondre de l'abus de cette liberté dans les cas déterminés par la Loi » (article 11 de la Déclaration des droits de l'Homme et du citoyen). Dans les limites liées à la loi, on peut indiquer le fait de porter atteinte à la réputation d’une personne, la discrimination et à la haine à l’égard d’une personne ou d’un groupe à raison de son appartenance religieuse.
Dominique Avon (dir.), La Caricature au risque des autorités politiques et religieuses. Représenter Mahomet Ressources scientifiques Françoise Lorcerie. « Quelle liberté d’expression religieuse reste-t-il aux élèves ? Harcèlement à l'école - Enseignement moral et civique. Statistiques - Stand Up. L'iPhone inventé en 1947 ? - Archive INA - Vidéo Dailymotion. « Le Défenseur des droits veille au respect des droits et libertés » - article 71-1 de la Constitution.
There’s No Scientific Basis for Race/ nationalgeographic. In the first half of the 19th century, one of America’s most prominent scientists was a doctor named Samuel Morton.
Morton lived in Philadelphia, and he collected skulls. He wasn’t choosy about his suppliers. He accepted skulls scavenged from battlefields and snatched from catacombs. One of his most famous craniums belonged to an Irishman who’d been sent as a convict to Tasmania (and ultimately hanged for killing and eating other convicts). With each skull Morton performed the same procedure: He stuffed it with pepper seeds—later he switched to lead shot—which he then decanted to ascertain the volume of the braincase. Morton believed that people could be divided into five races and that these represented separate acts of creation.